*miolin* Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 min samboer og jeg kjøpte i høst leilighet. i prospekt framgår det at bad er helrenovert i 2003. under visning oppdager vi heller ingen skader. min samboer er snekker, så vet hvilke feil og mangler vi skal være obs på. hadde ingen betenkeligheter rundt denne leiligheten. etter kjøp, velger vi pusse opp leiligheten ( minus bad ) og få den slik vi selv ønsker. Under riving av parkett i entrè utenfor baderom, oppdager han betydelige fuktskader. Gulv svart og vått av fukt. Dette kommer fra baderom. vi finner ut at håndtverker arbeid utført und er våtromsrenovering , ikke var bra utført. Selger har eierskifteforsikring i Protector. Vi tar straks opp saken. Der har vært masse innsendinger av papirer osv. i tillegg en rekke utgifter for oss. Har nå gått 3mnd. og saken har ikke kommet langt. Omfanget av skaden øker og det er ikke bra bo her. Nå har vi også oppdaget dyr ( to små som kommer opp fra sprekk på gulv i baderom) de siste par dagene. Ganske fortvilt. Vi har ikke økonomi til dette og saken er opplagt ikke vår økonomiske byrde egentlig. men det tar slik tid! vi kommer ingenvei og jeg føler det er en kamp med tiden - da skadeomfanget stadig øker. sliten og fortvilt. forslag til hvordan jeg får fortgang i saken????
Gjest lazuli Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Ting tar tid. Jeg har vært borte i det samme, om enn ikke med samme omfang som det du beskriver. Regner med at dere venter på en takstmann, purr på denne. Generelt er det dessverre slik at de som oppfører seg som en plage får hjelp før de som har "god oppdragelse". Dermed blir mitt råd å forfølge saken og purre hele tiden. Står det på takstmann, purr på han og be om tidspunkt. Spør videre takstmannen når han får sendt rapporten og sjekk at han faktisk gjør det osv. Vær en plage! Lykke til
*miolin* Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2007 Takk for svar ! Vi kontaktet uavhengig takstmann straks etter skaden var oppdaget. han var her og oppdaget betydelige skader - der ble deretter sendt inn en rapport til forsikringsselskapet der selger har eierskifteforsikring. Dette var i slutt av okt. 2006. I tillegg sendt inn alt mulig av andre papirer. men vi opplever nå at de bare finner fler og fler "unnskyldninger til at dette tar slik tid. Vi har ikke mye tid å gå på her - sliter med det hele. utgifter på oss med take på takstmann vi måtte betale for samt nå medisiner jeg må gå på. i tillegg sliter vi med usikkerhet rundt hva som vil skje videre. må vel bare fortsette på purre.... men er måte på hvor lenge de kan drøye dette mener nå jeg!
Eve Luna Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Vi har en sak gående mot Protector nå. Du må nok regne med at det vil ta veldig langt tid. Vi klagde til Protector 2 måneder etter at vi overtok leiligheten og har også sendt rapporten fra takstmannen som viste hva feilene var og hvor mye det ville koste for å rette dem opp. Vi fikk avslag etter avslag fra dem, totalt ubegrunnet, for vi kunne bevise at feilene var gjort av selgeren og at de var skjult under visning samt at selgeren informerte ikke oss om dette på visningen. Vi tok saken til forsikringsklagekontoret og fikk full medhold. Protector nekter fortsatt å utbetale erstatningen for feilene. Nå skal saken videre til forsikringsklagenemda. Og vi får ikke avgjort saken før i juni 2007. Så til det blir avgjort i forsikringsklagenemda har det da gått 2 år etter at vi har sendt inn første brev til Protector. Så vet du hva du kan vente deg. Jeg ville anbefalt deg å leie inn advokat som kan om dette og la ham ta saken overfor Protector. Det sies at med en gang de får en brev fra advokat så endrer de sin mening og gir deg medhold. Ellers må du nok belegge deg på at de vil dra dette ut så langt de kan, slik at du blir lei og gir opp.
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Vi har en sak gående mot Protector nå. Du må nok regne med at det vil ta veldig langt tid. Vi klagde til Protector 2 måneder etter at vi overtok leiligheten og har også sendt rapporten fra takstmannen som viste hva feilene var og hvor mye det ville koste for å rette dem opp. Vi fikk avslag etter avslag fra dem, totalt ubegrunnet, for vi kunne bevise at feilene var gjort av selgeren og at de var skjult under visning samt at selgeren informerte ikke oss om dette på visningen. Vi tok saken til forsikringsklagekontoret og fikk full medhold. Protector nekter fortsatt å utbetale erstatningen for feilene. Nå skal saken videre til forsikringsklagenemda. Og vi får ikke avgjort saken før i juni 2007. Så til det blir avgjort i forsikringsklagenemda har det da gått 2 år etter at vi har sendt inn første brev til Protector. Så vet du hva du kan vente deg. Jeg ville anbefalt deg å leie inn advokat som kan om dette og la ham ta saken overfor Protector. Det sies at med en gang de får en brev fra advokat så endrer de sin mening og gir deg medhold. Ellers må du nok belegge deg på at de vil dra dette ut så langt de kan, slik at du blir lei og gir opp. ← Dessverre er det May Helen her sier helt rett. Og det er fryktelig at de skal slippe unna med det. Jeg foreslår at TS tar denne saken ut i media slik at de får satt søkelyset på Protector og den holdningen de har. Ta kontakt med Forbrukerinspektørene i NRK eller TV2 hjelper deg. Eller ring VG.
Leo Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Jeg ville anbefalt deg å leie inn advokat som kan om dette og la ham ta saken overfor Protector. Det sies at med en gang de får en brev fra advokat så endrer de sin mening og gir deg medhold. ← Det vil jeg absolutt anbefale også! Vær oppmerksom på at svært mange innboforsikringer også dekker rettshjelp, som f.eks. advokatsalær, i saker som dette. Egenandelen varierer, men sjekk med forsikringsselskapet deres!
*miolin* Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2007 Takk masse for svar.... kjedelig at der er så mange der ute som må slite med saker som dette. Burde ikke vært mulig. Tar kontakt med advokat slik at han i allefall kan se på saken. Videre tenker jeg være en pest og en plage for alle vi har denne saken mot. Mase, grave og lete... jo lenger vi venter, jo verre blir skadeomfanget. Går jo ikke an å bo slik over lengre periode! hører gjerne mer fra dere, da der nok er mange med lignende historier der ute..
*miolin* Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2007 Er det forøvrig noen der ute som har kjennskap til Flisbyen Rør AS ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå