Gå til innhold

Jeg ga dem lillefingeren,

Anbefalte innlegg

Gjest Logget ut nå
Skrevet

Besteforeldrene mine bor i en liten eldrebolig.

Dem hadde lyst til å invitere noen av familien til kaffe og kaker og lurte på om dem kunne få ha det hjemme hos meg siden jeg har større plass. Så klart jeg sa ja!

Kaffen ble endret til middag med kaffe og kaker etterpå og det var fremdeles greit for meg. I dag fikk jeg vite at planene var forandret igjen. Nå var det velkomstdrink (champagne), middag med øl og vin, konjakk til kaffen, og drinker utover kvelden. Det er ikke greit for meg!

Dem har lagt opp til et voksenselskap og jeg har barn som skal være hjemme denne kvelden. At dem ser de voksne drikker et glass vin til maten og en konjakk til kaffen bryr jeg meg ikke om, jeg drikker ikke uansett, men at besteforeldrene arrangerer fest hjemme hos meg uten tillatelse liker jeg ikke.

Jeg sa at dem kunne ha middagen hos meg men ta kaffen og festen hjemme hos seg selv, men da sa dem at da kunne dem like gjerne avlyse hele festen.

Er det bare jeg som synes at de er egoisiske?

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må du virkelig kunne si at du har barn hjemme, og vil derfor ikke ha fest der. Det er jo latterlig dumt av dem at de ikke forstår det, og uansett må du jo sette barna foran og bare la dem bli sure.

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke at du er egoistisk.

Det er stor forskjell på en sammenkomst med og uten barn.

Jeg hadde bare gitt klar beskjed om at det her er ok og dette ikke. Synes forslaget ditt med middag hos deg og resten hos dem var ok. Da har du stilt opp for de samtidig som du markerer hva du er komfortabel med.

Ditt ansvar er i forhold til egne barn. Ikke i forhold til besteforeldre.

Skrevet

Dem vet at barna er hjemme. Det er et jubileum for dem og dem vil feire det sammen med familien, barnebarna som er voksne og de eneste oldebarna som er barna mine. Jeg har snakket med foreldrene mine og de andre barnebarna, og dem mener at jeg har rett men at besteforeldrene bør få denne kvelden likevel.

Skrevet

Gurimalla - folk er frekke!

Vanskelig dette med familie, da, men jeg tror faktisk jeg ville foreslått på en pen måte at dette ble for voldsomt og for stort, og at de bør leie seg festlokale dersom de skal ha den type sammenkomst i forbindelse med sitt jubileum.

Jeg er for øvrig uenig med slektningene dine - du skal ikke måtte gå på akkord med deg selv i ditt eget hjem. Dersom det skal serveres såpass mye alkohol vil barna merke det på enkelte av de voksne, og du kan jo bruke argumentet om at barna dine skal slippe brisne/fulle besteforeldre/tanter/oldeforeldre i sitt eget hjem.

Skrevet

Jeg synes så absolutt ikke at du er egoistisk! Ditt hus, dine regler! Og når grunnen er barn så burde de fleste andre voksne være oppegående nok til å vise forståelse!!

Hva med å si at det er helt greit at de har den festen, men uten all alkoholen? De har jo forandret planene flere ganger uten å spørre, og da kan vel du få lov til å forandre dem litt tilbake igjen? Alkoholfri vin/øl?

Skrevet

Jeg synes forslaget om middag hjemme hos TS og drinkene hos foreldrene var en glimrende ide. De kan gå til dekket bord, kose seg sammen barn og barnebarn, slippe oppvasken og så kan de voksen som ønsker det ta festen etterpå uten barn tilstede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...