Thomasine Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Sliter med luft i magen... ikke klarer jeg prompe heller... Har dette ofte, og mener å huske at det fantes noen naturpreparater man kunne ta i tablettform...:klø: Noen som kan hjelpe meg? Evt. andre tips...
Cæsar Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 OxyTarm fåes på helsekost, Minifom på apotek.. begge disse og helt sikkert flere andre produkter skal hjelpe på luft- og mageproblemer...(Spør i helsekost/apotek)! Har selv irritabel tykktarm, og kan være mye plaget med luft, men det som har hjulpet mye er å spise minst mulig av bl.a hvetemelsprodukter. Merker det fort om jeg spiser kneipp, boller osv.. Kanskje du også kan prøve å legge merke til om det blir verre etter spesielle matvarer?!
Parfumfreek Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Støtter det som står over her, og i tillegg er det svært effektivt å bevege seg mye. Gåturer er supert for å få sirkulasjon på luften, fryktelig vondt når luft hoper seg opp i tarmen. Har du treg mage, danner det seg også mye luft. Da må du i såfall drikke mye vann og spise mat som regulerer dette
Thomasine Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2007 Gikk nettopp en rask tur (1 time), og da kom masse luft ut... Må bli flinkere med vanninntaket, ja... Merker ikke noe andreledes, har bare vært sånn i det siste... Tenkte prøve en utrensningskur - kan vel alle og enhver gjøre innimellom...
Prinsesse på erten Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Jeg har dessuten veldig god erfaring med å trekke te på en blanding av fenikkelfrø, kamille og karve. Dette får du kjøpt på apotek eller helsekost. Smaker ikke så fantastisk til å begynne med, men etterhvert blir man vandt med smaken. Men, det beste du kan gjøre er selvsagt å se på kostholdet ditt og om problemet kan relateres til noe du spiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå