Gå til innhold

Hva er passe lønn i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å spørre en voksen person om å passe 3 unger (3-8 år) i et døgn. Hvor mye lønn bør vedkommende få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synest det var vanskelig. Er dette en person som gjør det pga det er en jobb, eller er det f.eks nært familiemedlem? Mener ikke at en ikke skal betale om det er familie, men jeg hadde synest det hadde vært naturlig å gått ned i pris.

Tror jeg hadde spurt vedkommende om hvilke lønn h*n forventer.

Skrevet

Det kommer litt ann på syns jeg. Om min søster hadde tilbudt meg lønn for å passe min nevø tror jeg jeg hadde blitt fornærmet.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Ikke spør hvilken lønn h*n forventer. For barnevakten er det et lite hyggelig spørsmål å svare på, alle svar blir liksom feil. Jeg har sittet masse barnevakt, også via Barnepasseren barnevaktfirma, og et slikt oppdrag ville jeg forventet minst 1000 kroner for, sett at det var en utelukkende "profesjonelt" forhold mellom meg og familien. Hadde jeg vært i familien hadde saken blitt en helt annen :)

Skrevet

Dette er ikke noen i familien, men en venn utenom. Vedkommende jobber av og til i helgene, så jeg vil betale uansett slik at h*n ikke "går glipp" av evt. lønn der dersom h*n likevel blir spurt om å jobbe akkurat da. Uff, klønete forklart... :forvirret:

Kommer nok til å ta utgangspunkt i lille solstråle som sier minst 1000 kr.

Takk for svar! :)

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig fornøyd med 1000 kroner. Jeg satt barnevakt en lørdag fra kl 17 til kl 03, dette var for en kollega med to barn. Jeg skyldte henne en tjeneste og ville ikke ha betalt, men hun hadde kjøpt inn masse god mat og drikke (ikke alkohol da selvfølgelig) som jeg kunne velge og vrake i. Jeg syntes det var litt luksus jeg altså. :)

Skrevet

Sørg iallefall for at vedkomende ikke føler seg "utnyttet" for da er det mye lettere både og be og å si ja neste gang :)

Dersom det er en voksen person, kanskje du kunne kjøpt et gavekort på nærmeste storsenter?

Skrevet

Det personen vanligvis tjener i den andre jobben sin pluss en tusing..?

Skrevet

Vår dagmamma tar 175 kr. for vanlig dag, dvs. 8 timer.

Hvis du regner 24 timer, blir det 525 kr. Ganger du med tre, siden det er tre barn, ender du opp med 1575 kr.

Så kan du jo håpe på litt søskenrabatt, og ende mellom 1000 og 1500 en plass.

Skrevet (endret)

Syns du burde gi 1500 jeg. Det er litt av en jobb og ansvar å passe tre barn et helt døgn, og fritid/helgetid er dyrebar for mange. Med 1500,- er det sansynligvis "verdt det" for vedkommende. :)

edit: spørs jo litt hvor nær venn det er og. Er det en veldig god og nær venn dere dere utveksler vennetjenester, ville jeg kanskje heller gitt en gave.

Endret av Embla s
Skrevet

Jeg kunne gjerne passet 3 barn i et døgn for 1000,- kroner om jeg hadde tid (har selv barn).

Tror det må være god nok lønn? Jeg følger ikke helt det med at man skal betale mer for 3 barn enn for 1. Det er faktisk mer jobb å passe et barn - for da må du underholde hele tiden. Flere barn kan leke sammen.. Jeg ville satset på 1000,-.

Skrevet
Jeg kunne gjerne passet 3 barn i et døgn for 1000,- kroner om jeg hadde tid (har selv barn).

Tror det må være god nok lønn? Jeg følger ikke helt det med at man skal betale mer for 3 barn enn for 1. Det er faktisk mer jobb å passe et barn - for da må du underholde hele tiden. Flere barn kan leke sammen.. Jeg ville satset på 1000,-.

akkurat det kan man vel diskutere... krangling mellom unger er ikke gøy :forvirret:

Skrevet

En treåring er jo ganske slitsomt å passe. Og det at de er i så ulik alder gjør jo at man må legge til rette for mange forskjellige ønsker og behov.

Skrevet
akkurat det kan man vel diskutere... krangling mellom unger er ikke gøy :forvirret:

Syntes det står "optimist" under KG-navnet ditt jeg ;)

Krangling er en del av jobben. Men dersom det er en voksen det er snakk om her, må man jo regne med at vedkommende takler slikt greit. Men det er kanskje forskjell på om man har barn selv eller ei.. Før jeg fikk barn var jeg litt typen som gjorde alt for barna.. Med egne barn ser man fort at man skal ha det hyggelig, men ikke sy puter under armene på barna.. (gjelder nok også under barnepass, for barn ser fort om de kan snurre deg rundt lillefingeren..)

Skrevet

Hvis vi sender gutten vår til barnehagetanten sin for en natt, fra 1800- 1100 så koster det ca 1200,-.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Har du sjekket med Barnepasseren hva de tar??

Barnepasserens pris er bare et gebyr de tar for formidlingen, det står der at barnevaktens timelønn avtales mellom oppdragsgiver og barnevakt, så det kommer utenom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...