Gå til innhold

Har ikke sexlyst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 23 år, som har vært sammen med kjæresten min i snart 4 år.

Problemet mitt er at jeg ikke lenger har lyst på sex, dette har vedvart i ca. 1/2 år nå.

Jeg er like glad i kjæresten, men får så utrolig dårlig samvittighet når vi ikke har sex, for jeg vet han har lyst ganske ofte.

Vi har snakket om at jeg ikke har sexlyst, og han er tålmodig og klager aldri.

Jeg har brukt p-piller sammenhengende siden jeg var 18år, kan det ha noen med dem å gjøre?

Noen som har det/har hatt det slik som meg?

Og har noen gode tips å komme med?

Dette plager meg like mye som det sikkert plager han jeg er sammen med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt p piller fra jeg var 17 til jeg var 28,,,og det er ikke bra for lysten,,det er hvertfall min mening.Jeg slutta et år før vi gifta oss,og fikk et helt nytt liv,prøv og skift merke,det har jeg hørt skal fungere...lykke til

Skrevet

Ja, mulig det hadde vært en tanke bytte de ut.

Hvor lang tid tok det før lysten økte etter at du sluttet?

Skrevet

Hei. Jeg er 28 og har tre barn. Var sånn i mange år og det bunnet ut i at jeg var sliten. Begynte med å gjøre noen ting alene og det hjalp sakte men sikkert. Alene tid er viktig.

Skrevet

Det var etter ca 2 mnd,,vet ikke hvor lang tid det går før de er ute av kroppen,men merka godt at jeg slutta med dem.....

Skrevet

Tror ikke du er unormal. Jeg har selv ikke noe lyst på sex , og det har jeg ikke hatt på en stund heller. Det bunner vel i problemer, at jeg er sliten etc. Uansett, jeg tror mange kan ha det slik en periode i livet. Lykke til...

Gjest Kristin_
Skrevet

Det er vel det siste tabuet i vår overseksualiserte verden, at vi ikke har lyst lenger :) Å skifte p-pille merke KAN hjelpe, men ofte kan det ligge helt andre ting til grunn. Om man stresser og maser og ikke har noe energi igjen i slutten av dagen frister det ikke med sex. Dårlig kosthold kan dempe sexlysten, mye røyking kan dempe sexlysten. Mulighetene er mange, det er nesten bare å prøve seg frem på ting som kan hjelpe. Og du er heldig som har en slik forståelsesfull og tålmodig kjæreste, så du slipper å måtte forholde deg til mas på toppen av alt annet...

Skrevet

har det på samme måte.. jeg tror jeg kan skylde på p-pillene, for før jeg begynte på det så hadde jeg heller for mye lyst enn for lite lyst. problemet har vært størst det siste året, så skal prøve å bytte p-piller\prevensjonsmetode for å se om det kan funke bedre..er dessverre "avhengig" av å ha full kontroll på mensen + være sikker på at jeg ikke blir gravid, så er nødt til å bruke noe..

• 1 år senere...
Gjest Gjest_kristina_*
Skrevet

Hva med å trene? da øker du både energinivået ditt og man får bedre selvtillit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...