Gjest Purple Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Jeg vil bytte taklampe i gangen min. Er det noen her som har gjort det? Er det vanskelig? Får jeg det til selv? Har så lyst til å gjøre det i dag, og ikke vente til noen kan hjelpe meg.
Bladlusa Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Kommer helt an på lampa, det. Henger lampa i en krok i taket og har et støpsel i enden av ledningen er det veldig enkelt, men jeg tviler på at du hadde spurt om det var en slik lampe. Dersom lampa er koblet til det elektriske anlegget med en "sukkerbit" (hvit plastdings der ledningene er stukket inn og skrudd fast med en liten skrue) kan du gjøre jobben selv. Da kobler du lampa fra nettet ved å skru opp skruene på "lampesida" av sukkerbiten. Pass på at du tar ut sikringen før du begynner med ledninger og koblinger. Sukkerbiten sitter stort sett inni "koppen" opp mot taket, om du har en slik lampe, eller inni/bak lampa om lampa sitter "oppi" taket. Da ser du den stort sett om du tar av lampeglasset. Hvor vanskelig jobben er kommer helt an på lampa du skal ha ned, og lampa du skal sette opp... Dersom lampa verken er koblet med sukkerbit eller støpsel (dvs er koblet rett på nettet), ringer du en elektriker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå