Gjest Psiv Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Ja, da er jeg faktisk blitt kone Det var en helt fantastisk dag!! Den startet noe kaotisk; jeg og min forlover lånte min lillesøsters leilighet i Moss (da vår leilighet befant seg 4 mil unna frisør og vielseslokale, og min mors leilighet var full av mine svært unge og hyperaktive slektninger ). Jeg fikk omtrent én times søvn før jeg måtte stavre meg opp og inn i dusjen, hvorpå brannalarmen gikk! (en svært overfølsom brannalarm, komplisert i bruk, og verst av alt: den er koblet opp mot brannstasjonen!) Vi virret omkring som forvirrede høns i et kvarters tid, før ting endelig roet seg, og mine allerede frynsete nerver fikk seg en kraftig støkk...! Så måtte vi bruke ytterligere et kvarter på å skrape vekk is fra min forlovers bil, hvorpå vi omsider ankom frisøren, ganske for sent... Frisøren var utrolig hyggelig, og beroligende ansiktsmassasje, kiwi-båter, hvitvin og anekdoter fra garderobene i det norske teater var balsam for min oppkavede sjel Så kom katastrofe-beskjeden: Vår sjåfør hadde fått omgangssyke! Brudgommens fetter hadde heroisk valgt å stille opp, men vi var allerede minst en halvtime forsinket, da de ennå ikke hadde forlatt Sarpsborg. Jeg tror jeg aldri noensinne har vært så nær "the edge", som de førtifem minuttene vi tilbrakte med å sitte i sofaen og vente... (Og det hjalp fint lite at de i tillegg plutselig kom på at de skulle vaske bilen!) Men omsider kom de da, brudgommen og forlover/fotograf iført 1800-tallsfrakker og flosshatter Selv hadde jeg en hvit middelalderaktig fløyelskjole med lange slør ned fra skuldrene, og en tung kappe med hette over; og min forlover hadde et svart gammeldags skjørt og en middelalderaktig fløyelsfrakk over! Fotograferingen skulle foregå før vielsen fordi det passet best slik; på Røed gård (i borgelige 1800-talls omgivelser), og avtalen var at vi skulle møte opp kl 12. Vi ankom kl 13.... Men heldigvis gikk fotograferingen veldig greit, og eierne av huset var veldig hyggelige. Vi kom 13 minutter for sent til vielsen, og folk hadde begynt å bli temmelig nervøse... (Ikke minst jeg, som var bombesikker på at kombinasjonen av lavt blodsukker, nervøsitet og søvnmangel ville føre til at jeg på et eller annet tidpunkt ville synke sammen med pupillene et sted i bakhodet...) Men det gikk så fint! Vi gikk inn til "morgenstemning", og en venn av oss holdt en nydelig tale Begge svarte ja Et litt komisk øyeblikk var da vi skulle sette på ringene, og mine fingre hadde hovnet opp til det dobbelte pga svett nervøsitet.. Vi fikk dyttet den på til slutt! Halvtimen etter vielsen var deilig forvirrende! Familie og slekt, gode venner, og venner man ikke hadde sett på lenge dukket opp på rekke og rad og kastet seg rundt halsen på oss! Vår fabelaktige stand-in sjåfør hadde overraskende nok tatt med seg en flaske champagne, som ble servert oss i bilen på vei til lokalet! Lokalet var pyntet opp akkurat etter vår smak! Svarte fløyelsduker, store lysestaker i sølv og røde roser på bordene! (Det høres fryktelig dystert ut, men det ble faktisk utrolig fint, og til og med våre eldre slektinger skrøt voldsomt av oppdekningen!) Jeg har nettopp giftet meg inn i en veldig talentfull familie, og min svigerfar og min svoger hadde begge laget hvert sitt vanvittig flotte kunstverk, hver i sin stil, som ble skjenket oss i gave og hang på veggen da vi kom! :D Middagen bestod av koldtbord, og det var vanvittig mye godt å få! Det triste var at matlysten ikke akkurat var på topp, men vi fikk heldigvis en del rester i dagene etterpå Vi ble virkelig overrasket over hvor mange det var som holdt taler, og det var utrolig koselig! Litt oppstyr ble det kanskje da et par stykker lagde litt oppstyr og holdt en og annen tale som sjokkerte de fleste (alle familier har et par av disse slektningene som man krymper seg for når de plinger på glasset...) Men det var ikke alvorligere enn at man med litt godvilje kunne le av det, og ingen stor skade var skjedd! Øverste etasje på bryllupskaken var utrolig god, med villbringebær inni, og vi skar den opp mens "Always look at the bright side of life" ble spilt i bakgrunnen, et utmerket valg som gjorde stemningen veldig avslappet! Vi danset brudevalsen til Kaizer's "Sjåfør, sjåfør" Resten av kvelden var silkeføre, og vi hadde det utrolig morsomt, har ikke danset så mye på lange tider! Det eneste som var litt synd var at visstnok hadde et par av folkene som var med og hjalp til, tatt over showet med karaoke da jeg og min kjære dro, og indirekte jaget våre unge venner ned i gangen i første etasje.... Og forøvrig greide jeg å glemme morgengaven til min kjære i mammas bil Nuvel, vi hadde det særdeles hyggelig likevel, og vi avsluttet kvelden på hotell i Fredrikstad. Alt i alt en super dag!! (Hmm, dette ble et langt innlegg ja, men det bare måtte skrives...)
water1 Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Gratulere så masse moro å lese! Gleder meg til min dag
Mirabella83 Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Henger meg på water1: dette var spennende lesing! Det var så gøy å lese hvordan du måtte takle de små katastrofene som dukket opp, og hvordan du i ettertid skriver om det med en fin posjon humor! Gratulerer til deg og din mann! Nyt hvetebrødsdagene!
evilla Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Gratulerer kjempemye!! Var veldig morsomt å lese ja
Cupcake Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Gratulerer så mye! Endret 16. januar 2007 av Cupcake
Gjest lillelou Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Gratulerer! :brudepar: Hørtes ut som dere hadde en super dag,til tross for enkelte stresselementer underveis. Kos dere som nygifte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå