Gå til innhold

Liste for 2008-bryllup!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Selvsagt får du være med Septima :)

• 2 uker senere...
Skrevet

23 februar 2008 er datoen vår:) Gleder meg til å være vinterbrud!! :)

Skrevet

Jeg skal stå 9.august 2008 hvis jeg får være med på lista di :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi har nå bestilt lokale til 28.06.2008. Vi har valgt kirke, men de tar ikke imot bestillinger før til høsten. Litt irriterende, siden vi da er avhengige av å få akkurat den datoen vi har bestilt lokale. Dette lokalet er ganske populært, og vil kanskje være fullbooka til høsten om vi må bytte dato (også et av de få stedene med fornuftige priser som er fint der vi skal gifte oss).

Kunne egentlig tenke meg å gifte meg tidligere på våren, f.eks. i april eller mai. Liker den tiden veldig godt, i tillegg til at det er så standard å gifte seg om sommeren. Men klart praktisk å gjøre det da, siden vi begge har ferie da.

Hva har vi ellers gjort?

*kjøpt ringer som brukes til forlovelse og giftemål

*blitt enige om mat

*blitt enige om å spørre en god venninne om å ta de offisielle bildene (hun er veldig flink, og har bra utstyr) - regner med at hun sier ja

*avtalt at han lager invitasjoner

*utarbeidet en gjesteliste på rundt 45-50 personer

*blitt enige om hvilken prest vi vil spørre om å vie oss

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Alle 2008-bruder er hjertelig velkomne :)

Skrevet

Kan jeg få være med og? Vi gifter oss 12/7-2008!

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Kan jeg få være med og? Vi gifter oss 12/7-2008!

Selvsagt :)

Lista vokste plutselig fort :)

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Ja :) Da er vi plutselig ikke bare noen få som synes vi veeeldig tidlig ute

Skrevet

:overrasket:

Er det virkelig vanlig at man begynner å planlegge detaljer for bryllupet allerede halvannet år før man skal gifte seg!!!???? Jeg skjønner selvsagt at man må være tidlig ute med å bestille kirke og lokale, men å begynne å bestemme mat, bordkort - etablere bryllupsdagbok osv., er ikke det å ta av litt vel mye!?

Jeg tenkte vi kunne gifte oss på sensommeren i år en gang, jeg - hvis jeg får ja når jeg frir om et par måneder. Det blir sånn ca. 4 måneder til planlegging og eventuelt sying av kjole.

Det er sikkert noen som misforstår meg nå og synes jeg er frekk, men det er iallfall ikke frekt ment når jeg spør: Legger dere ned like mye energi i å planlegge selve ekteskapet som dere legger ned i planleggingen av denne ene dagen i livet deres?

Jeg bare lurer, jeg - er utrolig overraska over at man begynner å omtale seg selv som brud + starte med bordkort, meny osv. allerede halvannet år i forkant...

Gjest Frk Åberg
Skrevet
:overrasket:

Er det virkelig vanlig at man begynner å planlegge detaljer for bryllupet allerede halvannet år før man skal gifte seg!!!???? Jeg skjønner selvsagt at man må være tidlig ute med å bestille kirke og lokale, men å begynne å bestemme mat, bordkort - etablere bryllupsdagbok osv., er ikke det å ta av litt vel mye!?

Jeg tenkte vi kunne gifte oss på sensommeren i år en gang, jeg - hvis jeg får ja når jeg frir om et par måneder. Det blir sånn ca. 4 måneder til planlegging og eventuelt sying av kjole.

Det er sikkert noen som misforstår meg nå og synes jeg er frekk, men det er iallfall ikke frekt ment når jeg spør: Legger dere ned like mye energi i å planlegge selve ekteskapet som dere legger ned i planleggingen av denne ene dagen i livet deres?

Jeg bare lurer, jeg - er utrolig overraska over at man begynner å omtale seg selv som brud + starte med bordkort, meny osv. allerede halvannet år i forkant...

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. Bryllupsplanlegging tar av. Vi hadde lyst til å forlove oss nå, men har ikke mulighet til å gifte oss før neste sommer. Hvis ting hadde vært annerledes, ville vi gjort det fort og gæli til sommern. Men et veldig aktuelt problem, er også at folk booker ting tidlig, noe som gjør at man må være tidlig ute selv. Vi bestilte lokale nå fordi venner og kjente begynte å bli stressa. Hadde vi invitert til et veldig lite bryllup, ville det blitt noe annet.

Når det gjelder detaljer, så syns jeg egentlig at det er alt for tidlig å planlegge, men merker at det er morsomt når vi begynner å snakke om ting. Det er også enkelte ting som f.eks. mat, som er så opplagt at vi skal ha på en bestemt måte, at det faller på plass litt av seg selv. Ser for meg at det snart vil komme en dødperiode hvor vi tenker lite på bryllup, og så tar det seg opp igjen når det nærmer seg.

Skrevet

Jeg tror vi planlegger så mange detaljer bare fordi det er gøy!! Eller, jeg kan jo bare snakke for meg selv da.. men vi bestemte å vente til neste sommer fordi førstkommende sommer skal min stebror konfirmeres pluss at pappa blir 50. Og da ble det litt mye syntes vi.. Og jeg kunne ha greid meg med å bare bestille kirke og lokale, og venta med resten til høsten igjen.. Men det er bare så utrolig gøy, og når man har fått på plass én ting, så er det liksom nye ting som dukker opp.

Jeg synes vi skal få lov til å glede oss og bruke litt tid og energi på å lage denne dagen "perfekt" dersom det gir oss noe.

Jeg hadde fint greid å planlagt alt på 3 måneder, men da føler jeg ikke at jeg kunne kost meg sånn med oppgaven. En annen ting er at når jeg forteller folk datoen allerede 18 måneder i forveien så regner jeg med at alle som blir bedt kan komme! Håper til og med min kusine i Texas og min andre kusine i Australia kan dele dagen med oss, selv om hun ene ikke har vært i norge på minst 6 år.

:rosasmil:

Skrevet

Er jo enig i at det er greit å bestille kirke og lokale - og ikke minst også informere noen av gjestene som reiser langt om dagen slik at de kan planlegge i forhold til datoen osv. Har vel også forståelse for at man synes det er litt gøy å planlegge, men synes det kan virke som det tar helt av for noen også. Men hvis man kun tar utgangspunkt i de som diskuterer her inne f.eks, så får man kanskje automatisk den oppfatningen av at det er folk som kun er opptatt av bryllup, for man er jo ikke med på livet til hver enkelt utenfor KG - og her inne, iallfall i dette forumet, diskuteres jo nettopp bryllup, og kun bryllup... ;)

Selv har jeg ikke lyst til å ha noe bryllup i det hele tatt, kun oss to, presten + et bord for to på restaurant etterpå + natt på bryllupssuite. Føler at en vielse er såpass følelsesmessig personlig for oss at det vil bli helt feil å ha med andre på det. Men det er jo sånn vi tenker da - for andre er det en selvfølge å ha både venner og slektninger rundt seg på denne dagen. Men først må jeg jo få et ja fra han når jeg frir, da - og så får jeg høre om han synes det er ok å gifte seg allerede i år eller om han vil vente til neste år.

Men søren også! Jeg håper virkelig ikke han snuser rundt her inne og leser hva jeg skriver på bryllupsforumet. Da blir jo ALT ødelagt...

*må ikke fortelle mer nå i tilfelle han snuser*

*vil fortelle, vil fortelle*

*holde seg i skinnet*

Fader å!

:ler:

Skrevet (endret)

Vi har bestilt kirken, og er i ferd med å bestille lokale. Dessuten skal jeg se på en kjole jeg kanskje skal kjøpe brukt til fredag. Bordkort, invitasjoner og lignende håper jeg på å få kjøpt når vi skal til Filippinene til sommeren.

Grunnen til at vi har begynt så tidlig er fordi vi er studenter begge to og har derfor ikke så god økonomi. Ved å spre utgiftene litt utover prøver vi bare å gjøre det litt lettere for oss selv. Kjolen jeg skal se kom jeg over ved ren tilfeldighet, det er rett og slett drømmekjolen min, og den sjansen vil jeg ikke la gå fra meg :)

Dessuten vil vi veldig gjerne at gjestene vi ber fra Filippinene skal ha mulighet til å komme, og da må de vite om det ganske lenge i forveien ;)

Lykke til med frieri forresten, Nelle!

Endret av Amygdala
Skrevet

Lykke til med frieri forresten, Nelle!

Takk :-)

Skulle ønske kjæresten min ikke ante noen ting om disse sidene, da kunne jeg fortelle og fortelle og fortelle... ;)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Bare for å pirke på lista di, Pia, så gifter vi oss 28. juni, ikke mai. Selv om jeg hadde en lang tirade om at jeg syns det virket fint å gifte seg i mai, så lar det seg ikke gjøre for vår del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...