Gjest *Just-Me* Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 finnes det album, fine permer som er i mindre str. enn A4?? Sånn for å kunne sette inn så mage ark man vil.... vært på maaange butikker i dag. hobby, foto osv. men enten blit det vanlige ringpermer, og det vil jeg ikke ha. Fotobutikken hadde kjempefint album men det var a4 str. de hadde ikke mindre....
englefjes Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Ja, det finnes mindre album som er veldig fine og egner seg godt. Jeg mener å ha sett det i fotobutikker også, men hvis du bor i Oslo-området kunne du kanskje tatt deg en tur på Bikuben på Strømmen (butikk med alt mulig innen scrapbook-utstyr, blant annet album). Jeg har kjøpt fine mindre album der som jeg har lagd scrapbook til niesen min av.
Gjest Minimi Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 jeg har kjøpt et på clas ohlson mener jeg. Ellers så er det mange gode sider på internett du kan bestille fra.
Lassie Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Du får kjøpt i str. 6x6" og 8x8" på flere scrapbookingbutikker og på nettet.
Gjest *Just-Me* Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 har dere nettadresser til hvor jeg kan få kjøpt på nett da? er helt "fersk" innen scrapbooking. Skal prøve meg på et album nå til jenta vår. Så for meg at jeg måtte ha ca halve str enn a4 på albumet.. men det er kansje ikke så ille å bruke a4 str.??? erfaringer noen?
Arwen Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Les litt på et scrappeforum så får du sikkert mange tips. Scrappalbum går i tommer og størrelsene som Lassie nevner er fine. Postboundalbum med plastlommer er genialt. Link til to av butikkene jeg har handlet i: http://www.scrapshop.no/categories.php http://scrappejungelen.no/
Lassie Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Jeg scrapper kun i 12x12", så jeg trives best med det. Har dessverre ikke link til spesifikke steder som selger albumene, men de to Arwen nevner er ok
Filimo Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 www.papirloftet.no (kun nettbutikk) www.scrappejungelen.no (stavanger) www.papertrends.no (alnabru, oslo) www.familieskatter.no (stavanger) www.hobbykroken.no (laksevåg, bergen) www.scrappekroken.no (rælingen, akershus) www.hobbyhimmelen.no (gjøvik el. toten eller noe sånt) www.dineminner.no (åssiden, drammen) www.papirgleder.no (vis-a-vis sartor senteret på sotra, bergen) Alle disse er scrappebutikker, men jeg anbefaler deg (om du har mulighet) til å gå innom en butikk, det er virkelig noe annet å ha muligheten til å ta på tingene. Og ikke minst få hjelp av de som jobber det. Ang. str. så er både 6x6 og 8x8 veldig ok størrelser, men en annen størrelse som har kommet for fullt her hjemme nå er lettersize, det er det amerikanske størrelsen for A4. Jeg vet du skrev mindre enn A4, men tenk på at du antagligvis skal ha bilder inn på siden og da kan de to andre formatene (spesielt 6x6) bli veldig smått. Men igjen, om du går innom en av butikkene så kan du se og sammenligne Tilslutt en liten advarsel: det er fort gjort å bli hekta
Montezuma Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 jaaaaa, gjett om man blir hekta! enda morsommer om man er fler som scrapper sammen. da får man mye inspirasjon av hverandre. Mine sider har blirr finere og finere jo mer jeg har sett i andres album
Filimo Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 jaaaaa, gjett om man blir hekta! enda morsommer om man er fler som scrapper sammen. da får man mye inspirasjon av hverandre. Mine sider har blirr finere og finere jo mer jeg har sett i andres album ← Helt enig! Det er super-inspirerende å kikke på hva andre lager. Og innen scrapbookingen er det et begrep som heter "scraplifting" som faktisk gir deg lov til å herme så og si 100% etter en annen (bare husk å kreditere vedkommende hvis du publiserer din versjon på en eller annen nettside ). Det åpner også for mange muligheter. Og via div. forum (f.eks. www.minneriket.no - www.scrapping.no - www.dineminner.no - www.papirgleder.no) kan man bli kjent med andre og deretter bli med på treff, det anbefales!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå