Gå til innhold

Fra Trionetta til énfasepiller

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Jeg er av de mange som har gått på Trionetta siden min p-pillekarriere startet, og som nå sitter igjen med ett brett Trionetta og resept på Yasmin. Derfor lurer jeg på om noen kan si litt om hvordan overgangen har gått? Har dere merket noe til bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trionetta til Yasmin var et helvete. Tålte ikke Yasmin noe særlig. Gikk hardt utover humøret og sambo så helst at jeg slutta på de ;)

Gikk over til Cerazette etterpå og har ikke hatt noe problemer med de.

Har også i etterkant tatt et brett Trionetta mellom noe cerazette og da ble humøret heller ikke noe særlig. Så cerazette er de jeg har det best med.

Men er ikke yasminelle det som kommer etter Trionetta? Veldig lavdose p-pille.

http://www.aftenposten.no/helse/article1468705.ece

Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg gikk fra Trionetta til Microgynon, og det var greit. Var plaget med litt kvalme og ømme bryster første uken, og så var det bare kos :) Har ikke kjent noen bivirkninger.

Skrevet

Gikk fra Trionetta til Yasmin, merket ikke noe med bivirkninger. Går nå på cerazette pga amming, men de er jeg ikke fornøyd med.

Skrevet

Jeg holder på med det siste brettet med Trionetta nå, og skal begynne på Yasmin.

Skal jeg bare gå rett over på Yasmin når jeg er ferdig med den siste pillen med Trionetta? Bruker Trionetta28.

Skrevet

Jeg gikk fra Trionetta til Yasmin for noen år siden, og det gikk kjempefint. Mindre humørsvingninger, bedre sexlyst, jeg gikk ned 4 kg i vekt.. Så jeg var kjempefornøyd med de..

Gjest Kristin_
Skrevet
Jeg holder på med det siste brettet med Trionetta nå, og skal begynne på Yasmin.

Skal jeg bare gå rett over på Yasmin når jeg er ferdig med den siste pillen med Trionetta? Bruker Trionetta28.

Hvis du bytter merke bør du begynne med en gang ja. Hvis man ikke gjør det er det jo vanlig med en syvdagers (minst) "karanteneperiode" der man må bruke alternativ prevensjon. Dette skal stå i pakningsvedlegget ditt, og det går også an å sjekke felleskatalogen, lommelegen etc om det var noe mer du lurte på.

Skrevet

Jeg byttet fra Trinordiol til Yasmin en periode for et par år siden, men mistet sexlysten helt og humøret var også ustabilt så jeg gikk tilbake til Trinordiol etter et halvtår eller noe.

Sluttet på P piller (Trinordiol) fra februar til juli i 2006 for å sjekke om jeg merket noen forskjell. Gikk litt ned i vekt og fikk mer sexlyst. Men det som var frustrerende var å ikke vite når mensen kom + menssmerter så jeg begynte igjen i juli/august.

Har fremdeles Trinordiol for rundt 6 mnd til men er veldig nysgjerrige på den nye som skulle komme Yasminelle. Noen som har prøvd????

Skrevet

Ja, når du har tatt den siste "sukkerpillen" på Trionetta-brettet starter du med Yasmin.

Skrevet

Jeg byttet fra Trionetta til Yasmin for ca 1/2 år siden uten problemer. Jeg ble i bedre humør og fikk mer sexlyst :)

Men man reagerer ulikt, så det er bare å prøve seg frem til den p-pillen som du er mest fornøyd med.

Skrevet

Jeg byttet fra Trinordiol (som visstnok er det samme som Trionetta) til Cerazette. Hadde egentlig bare én type bivirkninger med Trinordiol, men den var såpass alvorlig at jeg valgte å bytte (migrene). Jeg fikk vel forsåvidt færre migreneanfall, men derimot fikk jeg en annen bivirkning jeg ikke hadde hatt før, kontinuerlige småblødninger. Jeg hadde ingen vanlig mens, men småblødninger hver eneste dag. På pakningsvedlegget står det at bivirkningene skal gå over etter 2-3 mnd, etter 4 mnd uten forandring valgte jeg å slutte og småblødningene opphørte umiddelbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...