Gå til innhold

Febertermometer for pannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hørt om det før faktisk!

På Clas Ohlson av alle steder selges febertermometer -IR- for pannen til kr 198.

Det står at det skal være nøyaktig, men er det virkelig det?

For hvis så - så må jeg skaffe meg et slikt, for vanlig termometer er et mareritt å få inn i en skrikende 1-åring...

Skrevet

Jeg er skeptisk til enhver form for febernåling som ikke er i kontakt med huden fordi det utvilsomt kan gi feilmålinger når vi snakker om så små temperturvariasjoner. Hadde det vært vakum mellom hodet og måleapparatet hadde sansynligheten for riktig måling blitt større.

Jeg vet at det er skepsis til vanlige øretermometer, men for mine barna har dette fungert helt utmerket. Det er mulig det er et avvik på f.eks. 0,5 C, men dette kan vi leve med. Kjøper heller et øre termometer 1 gang i året enn å bruke termometer i baken ihvertfall ;) ,

Skrevet

alternativt mål med et helt vanlig termometer under armen og legg til en halv grad ;)

Skrevet
Kjøper heller et øre termometer 1 gang i året enn å bruke termometer i baken ihvertfall  ;) ,

Hvorfor?

Skrevet

Pannetermometer fungerer ikke! Har prøvd på meg selv flere ganger på rad, og termometeret har vist forskjellig. Forskjellene har vært så store at jeg ikke anbefaler det.

Skrevet

øre termometer viser også litt ulikt, men alikevel bruker vi bare det. jeg vet hva ungene ligger på når de er friske. når jeg måler med termometer kjenner jeg jo først med hånda på panna dems først slik at jeg vet de er syke - det er bare da jeg måler.

stoler såpass på meg selv at jeg gir bare febernedsettende om feber er høy og/eller almenntilstand er dårlig. og det kan jeg faktisk se/kjenne med hånda. bruker nesten bare termometer for å se om temp går opp eller ned.

Skrevet
Hvorfor?

Fordi termometeret bør kalibreres med jevne mellomrom (og det koster mer enn å kjøpe nytt).

Men om en bruker det f.eks. 1 gang hver 3/6 mnd og tester det mot en frisk person, vet en omtrent hvor stort avviket er.

Noen termometer fungerer "feilfritt" med minimale avvik i mange år. Noen må byttes oftere. Det blir litt snakk om "flaks" eller "uflaks" ved valg av termometer.

Skrevet
Fordi termometeret bør kalibreres med jevne mellomrom (og det koster mer enn å kjøpe nytt).

Men om en bruker det f.eks. 1 gang hver 3/6 mnd og tester det mot en frisk person, vet en omtrent hvor stort avviket er.

Noen termometer fungerer "feilfritt" med minimale avvik i mange år. Noen må byttes oftere. Det blir litt snakk om "flaks" eller "uflaks" ved valg av termometer.

Men slike digitale "rumpe-termometer", er det de du mener?

Skrevet
Men slike digitale "rumpe-termometer", er det de du mener?

Nei jeg tenker på digitale øretermometer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...