Gå til innhold

Kontantkort mot sex

Anbefalte innlegg

Gjest Reisende John
Skrevet

Etter at hele landet nå en stund har vitset om situasjonen i Kautokeino, så dukker det samme opp på Sortland, og det har visstnok pågått i mange år.

Ungjenter som selger sex mot kontantkort og penger til klær og slikt.

Er det blitt slik at å selge seg for småbeløp er sosialt akseptert blant jenter i den alderen?

Her inne er det jo mest damer Er det noen som har erfaring fra slikt eller visste om venninner som drev med dette?

Håper ikke det er en ny trend.

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Tror ikke det er så vanlig, nei.

Willy Pedersen laget en rapport om unge som selger sex for noen år siden. Var en svært liten gruppe som gjorde det (og det var ungdommer som også var marginalisert på alle andre områder), og det var flere gutter enn jenter.

Skrevet

Som mor til to åpne ungdommer så har jeg ikke fått inntrykk av at dette er vanlig. Tror heller det er noe som skjer i en liten gruppe i et spesielt miljø.

Skrevet

Vel, nå viser det seg jo at den saken på Sortland er blåst ganske langt ut av sine proporsjoner: VOL

Skrevet (endret)

Joda, dette er ikke uvanlig. Hørt om fryktelig mange tilfeller hvor særlig unge jenter tror det er lettjente penger for noe som nok i øyeblikket ikke virker som en for stor innsats.

Endret av superma
Skrevet

Er nok en marginal gruppe som driver med dette, og media som blåser det opp, som vanlig.

Skrevet
Er nok en marginal gruppe som driver med dette, og media som blåser det opp, som vanlig.

ærlig talt... lukk øynene, og det skjer enda flere overgrep.

Gjest Miss Guided
Skrevet
Joda, dette er ikke uvanlig. Hørt om fryktelig mange tilfeller hvor særlig unge jenter tror det er lettjente penger for noe som nok i øyeblikket ikke virker som en for stor innsats.

Det er forskjell på å ha hørt om og det å vite at det er sikkert. Og jeg tror som som flere andre her at det er en marginal gruppe i et spesielt miljø. Det betyr ikke det samme som at vi ikke tar det på alvor, men ut fra vårt eget miljø så svarer iallfall jeg at det ikke er sosialt akseptert blant jenter generelt å skaffe seg kontantkort mot sex.

Skrevet
Det er forskjell på å ha hørt om og det å vite at det er sikkert. Og jeg tror som som flere andre her at det er en marginal gruppe i et spesielt miljø. Det betyr ikke det samme som at vi ikke tar det på alvor, men ut fra vårt eget miljø så svarer iallfall jeg at det ikke er sosialt akseptert blant jenter generelt å skaffe seg kontantkort mot sex.

Jeg stoler på tenåringsdøtre som forteller om dette. Det er slett ikke sjelden, men oppdages dessverre svært sjelden, på grunn av blant annet skam.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Fant en link til flere forskningsrapporter om emnet: Link

Jeg er helt enig i at man ikke skal tie bort noe som er et problem for noen, men jeg tror det er like skadelig aa normalisere det. For aa kunne hjelpe de som trenger det, maa man ogsaa fokusere paa de som trenger det. Og det er i stor grad ungdommer som har andre problemer, forst og fremst narkotika.

Skrevet
Jeg stoler på tenåringsdøtre som forteller om dette. Det er slett ikke sjelden, men oppdages dessverre svært sjelden, på grunn av blant annet skam.

Dette med skammen er jo også svært interessant. I den grad det er skadelig vil det sosiale stigmaet være en viktig og sentral bidragsyter til at det er skadelig. Og her er som kjent kvinner det største problemet. Ikke menn.

Ganske ironisk, ikke sant? Med tanke på at det alltid er menn som blir fremstilt som den store stygge ulven i slike saker?

Og det er i stor grad ungdommer som har andre problemer, forst og fremst narkotika.

Jeg vil si det først og fremst skyldes de økende klasseforskjellene mellom middelklassen og arbeiderklassen. Det skaper en presedens for et forbruksnivå som stadig flere foreldre ikke har råd til å gi barna sine. For de ungdommene som ikke har råd blir dermed lengselen etter et alminnelig forbruksnivå temmelig stort. Noe som understekkes av at de seksuelle tjenestene betales med materielle goder og ikke penger.

Når det gjelder narkotika er det blitt vanligere blant middelklasseungdom enn arbeiderklasseungdom. Mange tror at det er i arbeiderklassen på Oslo Øst hvor det omsettes mest narkotika. Men i virkeligheten er det i middelklassen på Oslo Vest og i Bærum hvor det omsettes mest narkotika. Og det er nettopp middelklassen som ikke har problemer med å opprettholde et alminnelig forbruk. Slik at det er neppe narkotika som er problemet for disse ungdommene. Noe som også understrekes av at de seksuelle tjenestene betales med materielle goder og ikke penger.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Ja, men skammen bekrefter jo at dette ikke er sosialt akseptert blant jenter, og det var det trådstarter spurte om.

Gjest Kristin_
Skrevet

For å si det sånn, hadde jenter hatt sex mot kontantkort, penger, narkotika, alkohol +++ (eller strippet på webcam etc etc) hadde de nok ikke gått hen og sagt det til alle venninnene sine etterpå. De som er tilbøyelig til å ende opp sånn er jo folk som har dårlig selvtillit og har lyst på positiv respons, om den kommer på skolen, hjemme eller på deiligst.no virker uviktig. Derfor tror jeg det er enorme mørketall på dette området. Jeg tror nok dette er et relativt utbredt fenomen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...