Gjest Primula Skrevet 16. januar 2007 #1 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg lure rpå om dere har livsforsikring? Hva er grunnen til at dere har evnt.ikke har det? Hvor mye koster det og hva dekker den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #2 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg har livsforsikring som har summen tilsvarende boliglånet mitt. Den har en uføredel som gjelder arbeidsmessig uførhet og ikke medisinsk. Dette er utrolig viktig. Du kan være 20% medisinsk ufør, men allikevel 100% arbeidsmessig ufør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 16. januar 2007 #3 Del Skrevet 16. januar 2007 Både jeg og mannen har livsforsikring, vi har og på boliglån summen. Dette er jo fordi vi vil forsikre oss hvis en av oss faller fra så skal den andre klare seg økonomisk. Mannen har og uføre forsikring. Dette fikk ikke jeg, da jeg er allergisk og som 16 åring gikk til fysioterapaut siden jeg hadde litt problemer med ryggen, det var kun muskulært fordi jeg trente litt for mye i en periode. Så uføre forsikring er ikke lett og få. Sikkert bra for de at jeg ikke fikke det og for to år senere fikk jeg ME og allergien har forverra seg kraftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badlands Skrevet 16. januar 2007 #4 Del Skrevet 16. januar 2007 Har ikke livsforsikring (kven skulle det gått til i så fall, er singel og bur åleine utan barn), er ikkje så stor skade for nokon om eg skulle finne på å falle frå (uføre/sjukeforsikring og slikt har eg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest graceland Skrevet 16. januar 2007 #5 Del Skrevet 16. januar 2007 Har ikke livsforsikring, men jeg burde kanskje ha det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 16. januar 2007 #6 Del Skrevet 16. januar 2007 Mannen har privat livsforsikring og jeg har gjennom jobben. En del er ment til å dekke boliglån, mens resten er ment å gå til barna. Gjerne indirekte ved at gjenlevende har mer å rutte med i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 16. januar 2007 #7 Del Skrevet 16. januar 2007 Vi har det ikke, men så har vi ikke noe særlig med lån utenom studielån heller. Det er noe vi skaffer når vi får barn elns tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2007 #8 Del Skrevet 17. januar 2007 Vi skaffet oss gjensidig livsforsikring og uføreforsikring etter at vi flyttet sammen. Dette er noe som kun går mot hverandre og ikke eventuelle arvinger. Vi vil få et beløp utbetalt hvis den ene av oss dør eller blir ufør. I tillegg har vi forsikring gjennom jobben, men greit å ha i tillegg siden en fort kan bytte jobb. Og som nevnt over, er ikke bare bare å få disse forsikringene. Så greit å få dem når en er ung og frisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 17. januar 2007 #9 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg har alltid hatt både livs- og utvidet ulykkesforsikring... Men aner ikke hva den koster. Mine kjære foreldre tegnet dette både på meg og lillesøster da vi var små- og har sagt at dette vil de betale så lenge de lever... Men vet at jeg er "verdsatt" til 1,5 mill... Har også liv/ulykke gjennom jobben. Der er jeg verdsatt til 750.000.- Ehhh, når jeg tenker meg om- skulle jeg dø mens jeg er utenfor husdøra mi er jeg jammen meg forsikret gjennom reiseforsikringen min. (200.000.-)... Vesla har også sine forsikringer. Barneforsikring med liv/ulykke og sykdom. Samt at hun er dekt gjennom min helårs (familie) reiseforsikring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 17. januar 2007 #10 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Jeg har livsforsikring (dekker uførhet og død). Som student ser jeg på forsikringen som en god investering, da jeg ikke har lyst til å ende opp som minstepensjonist dersom noe forferdelig skulle skje. Dekningen min er vel på rundt kr 1.500.000,-. Jeg betaler ikke mye for den i året, da den "yrkesrettede" foreningen jeg er medlem i har avtale med forsikringsselskapet (sambo har også gjennom meg, og vi sparer flere tusen i året på avtalen). I tillegg har vi gjeldsforsikring. Endret 17. januar 2007 av Betsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2007 #11 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg har ingen forsikring bortsett fra reiseforsikring, men som student har jeg ikke råd.. Skal høre med mamma og pappa om de kan sponse, de gjorde det frem til fylte 20 gjennom sin egen forsikring, gjennom barneforsikringa mi og noe annet, så jeg har bare vært uforsikret i under et år.. Sambo og hans mor har livsforsikring til hverandre, hvor sambo sin skal flyttes over i mitt navn.. Siden jeg ikke ser noe poeng i at mora hans skal få 500 000 hvis samboeren min dør.. Men jeg ser at han skal få penger hvis hans mor går bort for hun har lånt en betydelig sum av sambo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 19. januar 2007 #12 Del Skrevet 19. januar 2007 Har ikke gjeldsforsikring, da hver av oss burde klare lånet hvis den andre faller fra. Har de "obligatoriske" forsikringene via jobben i tillegg til bl.a reiseforsikring. Mannen min er bedre forsikret via jobben enn meg - så jeg vil faktisk klare meg bedre økonomisk hvis han faller fra enn hva han vil, hvis jeg skulle falle fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. januar 2007 #13 Del Skrevet 19. januar 2007 Har ikke livsforsikring nei. Bor alene og har ikke barn så jeg anser det ikke som nødvendig. Men jeg har uføreforsikring og en mindre forsikring som går på akutt sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 21. januar 2007 #14 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg har både livs/ulykkesforsikring og uføreforsikring. Når det gjelder livsforsikringen så dekker den også invaliditet ved ulykke. Hvis jeg skulle være så uheldig å bli lam og må sitte i rullestol resten av livet så vil jeg få utbetalt en større sum som kan hjelpe meg med å bygge om eksisterende hus eller kjøpe en ny rullestoltilpasset leilighet. Jeg kan allikevel kanskje jobbe hundre prosent der hvor jeg jobber nå som er et kontoryrke. Min uføreforsikring går på arbeidsuførhet. Jeg kan kanskje få sterke smerter som ikke er grunnet en ulykke men en sykdom, og som gjør at jeg blir 100% ufør. Jeg vil da få inn en fast sum på konto fram til jeg er 60. Skulle jeg bli lam ved en ulykke og samtidig bli 100% ufør så vil jeg få utbetalt fra begge forsikringene. Poenget jeg prøver å få fram er at en livs- og ulykkesforsikring er viktig selv man er singel eller ikke har lån. Du kan få behov for å gjøre forandringer på bolig og livsstil som koster mye penger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honey21 Skrevet 21. januar 2007 #15 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg har ikke livsforsikring fordi jeg ikke anser det som nødvenig da jeg ikke er gift og har heller ikke barn. Jeg har dog reise/ulykkesforsikring og uføreforsikring. Den siste forsikringen er spesielt viktig for meg da moren min ble 100% ufør i en alder av 43 år og ikke hadde slik forsikring. Det viser at ting kan skje med hvem som helst. Dermed synes jeg det er verdt å betale 120 kroner måneden hos Storebrand for uføreforsikring som virkelig kommer til nytte hvis det skulle skje noe. Man kan ikke bare stole på at uføretrygden dekker dine behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 24. januar 2007 #16 Del Skrevet 24. januar 2007 jeg har bare den forsikringen som forbundet tilbyr, for den krever ikke helseattest. jeg får ikke livsforsikring pga diabetes (akkurat som om ikke vi kan dø i en ulykke eller noe annet? ) Men jeg er jo forsikret mot at noen (ektemannen? ) vil drepe meg for å få penger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellyfish Skrevet 24. januar 2007 #17 Del Skrevet 24. januar 2007 Har ikke livsforsikring av den enkle grunn at jeg bor alene og ikke har barn. Leiligheten min er mer verd enn lånet jeg har, dvs at mine foreldre (som da blir mine nærmeste arvinger) ikke vil få noe økonomisk tap ved at jeg faller fra. Dersom jeg skulle bli samboer igjen ville jeg tegnet en forsikring til gunst for vedkommende, slik at han kunne ha mulighet til å bli sittende med felles hjem dersom det skulle skje noe med meg. Ulykkes/invalidforsikring har jeg, men aner ikke hvor mye jeg betaler for den. Ikke stort tror jeg, siden jeg betaler litt over 3000,- i året for alle mine forsikringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
P@tsy Skrevet 29. januar 2007 #18 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg har ikke livsforsikring fordi jeg ikke ser nødvendigheten av det slik situasjonen er for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah Salamander :-) Skrevet 1. februar 2007 #19 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg har fått papirene fra banken, men har foreløpig ikke taklet å fylle ut alt. "hvor mange ganger var du hos legen i fjord, hvorfor" osv. synes det er guffent å levere ut slike opplysninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xia Skrevet 1. februar 2007 #20 Del Skrevet 1. februar 2007 Samboern og jeg har gjensidig livsforsikring som dekker den andre halvdelens boliglån ved uføretrygd/død slik at vi kan ha råd til å sitte med huset dersom en faller fra eller blir langvarig syk. I tillegg har jeg en god uføreforsikring som gir meg noe å leve for dersom jeg skulle bli arbeidsufør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå