Gå til innhold

har dere forsikret barna?

Anbefalte innlegg

Gjest Primula
Skrevet

Har dere barneforsikring? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva koster den for dere? hva dekker den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har vi.

Barnen är det värdefullaste vi har och även om en försäkring aldrig kan återställa dem om de får en skada så kan det underlätta för oss och för dem genom ekonomisk ersättning/bidrag.

Sonens försäkring kostar 1667 SEK om året och ger ersättning vid olyckshändelse eller sjukdom som leder till medisinsk eller ekonomisk invaliditet upp till 1.5 miljoner SEK + ev tilläggsersättning till max 4.5 milj

Vi får också ersättning per dag vid sjukhusvistelse eller vård i hemmet för ca 300 kr.

Engångskostnader för 220.000 kr ersätts och full ersättning av läkemedelskostnad, resor eller tandläkarräkning vid olycka.

Jag hoppas innerligt att vi aldrig behöver använda försäkringen!

Den dagliga ersättningen till oss vid sjukhusvistelse kan jag vara utan, men en invaliditetsersättning anser jag att vi bör försäkra oss mot.

Hamnar barnen i rullstol pga en olyckshändelse vid lek kommer det kosta i anpassning av boendet och det kommer också påverka hans möjligheter framöver i livet. Skadas synen lika så.

Skrevet

Selvfølgelig er ungene forsikret, men hva vi betaler og hva det dekker har jeg ikke svar på akkurat her og nå.

Skrevet

Vi har også forsikret barna, når vi har livsforsikring selv så er det jo en selvfølge at barna også skal få det. Vi betaler ca 1200kr i året pr barn. Hva det dekker er jeg ikke hundre prosent sikker på. Men det gir utbetalig både ved dødsfall eller varig sykdom.

Skrevet

Vi har forsikret barna våre, både med livsforsikring og mot langvarig sykdom/uførhet/ulykke. Hvis jeg husker rett (og det tror jeg jeg gjør ;) ), så ligner vår forsikring på den Furstina har. De fikk også en forsikring i dåpsgave som gikk på synet/hvis de skulle bli blind (denne betaler morfaren deres hvert år). Hva forsikringene koster vet jeg ikke helt, for vi har samleforsikring på absolutt alt vi har. Tror det dreier seg om en tusenlapp per unge i året.

Skrevet

Maia er ikke forsikret, og det er pga ren latskap og forglemmelse.

Skrevet

Ikke enda. Jeg venter på at mannen skal ordne det. Maser ganske ofte :)

Dessuten har vi litt problemer med å bestemme oss hvor hvilket forsikringsselskap vi skal bruke. Men det er bare tull at vi ikke har dette i orden enda! Fy oss!

Skrevet

Ungene våre er forsikret mot ulykke og sykdom. Mener å huske det er litt over 1000 pr unge. Forsikringen har vi gjennom tilbud fra fagforeningen.

Skrevet

Ja hun er forsikret i Vesta.

Og for de av dere som ikke har fått gjort det ennå, eller venter på at mannen skal ta saken, så kan dere jo bestille gjennom Vesta imens for de har gratis det første leveåret til barnet. Så kan dere bruke tid på å finne andre tilbud mens barnet er forsikret :-) Bare et tips altså.

Skrevet

Jr er forsikret. Han er tross alt det mest dyrbare vi har.

Skrevet

Ja, vi har forsikret jenta vår. Har barneforsikring gjennom Norsk Sykepleieforbund. Den koster 750 kroner året, tror jeg. Men husker ikke helt hva den dekker nøyaktig.

Skrevet

Ja, barna er forsikret i Sparebank 1, ca 1200,- pr år. Husker ikke akkurat hva den dekker, men det er ulykkes og uføreforsikring og f.eks hvis vi må bygge om huset pga sykdom/ulykker osv

Litt utenom: Vi har begge særkullsbarn, og har derfor forsikret oss selv også, og begunstiget hverandre med et beløp som skal kunne dekke det det vil koste å betale ut særkullsbarnet hvis en av oss skulle gå bort. Dette beløpet kommer helt utenfor arv til barna.

Skrevet

Nu har jag ringt till försäkringsbolaget och bett om ansökningshandlingar för lillasyster också.

Hon är visserligen försäkrad fram till 6 månader genom den vänta-barn-försäkring jag tecknade när jag var gravid men det var bra att få en påminnelse via denna tråden om att ringa. Jag väljer samma bolag som för storebror - för enkelhetens skull.

Gjest prestekrage
Skrevet

Selvfølgelig er hun forsiket!!

Barneforsikring med dekning for både død/ulykke og sykdom. Aner dog ikke hva denne koster- da mine foreldre ga henne dette (for så lenge de lever) i dåpsgave...

I tillegg har hun jo også en liten ekstra dekning i helårs-reiseforsikring. Og den gjelder i det øyeblikket hun har gått ut av husdøra.... Samt at den har en egen ulykkesdekning som også gjelder i eget hus....

(Dette er gjennom familie helårs reiseforsikring)

Og så er hun også dekt av pappaens reiseforsikring... (vet ikke om han har flere forsikringer for henne...)

Skrevet

Ja! Forsikret hos Sr-bank og betaler rett over en 100-lapp i mnd. Tror den dekker det meste, ihvertfall håper jeg det.

Skrevet

Barneforsikring med dekning for både død/ulykke og sykdom. Aner dog ikke hva denne koster- da mine foreldre ga henne dette (for så lenge de lever) i dåpsgave...

Dette var jo et genialt gavetips ! :D

Skrevet

Vi har også forsikret Plonkeliten. Jeg kan jo anbefale dere som ikke har forsikring å bruke Vesta. De er per i dag det eneste forsikringsselskapet som ikke har en haug med sinnsyke begrensninger på barneforsikringene sine. Andre selskaper avslår automatisk blant annet adopterte barn og barn som veier mindre enn 1000 gram når de blir født (jf Forbrukerinspektørene i forrige uke).

Vesta gir alle barn en individuell helsevurdering uansett bakgrunn, og når barnet har en sykdom e.l. gis det ofte forsikring likevel, dog med en begrensning for den sykdommen eller problemet det gjelder. Har hørt at det er sjelden de avslår søknader fullstendig.

Skrevet

Ja, vi har utvidet barneforsikring gjennom Storebrand. Grunnen til at vi har forsikret de er at jeg ville forsikre barna mot uførhet. Dersom de blir ufør utbetales en engangssum på max 470.000,-. Det viktigste er månedlig utbetaling ved uførhet på max 47.000,- pr år fra 18 - 67 år.

Forsikringen dekker forøvrig:

død (som egentlig er litt meningsløs.. men den dekker vel ca begravelse)

behandlingsutgifter ved ulykke

erstatning ved sykehusopphold

ekstra støtte ved noen sykdommer

Men jeg må jo nevne at jeg snakket med en lege på Rikshospitalet en gang og han hadde ikke forsikret sine barn, for han mente at forsikringene dekket ikke det han ville de skulle dekke.

Som et minimum mener jeg at forsikringen skal dekke sykdom. De fleste barn som ligger på sykehus er der pga sykdom og ikke pga ulykke.. Tankevekker - siden mange forsikringer (de rimeligste) ikke dekker sykdom.. Utover det må man ta en vurdering utifra egen økonomi.. Dersom man har dårlig råd og vanskelig kan ta kostnader med å ha barn på sykehus, bygge om huset (ved rullestolbruk etc) el.l. bør man fokusere på dette. For de som har grei økonomi og kan klare slike kostnader er det viktigere å fokusere på å sikre barnet økonomisk dersom det skulle bli ufør og aldri komme seg ut i arbeid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...