Gå til innhold

fortolling av barnevogn og utstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

leker litt med tanken å å bestille noen greier til barnevogna mi fra storbritannia. noen som vet hvilke regler som gjelder ang toll og avgifter

Videoannonse
Annonse
Gjest Allinara
Skrevet (endret)

Jeg bestilte vogn fra danmark. Måtte betale moms, det var det eneste. De trekker av momsen i det landet du kjøper fra, også må du betale norsk moms (25% av prisen)på varene når du handler over 1000 norske kroner. Handler du under 200 er det ingenting og mellom 200 og 1000 kr er det ett forenklet tolltillegg eller no...Husk at frakt regnes med i summen da, så hvis du kjøper en vare til 200 nkr også er det 50 nkr i frakt oppå der så blir det ett forenklet tilegg.

Jeg sparte hele 2000 kr på å bestille vogna fra danmark selv om jeg måtte betale momsen;i forhold til den norske utsalgsprisen da.

Men du må sende en fullmakt til postens tollbehandling hvor du gir dem lov til å fortolle varene/pakken når det er varer for over 1000 kr. Ellers får du de ikke ut av tollen nemlig. Litt tungvint, men de hjelper deg med det hvis du ringer dem.

Endret av Allinara
Skrevet

lurer jo bare på hvor mye man vil spare da. blir å hanlde i såfall for ca 1500 kr. men i norge ville dette kostet det dobbelte. men det vill kanskje lønnes uansett. :sjenert:

Gjest Allinara
Skrevet

Her mitt regnestykke da: Vogna ble med frakt ca. 1700 nkr + momsen som jeg måtte betale i oppkrav når jeg henta ut pakken ca. 425 nkr.

Så jeg betalte 2125 nkr for ei vogn de selger for 3990 kr her....

Kommer jo litt an på hva du kjøper da. dette var ei Simo-vogn som er veldig populær her til lands men ikke andre steder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...