Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker ikke sminke, og synes det er helt unaturlig ut på meg. Ikke pent, rett og slett. Synes også generelt at jenter bruker alt for mye sminke. Men jeg synes jo alle skal få gjøre som de vil, selvsagt. Det som er litt rart er at andre jenter tilbyr seg å "hjelpe" meg med sminke. En antydet til og med at jeg hadde dårlig selvtillit :forvirret: som ikke brukte sminke. Hun mente visst det måtte bety at jeg ikke trodde det var håp for meg eller noe :overrasket: eller ingenting å fremheve, som hun sa. Jeg ville jo heller sagt det var motsatt, de som ikke tør gå ut uten sminke har vel mindre selvtillit enn oss usminkede?

Men så til det som virkelig er rart... for hvem sminker jenter seg egentlig for, er det for andre jenter? For samtlige gutter jeg har spurt om dette har sagt at de foretrekker usminkede jenter :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Devin_*
Skrevet

Jenter sminker seg for gutter. Selvfølgelig vil de ikke innrømme det, men slik er det. Personlig liker jeg naturlig skjønne jenter. Om de bruker sminke så synes jeg de burde gjøre det i moderate mengder som fremhever deres naturlige skjønnhet.

I tillegg er det et pluss at hun ikke bruker altfor mye penger på slikt dill.

- 2 cents

Skrevet

Nå er ikke jeg gutt, så jeg kan vel egentlig ikke svare for dem...

Men man gjør jo seg noen erfaringer... Jeg bruker omtrent ikke sminke til hverdags (av og til mascara), og litt mer til fest. Hva gutter/menn liker er vel forskjellig for hver enkelt. Noen liker jenter som er opptatt av å pynte seg, mens andre vil ha mest mulig naturlig.

Manne min reagerer på jenter med alt for mye sminke, men syns det er fint når jeg sminker meg litt av og til.

Ute på byn har jeg opplevd like mye oppmerksomhet sminket som usminket... er vel mer humør og utstråling det kommer an på.

Og det er vel ingen hemmelighet at jenter sminker/kler seg for hverandre... :ler:

Skrevet

Det er jo helt opp til deg om du vil sminke deg eller ikke, selv tror jeg nok de fleste kler litt sminke, litt farge, men alt med måte.

Men, som sagt det bestemmer du selvsagt selv !

Og til spørsmålet: Noen liker jenter uten sminke, mens andre liker jenter med sminke, det er vel andre ting som teller mer enn akkurat det.

Skrevet

Jeg sminker meg først og fremst for meg selv. Fordi jeg synes jeg blir fin(ere) da. Samtidig så kan jeg godt la være. Jeg gjør det jeg føler for.

Må bare fortelle en historie.

Ungdomskjæresten min gjennom flere år likte ikke at jeg sminket meg. En gang skulle vi på fest(?) og jeg hadde vært på badet og sminket meg. Da jeg kom ut spurte jeg om han syntes jeg var fin. Han så ikke en gang at jeg hadde sminket meg :ler: Han som var så mye i mot det.

Nå er det forskjell på å sminke seg da. Jeg prøver bare å gi meg selv litt mer farge og fremheve enkelte ting uten at det skal være synlig. Andre bruker mye mer sminke. Det er ganger jeg selv reagerer på andre jenter. Det er en kunst å sminke seg diskre, men samtidig fremheve uten å kline på for mye.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke at de fleste gutter alltid ser om vi jenter har sminka oss. Når de sier at de ikke liker sminka jenter så tror jeg de mener oversminka jenter, og ikke jenter som bare bruker litt sminke sånn som de fleste. Hadde de ikke likt sminka jenter så hadde de ikke likt noen av oss nesten :ler:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Nå er det forskjell på å sminke seg da. Jeg prøver bare å gi meg selv litt mer farge og fremheve enkelte ting uten at det skal være synlig. Andre bruker mye mer sminke. Det er ganger jeg selv reagerer på andre jenter. Det er en kunst å sminke seg diskre, men samtidig fremheve uten å kline på for mye.

Veldig enig i dette :Nikke:

Skrevet (endret)
Jeg tror ærlig talt ikke at de fleste gutter alltid ser om vi jenter har sminka oss. Når de sier at de ikke liker sminka jenter så tror jeg de mener oversminka jenter, og ikke jenter som bare bruker litt sminke sånn som de fleste.

Det tror jeg du har veldig rett i! :ler:

:lol: alle gutter og menn!

Endret av bada
Gjest King James
Skrevet

Det er bedre og ikke ha smike. En og ha for mye smike for og si det sånn

Skrevet

Jeg vil påstå svært mange menn ikke ser om kvinner er sminket eller ikke så lenge man ikke ser ut som et juletre. Min samboer presterte f.eks. å si engang at han syntes Catherine Zeta-Jones var så pen og at det var så bra at hun nesten ikke sminket seg :ler:

Gjest -eline-
Skrevet
Jeg vil påstå svært mange menn ikke ser om kvinner er sminket eller ikke så lenge man ikke ser ut som et juletre. Min samboer presterte f.eks. å si engang at han syntes Catherine Zeta-Jones var så pen og at det var så bra at hun nesten ikke sminket seg  :ler:

:ler: Nice one ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet

om jeg sminker meg eller ikke har absolutt ikke noe med selvtilliten min ;) .

jeg synes det er gøy å sminke meg, og synes jeg er penere med det på.

samboeren min er glad for at jeg er jålete, bruker tid på hår og utseende. og det tror jeg faktisk de fleste gutter liker; at vi gjør en innsats, pynter oss. og det betyr ikke metertykke lag med sminke og masse parfyme.

og jeg tror jenter sminker seg for hverandre, ihvertfall de som er i forhold.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Jeg vil påstå svært mange menn ikke ser om kvinner er sminket eller ikke så lenge man ikke ser ut som et juletre. Min samboer presterte f.eks. å si engang at han syntes Catherine Zeta-Jones var så pen og at det var så bra at hun nesten ikke sminket seg  :ler:

:ler: :ler:

Skrevet

Jeg sminker meg ikke kun for gutter. Jeg sminker meg på jentekvelder og, jeg. Jeg sminker meg vel egentlig mest for min egen del, jeg synes jeg ser bedre ut med litt sminke.

Gjest synseren
Skrevet

For meg så handler sminke om velvære. Jeg sminker meg kun for min egen del. Synes det er fint med litt farge i kinnene og på leppene.

Skrevet

Jeg liker jamnt over hverken parfyme eller sminke.

Jeg tror jenter pynter seg minst mye for hverandre som for gutter.

Gjest Vidvandre
Skrevet

Sminket meg sjeldent da jeg var sammen med eksen, og fikk masse komplimenter fra ham når jeg selv syntes jeg få temmelig herpa ut. Når jeg en sjelden gang sminket meg litt så han litt rart på meg,og sa "har du sminke på deg? du trenger jo ikke det, du er så pen uansett". Fikk en god dose selvtillitt av det og ble mer komfortabel med å gå uten sminke etterpå :)

Etter at det ble slutt begynte jeg å bruke sminke igjen. Kjæresten min nå har ikke nevnt noe, men har ikke kommentert det når jeg går med eller uten, så regner ikke med ham merker forskjell egentlig.

Så min konklusjon er at gutter ikke bryr seg :ler:

Skrevet

Jeg synes det er altfor stort fokus på sminke. Mange tenåringsjenter (og noen voksne også) ser ut som de har sparklet på seg sminken om morgenen, og det virker som om det er mer og mer vanlig at både unge og voksne ikke klarer å gå utenfor døren uten sminke. Noe som viser at det er blitt ubalansert og utviklet seg til å bli en tvangstanke.

Selv bruker jeg så og si aldri sminke, og samboer er glad for det - han synes jeg (og andre) er finest uten. Av og til sminker meg litt når jeg skal på besøk, men som regel så gidder jeg ikke. Jeg tror jeg må kjøpe nytt pudder fordi det jeg har er vel snart 7-8 år gammelt. :ler:

Skrevet

Jeg sminker meg ikke for andre gutter :) Mest for meg selv og kjæresten. Bruker mascara til hverdags (brun) Og kliner til med litt mer på fest ;)

Skrevet
Jenter sminker seg for gutter. Selvfølgelig vil de ikke innrømme det, men slik er det.

Du er ikke jente, så hvordan kan du vite det?

Jeg sminker meg ikke for gutter. Jeg sminker meg for å føle meg bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...