Gjest Lizbet Skrevet 14. februar 2003 #1 Skrevet 14. februar 2003 Lenge siden sist... Fremdeles diskuteres det hvordan gå ned i vekt... Jeg har tilsynelatende motsatt problem i forhold til alle andre. Jeg ønsker å gå opp i vekt. Har prøvd lenge, men tviler på at det går. Har altfor mange 'maur i baken' som min mor sier. For de som må ha måla, 166 cm høy og 50 kg...Er forsåvidt greit, men føler meg litt skrinn. Så er det noen som har denne typen tips??
Gjest Starya Skrevet 14. februar 2003 #2 Skrevet 14. februar 2003 Hvis du har veldig høy forbrenning nytter det kanskje ikke å "spise fett", ikke er det sunt heller.. Hva med styrketrening for å pakke masse på kroppen?
Linemor Skrevet 14. februar 2003 #3 Skrevet 14. februar 2003 hei, sambo har samme problem. vel de eneste rådene jeg kan gi er og spise normalt, og ofte nok, det holder forbrenninga oppe men da får kroppen det den trenger. ikke spis masse sjokolade og sånn for det blir ikke sundt i lengen. spis mat med masse karbohydrater.
Linee Skrevet 14. februar 2003 #5 Skrevet 14. februar 2003 Veldig mange bruker proteinpulver får å gå opp i vekt, (jobber i helsekost, og får dette spørsmålet ofte) protein pulver fåes i mange smaker (og helt uten smak) Proteintilskudd uten smak kan du tilsette i maten, ellers så må du blande feks jordbær pulver med melk, jeg synes ikke at de smaker å godt... Hvis du tar proteintilskudd bør du huske på å drikke masse vann (tilskuddet belaster nyrene) og ta et kalk tilskudd, veldig mye proteiner gjør kroppen sur (sur-base balansen) blir kroppen for sur, vil den prøve å rette opp selv ved å hente kalk fra skjellettet, fordi kalk er basisk, og skjer dette kan du risikere å bli benskjør, og mangle kalk. Ellers så kjenner jeg flere som sliter med for lav vekt, og noen har insett at de ikke blir større, til tross for at de har prøvd leeenge! Samboeren min slet med det, men han har trent vekter og tatt proteiner, og nå er han blitt større, men mesteparten er muskler (bortsett fra en bitteliten bilring!) Hvis du har mye trøbbel med fordøyelsen kan det hende at du har en allergi for ett eller annet, så du ikke tar opp næringstoffene i maten. Hvis du kjenner til blodtype dietten så kan du finne mat som gir vektøkning til din blodtype. (jeg er 0 og unngår mais, for det gir meg vektøkning) spør i helsekosten om de har boka liggende bak disken, og om du kan få titte litt i den. lykke til da!
Gjest Kira Skrevet 14. februar 2003 #6 Skrevet 14. februar 2003 Du har nok en veldig høy forbrenning ...
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 15. februar 2003 #7 Skrevet 15. februar 2003 Min forbrenning er ganske grei. Jeg går ikke opp i vekt samme hva jeg spiser. Det er ganske kjekt.. Men, du kan jo som noen nevnte, ta sånne proteinpiller. Eller så kan du bare trives med den du er. Noen må være tynne også.
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2003 #8 Skrevet 17. februar 2003 Du som vil gå opp i vekt, du skriver ikke hvor gammel du er. Hvis du er veldig ung, kan jeg nesten garantere deg at vekta kommer etterhvert. Enten du vil eller ikke.
Gjest Lizbet Skrevet 17. februar 2003 #9 Skrevet 17. februar 2003 Hei - og takk for tips. Har vel forsåvidt innsett at jeg er slik jeg skal være. Min mor var, på min alder, (22) tynnere enn meg igjen og. Så tror nok det bare er slik. Fikk forøvrig og høre at bla camebridge kuren som tilskudd til annen mat skulle være bra... Skal ta meg en tur til en helsekostbutikk å høre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå