Gå til innhold

luft i magen/oppblåst

Anbefalte innlegg

Skrevet

:forvirret:

Sliter med luft i magen... ikke klarer jeg prompe heller... :sjenert:

Har dette ofte, og mener å huske at det fantes noen naturpreparater man kunne ta i tablettform...:klø:

Noen som kan hjelpe meg?

Evt. andre tips... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OxyTarm fåes på helsekost, Minifom på apotek.. begge disse og helt sikkert flere andre produkter skal hjelpe på luft- og mageproblemer...(Spør i helsekost/apotek)!

Har selv irritabel tykktarm, og kan være mye plaget med luft, men det som har hjulpet mye er å spise minst mulig av bl.a hvetemelsprodukter. Merker det fort om jeg spiser kneipp, boller osv.. Kanskje du også kan prøve å legge merke til om det blir verre etter spesielle matvarer?!

Skrevet

Støtter det som står over her, og i tillegg er det svært effektivt å bevege seg mye. Gåturer er supert for å få sirkulasjon på luften, fryktelig vondt når luft hoper seg opp i tarmen. Har du treg mage, danner det seg også mye luft. Da må du i såfall drikke mye vann og spise mat som regulerer dette

Skrevet

:Nikke:

Gikk nettopp en rask tur (1 time), og da kom masse luft ut...:):hoppe:

Må bli flinkere med vanninntaket, ja... :sjenert:

Merker ikke noe andreledes, har bare vært sånn i det siste... :forvirret:

Tenkte prøve en utrensningskur - kan vel alle og enhver gjøre innimellom...:)

Skrevet

Jeg har dessuten veldig god erfaring med å trekke te på en blanding av fenikkelfrø, kamille og karve. Dette får du kjøpt på apotek eller helsekost. Smaker ikke så fantastisk til å begynne med, men etterhvert blir man vandt med smaken.

Men, det beste du kan gjøre er selvsagt å se på kostholdet ditt og om problemet kan relateres til noe du spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...