Sunbird Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Har så lyst på is med varme bær til dessert i bryllupet,men så vet jeg ikke hva slag is jeg da skal gå for. Noen som har forslag,hva har dere?
Labella Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Hvis du skal ha varme bær over isen bør jo isen ikke være alt for kraftig/spesiell i smaken, synes jeg. Ekte vaniljeis med varme bær er skikkelig godt
Gjest Kitten Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Enig med labella. Ekte vaniljeis med varme bjørnebær og eggelikør er kjempegodt!
Sunbird Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2007 Det var noe sånt jeg hadde sett for meg ja, for det blir vel vanskelig å kombinere is med mer smak med smaken fra bærene. Da går jeg for vanilje is jeg. Så har jeg i allefall noe greit.
*Emma* Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Signerer "røkla" - vaniljeis og bær er nammmmmmmm
Victori@ Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Vaniljeis og varme bær er kjempegodt!!! Men jeg var i et bryllup i august i fjor hvor vi fikk servert is med varme bær. Og for å si det sånn, så var det ikke så mye igjen av isen når vi fikk den servert.... Det var 26 grader ute, sikkert enda varmere i lokalet, og all is og bær bare plasket rundt på tallerkenen. Av den grunn så har vi valgt å ikke ha iskrem med varme bær i bryllupet. Så om dere skal ha det så er i hvertfall tipset at kjøkkenet ikke legger opp alle på tallerkenene før man begynner å servere. Og det bør være mange til å servere slik at de som sitter "sist" ikke bare får flytende guffe.....
Sunbird Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2007 Takk for tipset Viktori@, får tenke litt på hvordan vi skal gjøre dette. Det er kjølerom i lokalet vi skal ha, så vi kan kanskje sette noen inn der etter at det er hatt på fatet, eller der er det kanskje fullt med kaker, hm :klø: vi finner vel ut av det
Rufus Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Vi var i bryllup for et par år siden i august - en varm dag De hadde løst is/frukt-problemet med å ha appelsinfilet marinert i likør med hjemmelaget krokanis til - knallgodt!! (Det er jo ikke varme bær, men...veldig godt alikevel!!) Et annet forslag er å ha tyttebær på samme måte som bjørnebær, noe som også er veldig godt...og anderledes - i alle fall ikke så vanlig i Norge(men spist det flere ganger i Finland )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå