punkyB Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har vel akkurat beveget meg inn i kjøpe-ny-leilighet modus og har begynt å planlegge evnt. salg av min. Jeg kikker kun på nett (Finn) etter aktuelle leiligheter å kjøpe- har ikke fast avis. Har vel inntrykk av at de fleste andre også bruker internett eller tar jeg feil der? Vet ikke da hvor viktig det er å annonsere i aviser/megleraviser o.l. Samtidig er det jo dumt å gå glipp av høyere kjøpesum pga. gnienhet i annonseringen. Jeg har en leilighet av god standard i et attraktivt område i Oslo så jeg innbiller meg at kjøpere er det nok av ...... er kanskje mulig jeg er smule overdrevent optimist på salgsevnen til min leilighet men er litt usikker. Så derfor jeg lurer litt Jeg har vel mest tro på at selger kan utgøre en forskjellpå selve visningene - derfor vil jeg ha en megler som selv er på visningene. Hva er deres meninger og forh. erfaringer på dette området - hva teller mest for et godt salg ?
Tekla Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Det er nok ikke dumt å annonsere i lokalavisa i tillegg til på internet.
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har vel mest tro på at selger kan utgøre en forskjellpå selve visningene - derfor vil jeg ha en megler som selv er på visningene. Hva er deres meninger og forh. erfaringer på dette området - hva teller mest for et godt salg ? ← Først så kjøpte jeg (et halvt år hvor jeg fløy på visninger) og så solgte jeg. Jeg valgte å være til stede ved visning. Satte ikke en fast visningdag, men tok det som passet folk. Det var jo jeg som hadde mest kunnskap om leiligheten og nærmljøet. Av 10 helt like leiligheter sånn planmessig og i samme nærmiljø så gikk min først. Jeg solgte på knappe to uker. De fleste gangene jeg var på visning så kom jeg utenom oppsatt tid. De spørsmålene jeg hadde var det kun eierne som kunne svare på. Gikk en gang på visning på en venninnes leilighet. Hun ba meg gå for å sjekke ut megleren. Kan ikke si jeg ble imponert. Hvilken målgruppe peiler du deg inn på? Enslige? Barnefamilier? Det kan ha litt betydning for hvilken informasjon de er på jakt etter.
Arkana Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Personlig synes jeg det er stress å ha selger til stede på visninger. De fotfølger som oftest de som kommer på visningene og bryter inn med kommentarer (framfor å la oss spørre om det er noe vi lurer på) og jeg føler meg dessuten ikke fri til å diskutere evt negative sider med min samboer. Kun én gang har jeg opplevd at selger har vært tilstede på en positiv måte. Meglere er mye flinkere til å la oss få vandre rundt på egenhånd. Vi er selv i gang med å kjøpe ny bolig og skal da også selge den vi eier og jeg er veldig usikker på om vi skal være med på visningen(e). Ellers har vi ingen planer om å annonsere i aviser, jeg tror FINN holder. Vi har en attraktiv leilighet i et populært område i Oslo så den blir nok solgt på null komma niks. Tilsvarende leiligheter her i området har alltid blitt solgt med en gang. Hadde vi bodd mer øde til hadde vi nok vurdert lokalaviser o.l. også. Til syvende og sist er det uansett hverken megler eller selger som avgjør om vi kjøper eller ikke, det er selve boligen og beliggenheten som teller.
punkyB Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2007 Hvilken målgruppe peiler du deg inn på? Enslige? Barnefamilier? Det kan ha litt betydning for hvilken informasjon de er på jakt etter. ← Det er en 2-roms så den passer best for enslige eller par. Hvis det skal være barn så går vel det om de er forh. små. Det er stor stue med en forstue s den kan i verste fall brukes som soverom også.
punkyB Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2007 Til syvende og sist er det uansett hverken megler eller selger som avgjør om vi kjøper eller ikke, det er selve boligen og beliggenheten som teller. ← Det tror vel jeg også - men man må jo nå fram til disse søkerne også. Men siden leil. kanskje passer best for enslige / par uten barn så er det jo typisk unge som jeg vil tro bruker internett som sin første kilde til å finne leil. Når det gjelder å være til stede selv så tror vel jeg at megler er den beste til å fremstille leil. best mulig. Så får man sørge for å ha viktig info i salgsopgaven.
Gjest LilSweetie Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Hvis det er en 2-roms tror jeg det holder lenge å ha annonse på finn.no. Annonse i f.eks Aftenposten er veldig dyrt, og jeg tror ikke man får tilsvarende igjen for det. Unntaket har jeg lest er veldig dyre boliger.
Blueberry Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Hvis den bare er egnet for enslige eller par uten barn er disse også oftest unge, og unge kjøpere bruker fortrinnsvis internett når de leter etter bolig. Men den billigere meglerpakken med en eller to avisannonser er jo heller ikke bortkasta tror jeg. Megler på visning er et must synes jeg personlig (og ikke visningsassistent!!!). Vi hadde visning på mandag på vår leilighet og var bevisst ikke til stede selv. Men vi hadde veldig god kjemi med megleren, så vi stolte fullt og helt på han. Btw så har vi jo nå innsett at det å legge litt penger i salget av leiligheten gir også penger tilbake på budene. Gjør det du kan for at leiligheten skal se best mulig ut.
Gjest niomi Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Vi var på visning med visningsassistent en gang, og hun visste ingenting, hun! Ikke hadde hun nøyaktig planskisse over leiligheten (denne leiligheten var på ca 40 kvm, og da trenger man nøyaktige mål for å finne ut om man faktisk får plass til en seng i alkoven eller ikke), ingen peiling på området eller sameiet. Vi var på bare en visning til, og det på den leiligheten vi kjøpte. Annonsen for denne så vi ikke før etter visning hadde vært, men vi fikk arrangert privat visning dagen etter. Da var de som solgte til stede, og det var veldig greit, for de kunne fortelle om hva de hadde gjort av arbeid i leiligheten, videre planer for borettslaget, hva som skjedde i bydelen, hvordan kollektivtilbudet var etc. Var veldig kjekt! Vi så etter leiligheter bare på finn.no
Hobgoblin Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 Vi brukte mest finn da vi kjøpte - så i Aftenposten også, men alle leiligheter kommer jo først på finn uansett. Vi var på en visning hvor eier var til stede, og det var i grunn veldig positivt. Det kommer nok an på om du er en "selger" eller ikke, om det skal falle heldig ut...
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. januar 2007 #11 Skrevet 17. januar 2007 Med tanke på hvor leiligheten din ligger og hvem som er målgruppen, hadde jeg nøyd meg med å annonsere på finn.no.
punkyB Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 17. januar 2007 Takk for alle svar foreløpig. Stoler ikke heeeelt på meglere hva de anbefaler for de skal jo tjene mest mulig penger også. Alle leil. i samme gården har blitt solgt kjapt uten problemer så jeg tror som sagt den er veldig lettsolgt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå