Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om denne her skal på samliv eller seksualitet, men jeg gjør et forsøk her.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart et år, og hun er i slutten av tenårene. Hele tiden har jeg følt at noe har manglet på det fysiske planet. Hun har vært veldig tilbakeholden når vi har hatt sex, og har aldri vært interessert i å prøve noe nytt, dvs. stillinger, steder, "seksuell prating", osv. Det har alltid vært misjonæren, og jeg har fått tydelig inntrykk av at hun ikke får noe særlig ut av at vi har sex. Dette tærer jo selvsagt på selvtilliten min, og ikke minst lysten min, som nå for alvor begynner å dabbe av.

Jeg tok det opp med henne nylig, og sa at jeg hadde fått inntrykk av at hun ikke fikk noe ut av at vi hadde sex, og spurte om jeg rett og slett ikke vekket slike følelser i henne. Hun hadde halvminuttet før klamret seg rundt halsen på meg, og sa ingenting når jeg sa dette til henne. Tolket dette da som et ja.

Men jeg kan ikke ha det sånn som dette, så jeg sa til henne at dette enten måtte fikses, eller så fikk vi heller gå fra herandre. Eller det vil si, jeg skulle til å si at vi heller fikk gå fra hverandre, men hun avbrøt meg, klamret seg rundt halsen på meg, og hikstet frem at hun ikke ville miste meg.

Så jeg sitter her totalt i villrede nå. På den ene siden føler jeg hun ikke tenner på meg, og på den andre siden er hun veldig glad i meg og ikke vil miste meg. Hun vil vi skal fikse dette, men er slik som dette fiksbart? Eller går både hun og jeg og utsetter det uunngåelige? Jeg er vanvittig glad i henne! Begge to er hverandres første kjæreste i et lengre forhold. Men jeg har begynt å få en slags "Hvorfor gidder jeg?"-følelse under forspillet når vi ligger i senga sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er ganske ung? Det at hun kanskje ikke får så mye utav sex har kanskje mer med henne å gjøre enn med deg?

Det tar tid å bli kjent med kroppen og bli kjent med sin egen seksualitet. Kanskje har hun en histore som gjør det ekstra vanskelig?

Skrevet

Jeg tror også at det her dreier seg om henne og ikke deg.

Svarte hun noe i det hele tatt da du tok opp det at hun kanskje ikke fikk noe ut av det? Det er der dere må starte. Snakke sammen. Hun må fortelle om hva som skjer inni henne. Gjør hun ikke det så kommer dere ingen vei. Din jobb er å være lydhør, ikke fordømmende og ikke kritiserende. Vær veldig forsiktig når du ordlegger deg, men vær allikevel ærlig.

Skrevet

Tror heller ikke det har noe med deg å gjøre. Heller at hun var uerfaren før deg.. og syns det er skummelt å skulle utforske med deg..

For hadde hun hatt et bedre sexliv før hun møtte deg hadde nok hun og syntest det var frustrerende slik dere har det nå. Dere får prøve å glemme gamle vaner og prøve nye ting.. kansje planlegge nye ting på sms eller msn? litt lettere å seie skriftlig enn munnlig.. så får heller den muntlige kommunikasjonen om sex komme senere? lykke til

Skrevet

Del en flaske vin med henne, alkohol får en til å slappe av, og kos med henne sakte og forsiktig. Lytt hele tiden til hennes signaler, om hun puster litt fortere f eks. Kyss henne på halsen, i nakken og hvis du merker at hun reagerer så fortsetter du en liten stund for så å fortsette med forsiktig beføling utenpå klærne. Gå tilbake til det punktet hvor du fikk reaksjon hvis hun "stivner" igjen. Ta det veldig rolig og fokuser på at hun skal tenne og glem din egen kåthet. Det kan hende hun er usikker og ikke kjenner sitt eget tenningsmønster og trenger lang tid på å føle på og erkjenne kåtheten sin. Ikke gå rett på pupper og skritt, men konsentrer deg i første omgang om hals/nakke, korsrygg, rumpe og lår. Fortell henne at du synes hun er deilig. Ikke beføl henne under klærne før du er sikker på at hun er skikkelig tent. Får du ikke noen som helst reaksjon etter en lengre kosestund i sofaen med kos, klining, komplimenter og vin, tror jeg desverre du kan konkludere med at hun ikke tenner på deg.

Skrevet

Dårlig ide å bruke alkohol for å slappe av.

Skrevet

Har du hørt om aseksualitet? Det kan være at hun er aseksuell, kanskje bare for en periode, og at det ikke har noe med deg og gjøre?

Sjekk ut Asexuality.org

Godt mulig jeg tar feil, men det kan være en forklaring på manglende lyst, selv om hun ser ut til å ha følelser for deg.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Jeg tror også at det her dreier seg om henne og ikke deg.

Svarte hun noe i det hele tatt da du tok opp det at hun kanskje ikke fikk noe ut av det? Det er der dere må starte. Snakke sammen. Hun må fortelle om hva som skjer inni henne. Gjør hun ikke det så kommer dere ingen vei. Din jobb er å være lydhør, ikke fordømmende og ikke kritiserende. Vær veldig forsiktig når du ordlegger deg, men vær allikevel ærlig.

Takker for svar. Beroliger meg en del, det at dere tror det er mer henne enn meg. Vil dere si at man (som jente) et stykke på vei kan få seg til å tenne på "hvilken som helst" gutt, bare forholdene ligger til rette? Jeg har litt ekstra polstring, og har litt komplekser pga. dette, men hun sier hardnakket at det ikke er det som er årsaken, og at jeg ikke engang skal spøke med noe sånt.

Har hele tiden prøvd å være lydhør og medfølende, men er ny med dette selv óg, så ser jo ikke helt bort ifra at jeg gjør noe feil. Men sa til henne at ingenting av det hun føler og synes er feil, og at hvis sånn og sånn og sånn må gjøres for at hun skal tenne, så er det bare sånn hun er. Jeg må innrømme at jeg er veldig logisk av meg, og at hvis noe er galt så skal løsningen være håndgripelig og liksom kunne settes to streker under. :sjenert:

Men jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg føler jeg har prøvd det meste. Ta det rolig, levende lys, sprakende peis, overraske henne med levende lys på soverommet m/påfølgende massasje, sende småfrekke SMSer om hva jeg har lyst til at vi skal gjøre, gi henne undertøy i gave, +++. Ikke alt på en gang da selvsagt! :ler:

Jeg har spilt ballen litt over til henne, og har sagt at hun kan prøve å tenke litt på hva som får henne til å føle seg mer komfortabel, og hva hun har lyst til og sånt. Om jeg får noe svar er jo en annen ting da... :forvirret:

Skrevet
Har du hørt om aseksualitet? Det kan være at hun er aseksuell, kanskje bare for en periode, og at det ikke har noe med deg og gjøre?

Sjekk ut Asexuality.org

Godt mulig jeg tar feil, men det kan være en forklaring på manglende lyst, selv om hun ser ut til å ha følelser for deg.

Uffda, jeg håper ikke det er det. Hvis det er tilfellet, passer ikke vi sammen i det hele tatt. Jeg er altfor leken av meg og lysten på sex til å kunne gå inn i noe slags sølibat. :sjenert:
Skrevet

Jeg tipper ho har ... "issues" med seksualiteten sin. Kansje vært utsatt for overgrep, blitt oppdradd til sterk skamfølelse eller noe slikt.

Skrevet

Jeg tror rett og slett hun er sjenert og synest det er vanskelig å snakke om sex.... !!!

Skrevet
Dårlig ide å bruke alkohol for å slappe av.

Hvorfor det egentlig? Man slapper faktisk mere av, etpar glass rødvin og ikke fyll kan vel hjelpe på.

Kanskje oppdager hun lysten på en annen måte, og kan da lettere få lyst i edru tilstand senere.

Mener ikke dermed man skal bruke alkohol for å "klare å ha sex", men som en liten hjelper i startfasen..

Skrevet
Takker for svar.  Beroliger meg en del, det at dere tror det er mer henne enn meg. Vil dere si at man (som jente) et stykke på vei kan få seg til å tenne på "hvilken som helst" gutt, bare forholdene ligger til rette? Jeg har litt ekstra polstring, og har litt komplekser pga. dette, men hun sier hardnakket at det ikke er det som er årsaken, og at jeg ikke engang skal spøke med noe sånt.

Jeg har spilt ballen litt over til henne, og har sagt at hun kan prøve å tenke litt på hva som får henne til å føle seg mer komfortabel, og hva hun har lyst til og sånt. Om jeg får noe svar er jo en annen ting da... :forvirret:

Den ekstra polstringen du har kan du bare se bort fra. Hun valgte jo deg!

Et lite sidespor, men jeg kan fortelle om da jeg traff eksen. Han første tanker om meg gikk på hvor tynn jeg var. Mine tanker om han var hvor stor han var, noe jeg i utgangspunktet ikke tente på. Jeg skal love deg at det ble full tenning. Jeg tenner først og fremst på det mentale og ikke kropp. Nå må det sies at jeg er godt voksen da og er ikke lenger opptatt av en perfekt kropp.

Hun må på banen. Du kan faktisk ikke gjøre alt selv uansett hvor mye du gjerne vil. Dere er to om det her. Ser at noen nevner alkohol her. Det kan være en hjelp dersom dere ikke drikker tre flasker rødvin ;) Hva med middag og vin og en skikkelig prat. Ikke noe annet. Kanskje hun tørr å sette ord på det hun føler?

Skrevet
Hvorfor det egentlig? Man slapper faktisk mere av, etpar glass rødvin og ikke fyll kan vel hjelpe på.

Ikke alle drikker alkohol i det hele tatt, og ikke alle reagerer likt på alkohol. Men mange gjør ting de angrer på i påvirket tilstand, og det er ikke noe godt utgangspunkt.

Skrevet (endret)

Jenta di er ung og det kan være at hun har vært utsatt for overgrep hun har fortrengt, eller at hun er oppdratt til å synes at sex utenfor ekteskapet eller i det hele tatt er skam.

Jeg forstår din frustrasjon, men du må gi henne tid og ikke mase. Hvis du roer ned og lar henne ta intiativet, eller som andre foreslo å spise god mat og drikke vin (men da må ikke du drikke for mye), så vil kanskje problemet løse seg. Men sitter det dypt og det gjør det gjerne når det er sperringer, så må du være tålmodig. Det hjelper ikke med sensuelle sms, skriv heller at du bryr deg om henne og spør hvordan hun har det.

Det hjelper med andre ord ikke med noen ting som kan ligne press. Levende lys på badet osv. Glem det. Bruk tid og prøv å få henne i tale uten å mase. Lyg gjerne at sexen ikke er det viktigste men si sannheten og fortell henne at hun tenner deg mer enn noen har gjort. Jenter pleier å smelte for det. Jeg håper du klarer å løsne henne fra hennes bånd fra ett eller annet smertefullt. Det kan være hun har spiseforstyrrelser og er skamfull over sin kropp, hvor vakker den enn er. Hun ser det bare ikke selv.

Mas hjelper ikke, men du er ikke særlig eldre enn henne og er utålmodig.

Kan jeg spørre en ting? Er du bare nesten rett på, eller vet du hva et sensuelt forspill er?

Vet du hva det er å berøre med følsomhet? F.eks.

Det kan være at du er så ung selv at det hele bare strander i håpløshet. Jeg har vært der. Vi var for unge og uerfarne, sammen.

Håper det ordner seg i alle fall, men er du glad i henne så gi henne tid og ikke mas. Mas fører mot sin hensikt.

Endret av fløte
Skrevet

du skriver at det virker som om hun ikke har noe utbytte av sexen,kanskje hun aldri har oppnådd orgasme.Dere har jo begge kun hatt kortere forhold tidligere,og for endel jenter kan det være vanskelig å få orgasme sammens med en partner,ofte fordi de ikke klarer å hengi seg helt eller slappe av under sexen,eller at gutten ikke trykker på de rette knappene lenge nok,og hun ikke tør si ifra?

Overask henne med en vibrator,som hun kanskje kan teste litt alene før du får hjelpe henne?Så lenge hun ikke er så flink til å utrykke seg seksuelt fysisk,så er det nok enda verre for henne å utrykke seg seksuelt muntlig.

Er dere glad i hverandre så gi henne tid.

Skrevet

Jeg hadde mange år uten orgasme med partner, men hadde likevel stor glede av sex og lot meg tenne. Orgasme var jeg kjent med på egen hånd fra tidlig tenårene.

Uten at du vet hvor skoen trykker så hadde jeg definitivt ikke overrasket henne med en vibrator.

Start med å kommunisere du slik at du vet hva hun tenker omkring det. Når du vet det så kan du komme tilbake her og få tips og råd om hvordan gå videre.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Det at hun ikke svarte da du spurte om hun ikke får noe ut av sex trenger ikke bety "ja" slik du tolket det. Kanskje er hun bare redd for å snakke om sex. Kanskje også for å prøve nye ting i senga.

Får hun orgasme når dere har sex? Sex er mer enn samleie. For mange kvinner tar det mange år før de oppnår orgasme, hos noen gjelder det spesielt sammen med en partner.

Skrevet

Hun er ung, og det tar tid å bli kjent med sin egen seksualitet.

Ikke minst tar det tid å bli trgg nok på seg selv til å tørre å vise hva man tenner på, og faktisk sette ord på det.

Overøs henne med komplimenter og gi henne tid.

Du kan godt tvinge frem et svar på om hun liker å ha sex med deg. Si at du ikke vil gjøre noe hun ikke liker, fordi du vil at hun skal ha det godt også.

Skrevet

Mye hobbypsykologer her! Greit å gjette på problemet, men synes kanskje det er litt drøyt å anta at hun har vært utsatt for overgrep, ærlig talt. Det er neppe tilfelle!

Det kan være mange grunner til hennes oppførsel og generell nedsatt sexlyst er en mulighet. Går hun på p-piller? Det gjør jeg, og i perioder har jeg overhodet ikke lyst til å ha sex med kjæresten min. Dette til tross for at han er den deiligste personen på jord - synes jeg ;)

En annen mulighet er at hun har dårlig selvtillit når det gjelder kroppen sin. Fikk ikke med meg hvor lenge dere har vært sammen eller hvor gamle dere er, men det kan være litt flaut å vise seg frem første gangen hvis man har komplekser for et eller annet (og det har jenter noen ganger for de merkeligste ting som dere gutter neppe har tenkt på en gang).

Foreslår at dere setter dere ned og tar en lang prat. Pass på så hun ikke føler seg presset! Å få høre at kjæresten må ha sex hvis ikke forholdet skal avsluttes er ikke så lett. Jeg forstår imidlertid deg veldig godt altså! Tror bare det siste som hjelper er at hun føler seg presset til å gjøre sånt fordi hun er redd for å miste deg. Ut fra innlegget ditt høres det ut som om hun er veldig, veldig glad i deg! Husk det - ha tålmodighet, for det kan bli veldig bra når du har en kjæreste som setter deg så høyt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...