kitekatt Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 (endret) De fleste har vel fått med seg at jeg har fått herpa håret mitt helt av 2 permanenter i sommer. Nå har det vokst ganske mye ut og jeg har fått veldig skille på hva som har vokst ut og det som er igjen fra krøllene. Glatt til midt på hodet...og da mener jeg HELT glatt og blankt...også kommer et markant skille der håret er tørt, frizz, skikkelig herpa rett og slett og står rett ut *sukk* jeg hadde laaaangt hår og ville fortsette med det, men nå har jeg allerede klippet 20 cm og får kanskje bare fortsette å klippe det. håret vil aldri bli bra igjen. legger ved et bilde av hvordan håret mitt er nå (det er brukt rettetang på det riktignok, så ser ikke så ille ut, men det ER et markant skille ellers) og et par frisyrer jeg kanskje kan leve med. hva tror dere? Hadde aldri trodd jeg skulle ha kort hår igjen Er bare redd at håret mitt ikke har vokst nok ut til at det friske håret er langt nok til disse frisyrene....men dere kan kanskje se det allikevel der håret begynner å bli herpa. Hva tror dere? Er det friske langt nok og vil jeg kle noen av disse frisyrene, og i tilfelle hvilken? Liker best den med lengst hår, men jeg tror ikke det vil fungere med håret mitt... Endret 20. januar 2007 av kitekatt
kvick Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Jeg syns frisyren til høyre var tøff. Tror du hadde kledd den, blir litt mer typete, liksom. Jeg ville hellerf ha klippet meg enn å gått rundt med ødelagt hår..
kitekatt Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Jeg fant faktisk et gammelt bilde av meg med kort hår, men det er nok en noe umoderne sveis...men det kan kanskje gi en ide om hvorvit jeg kler kort eller ei...Her er det Uff jeg trenger virkelig hjelp...er så usikker.... Endret 16. januar 2007 av kitekatt
Latee Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Synes det ser ut som du kan kle det jeg. Likte også fristyren til høyre.
Rexina Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Spør frisøren din da vel, hvis du er usikker, eller bare gå for det. husk: Hår gror! Jeg klipper og farger håret selv, og det er bare å tørre. Nå vet jo jeg hva jeg kler og liker da, så det er greit, men når jeg skal gjøre drastiske forandringer, angrer jeg alltid etterpå, selv om det egentlig blir veldig fint! Man må bare få noen dager til å venne seg til det. Jeg hadde ca likt hår som deg; tynt, fint, halvlangt hår, bare mitt er blondt. Men klipte meg selv i går, så nå har jeg til like under øra. Jeg synes det kler meg i alle fall, og fikk masse komplimenter i dag Så følg magefølesen, eller spør en frisør, så blir du nok fin skal du se
kitekatt Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2007 Spør frisøren din da vel, hvis du er usikker, eller bare gå for det. husk: Hår gror! Jeg klipper og farger håret selv, og det er bare å tørre. Nå vet jo jeg hva jeg kler og liker da, så det er greit, men når jeg skal gjøre drastiske forandringer, angrer jeg alltid etterpå, selv om det egentlig blir veldig fint! Man må bare få noen dager til å venne seg til det. Jeg hadde ca likt hår som deg; tynt, fint, halvlangt hår, bare mitt er blondt. Men klipte meg selv i går, så nå har jeg til like under øra. Jeg synes det kler meg i alle fall, og fikk masse komplimenter i dag Så følg magefølesen, eller spør en frisør, så blir du nok fin skal du se ← Problemet er at jeg vil aller helst ha tilbake mitt lange hår! Vil ikke ha det jeg har eller kort i det hele tatt egentlig, men det er så ødelagt..... Men tror dere det friske av håret mitt er langt nok til den til høyre da? dere ser vel på bildet av meg hva som er matt og brusete. det må av. det har antagelig vokst ut ca 6 cm siden permanenten.
Rexina Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Hvis du vil ha langt hår, så kan du starte med å klippe av deg alt håret som er litt, og så begynne med vitamin b-tabletter, som du får kjøpt i helsekost bl. a. Disse gjør at hår og negler vokser fortere og er godt for kroppen ellers også: som at den forebygger hjerteinfarkt.
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Nå synes jeg ikke dette var kort da, men halvlangt. Er håret ditt ødelagt og du ikke synes noe om det som det er nå så er eneste løsningen å klippe det kortere. Hvor kort og hvilken frisyre er det bare frisøren som kan svare på. Hvorfor ikke dra innom og spørre før du eventuelt bestiller en time?
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Du kan bli fin med enda kortere sveis enn de på bildet også. Jeg har alltid hatt langt og halvlangt hår, men plutselig klipte frisøren meg ganske så kort. Ikke heeelt kort, men bare sånn at lugg og noe "formgivende" hår var lengre. Det så faktisk fint ut, jeg fikk mer karakter enn av å ha lengre hår som bare hang der. Du har pene trekk, så jeg er sikker på at du ser fin ut med kort hår også. Men det er fint å la det bli igjen litt hårlengde til lugg og på sidene, synes jeg.
kitekatt Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2007 Du kan bli fin med enda kortere sveis enn de på bildet også. Jeg har alltid hatt langt og halvlangt hår, men plutselig klipte frisøren meg ganske så kort. Ikke heeelt kort, men bare sånn at lugg og noe "formgivende" hår var lengre. Det så faktisk fint ut, jeg fikk mer karakter enn av å ha lengre hår som bare hang der. Du har pene trekk, så jeg er sikker på at du ser fin ut med kort hår også. Men det er fint å la det bli igjen litt hårlengde til lugg og på sidene, synes jeg. ← Hehe, takk Men jeg hadde kort hår for lenge siden og det tok meg 6 år å spare ut igjen, for jeg ga opp så fort det rakk over ørene. da ble håret helt villt pga fall og verver. Så jeg vil ha såpass lengde på det at det blir enkelt å spare det ut igjen.
Mary_H Skrevet 16. januar 2007 #11 Skrevet 16. januar 2007 Ut i fra det bilde du har der du har kort hår synst jeg du trygt kan klippe det kort! Synst du har ansiktet til å bære en kort frisyre
JallaJalla Skrevet 16. januar 2007 #12 Skrevet 16. januar 2007 Synes du var fin på bildet der du hadde kort hår! Ellers så likte jeg frisyren til høyre og venstre godt. Synes synd på deg dersom frisøren har herpet håret ditt men det vokser ut igjen. Og det er finere med kort hår enn halvlangt som er veldig slitt/ødelagt. Hvordan blir det dersom du setter opp håret ditt da ? For da vil ikke det slitte synes så godt mener jeg... Det er mange som kler kort hår mye bedre enn langt. Blir mer typete. Så en gammel film av Meg Ryan forleden. Skrekk og gru der kan vi snakke om ei dame som VIRKELIG kler kort hår fremfor langt
Parfumfreek Skrevet 16. januar 2007 #13 Skrevet 16. januar 2007 Den til høyre var skikkelig tøff, likner veldig mye på en frisyre jeg har hatt. Det lange foran gir veldig effekt. Har aldri hverken før eller siden fått så mye positive kommentarer på håret mitt
kitekatt Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Synes du var fin på bildet der du hadde kort hår! Ellers så likte jeg frisyren til høyre og venstre godt. Synes synd på deg dersom frisøren har herpet håret ditt men det vokser ut igjen. Og det er finere med kort hår enn halvlangt som er veldig slitt/ødelagt. Hvordan blir det dersom du setter opp håret ditt da ? For da vil ikke det slitte synes så godt mener jeg... Det er mange som kler kort hår mye bedre enn langt. Blir mer typete. Så en gammel film av Meg Ryan forleden. Skrekk og gru der kan vi snakke om ei dame som VIRKELIG kler kort hår fremfor langt ← Det er det som er greia...jeg er ikke flink til å sette opp håret. får det rett og slett ikke til. Dessuten ser det ut som en ulldott det som liksom kommer utenfor strikken/ spenna..hehe Liker og frisyren til høyre, men er redd den krever mye styling? Og jeg har virkelig flatt, glatt, tynt hår (hvis man får av det kjipe permanenthelvetet) så jeg er redd frisyren ikke vil bli slik på meg, for den har mye volum..... Legger ved et bilde så dere ser hårkvaliteten min. Tatt 1 mnd før frisøren ødela håret mitt. mye bilder, men det er vanskelig for dere å svare ellers. Får bare gå inn og slette de senere. Stoler på dere, jentene mine..hehehe By the way: Jeg stoler overhodet ikke på frisører. Har sjelden vært fornøyd når jeg har gått derfra og permanenten gjorde det ikke bedre. derfor flittig research, slik at jeg kan fortelle de nøyaktig hvordan jeg skal ha det. må ha med bilde for klarer aldri å få det frem ellers. Endret 20. januar 2007 av kitekatt
JallaJalla Skrevet 16. januar 2007 #15 Skrevet 16. januar 2007 hm..kjedelige greier Dersom du setter det opp med mange småspenner da ? Slik at det ikke dette ut hår som er kort på sidenen . Slike brune som ikke synes i håret. Dette er jo en ide dersom du absolutt ikke orker å klippe det kort. Men, uansett det håret som er ødelagt bør vel klippes vekk men da kan du jo rekke å spare litt kanskje. Skjønner at det kanskje ikke vil være så enkelt å få til en frisyre som på bildet til høyre når du har helt glatt / fint hår. Skal ikke spørre deg hvilken frisør du bruker men kan heller anbefale en salong på det varmeste. Tony&Guy i Hegdehaugsveien. Brukt de i årevis og er kjempefornøyd.
kitekatt Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 16. januar 2007 hm..kjedelige greier Dersom du setter det opp med mange småspenner da ? Slik at det ikke dette ut hår som er kort på sidenen . Slike brune som ikke synes i håret. Dette er jo en ide dersom du absolutt ikke orker å klippe det kort. Men, uansett det håret som er ødelagt bør vel klippes vekk men da kan du jo rekke å spare litt kanskje. Skjønner at det kanskje ikke vil være så enkelt å få til en frisyre som på bildet til høyre når du har helt glatt / fint hår. Skal ikke spørre deg hvilken frisør du bruker men kan heller anbefale en salong på det varmeste. Tony&Guy i Hegdehaugsveien. Brukt de i årevis og er kjempefornøyd. ← Jeg har sjelden tid til å drive med spenner, samt at jeg har en 2 åring som stadig river mamman sin i håret, så det kan fort ende med panikk..hehehe Hva betaler man hos Toni & Guy? jeg har brukt forskjellige frisører. Nikita, Alex, Ludwig salong i vika (han ødela håret med permanenten) osv...er aldri fornøyd...
JallaJalla Skrevet 16. januar 2007 #17 Skrevet 16. januar 2007 Har brukt Adam & Eva tidligere og der betalte jeg mer husker jeg enn hos Toni&Guy. Husker ikke hva jeg betalte forrige gang for jeg kjøper alltid med produkter i tilegg men det er ikke noe spes dyrere der enn andre salonger. Det sier iallefall venninner av meg som har brukt litt forskjellige frisører. He he har en på halvannet år som river spenner OG øredobber av moren sin
kitekatt Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #18 Skrevet 16. januar 2007 Har brukt Adam & Eva tidligere og der betalte jeg mer husker jeg enn hos Toni&Guy. Husker ikke hva jeg betalte forrige gang for jeg kjøper alltid med produkter i tilegg men det er ikke noe spes dyrere der enn andre salonger. Det sier iallefall venninner av meg som har brukt litt forskjellige frisører. He he har en på halvannet år som river spenner OG øredobber av moren sin ← Ok, kanskje jeg skal forsøke de da ja, er det ikke morro? Her brukes det kun små øredobber når guttungen er våken...de store vil han helst SPISE for de ser namnam ut...
JallaJalla Skrevet 16. januar 2007 #19 Skrevet 16. januar 2007 Ok, kanskje jeg skal forsøke de da ja, er det ikke morro? Her brukes det kun små øredobber når guttungen er våken...de store vil han helst SPISE for de ser namnam ut... ← samme her. Også blir jeg så glad når han legge armene rundt halsen min og jeg tror han vil kose men så er det bare et par øredobber han har i siktet
Karamba Skrevet 16. januar 2007 #20 Skrevet 16. januar 2007 Ut i fra bildene av deg tror jeg du vil kle kort hår. Og som de andre nevner så er det finere med sunt og fint kort hår enn slitt halvlangt. Synes både frisyren til venstre og høyre var fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå