Gå til innhold

Is til dessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst på is med varme bær til dessert i bryllupet,men så vet jeg ikke hva slag is jeg da skal gå for. Noen som har forslag,hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha varme bær over isen bør jo isen ikke være alt for kraftig/spesiell i smaken, synes jeg. Ekte vaniljeis med varme bær er skikkelig godt :sikle:

Skrevet

Enig med labella.

Ekte vaniljeis med varme bjørnebær og eggelikør er kjempegodt!

Skrevet

Det var noe sånt jeg hadde sett for meg ja, for det blir vel vanskelig å kombinere is med mer smak med smaken fra bærene. Da går jeg for vanilje is jeg. Så har jeg i allefall noe greit.

Skrevet

Signerer "røkla" - vaniljeis og bær er nammmmmmmm :hjerte:

Skrevet

Vaniljeis og varme bær er kjempegodt!!!

Men jeg var i et bryllup i august i fjor hvor vi fikk servert is med varme bær. Og for å si det sånn, så var det ikke så mye igjen av isen når vi fikk den servert.... Det var 26 grader ute, sikkert enda varmere i lokalet, og all is og bær bare plasket rundt på tallerkenen. Av den grunn så har vi valgt å ikke ha iskrem med varme bær i bryllupet. Så om dere skal ha det så er i hvertfall tipset at kjøkkenet ikke legger opp alle på tallerkenene før man begynner å servere. Og det bør være mange til å servere slik at de som sitter "sist" ikke bare får flytende guffe..... :)

Skrevet

Takk for tipset Viktori@, får tenke litt på hvordan vi skal gjøre dette. Det er kjølerom i lokalet vi skal ha, så vi kan kanskje sette noen inn der etter at det er hatt på fatet, eller der er det kanskje fullt med kaker, hm :klø: vi finner vel ut av det

Skrevet

Vi var i bryllup for et par år siden i august - en varm dag :)

De hadde løst is/frukt-problemet med å ha appelsinfilet marinert i likør med hjemmelaget krokanis til - knallgodt!!

(Det er jo ikke varme bær, men...veldig godt alikevel!!)

Et annet forslag er å ha tyttebær på samme måte som bjørnebær, noe som også er veldig godt...og anderledes - i alle fall ikke så vanlig i Norge(men spist det flere ganger i Finland :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...