Gå til innhold

Pynting av bordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeghar så smått begynt å tenke på dette da.

Og ANER ikke hva jeg vil gjøre...

Det er vel vanlig med lys, og blomster? Annen pynt?

Ja, hva tenker dere å gjøre med bordene? (Da jeg spurte min kjære "hva gjør vi med bordene" svarte han at vi setter dem som en E. "Greit nok", sa jeg, "også skal der hvite duker på, og fat og glass og bestikk, og stoler ved bordene, men hva mer?" Da trodde han jeg mente bordplasseringen. Og DET er jo et spørsmål i seg selv, men jeg mente jo altså PYNTEN. Og der... der var han blank. Og det er jeg også. Så da søker jeg etter inspirasjon her....)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ballerina
Skrevet

hm... jeg sitter og drømmer og det samme... siden vi skal ha innbydelser og bordkort i hvitt/limegrønn, så kommer vi iallfall til å ha hvit duk... men lurer på om vi kanskje skal ha limegrønn løper oppå den hvite duken... må nesten teste det ut ;) Så skal vi ha myyyye blomster (mamma elsker blomster, og hun elsker myyye - det er jeg glad for :) ) Blomstene skal jo selvsagt matche duker og bordkort og lys og servietter. Tror vi skal ha kubbelys, for jeg er ikke så glad i sånne som står i vanlige lysestaker. Da tror jeg kanskje at det er nok... hvis jeg finner sommerfugler som står i stil til alt det andre, kommer vi nok til å ha det også ;) hehe... men bordkortene våre er store hjerter med perler og sløyfebånd, så jeg tror kanskje det blir nok pynt i seg selv sammen med blomstene...

Håper du fikk litt utav dette...?

Skrevet

Ja, fikk jo endel utav det.

Det er jo nettopp det, at jeg driver og skal lage invitasjonene, og siden jeg altså har tenkt å lage bordkortene i samme stil/farger... det er da disse tankene begynte å svirre. (dessuten skal "sanghefteforsiden" også lages i de samme fargene, og dette vil jo på et vis også bli en del av bordpynten da... altså at det ligger et slikt på hver plass, og følgelig blir disse fargene merkbare)

Jeg ser for meg muligens bakgrunn som er "gråmelert" for disse, og en eller annen detalj i en litt mørk rødfarge (muligens et bånd eller noe slikt) med tanke på at jeg nemlig tenker i retning av litt mørke, røde roser i buketten. Og da kanskje ha noen røde roser på bordet også på et vis. Men jeg er veldig usikker.

Mamma'n min pleide sette opp blomsteroppsatser før, og stortrivdes med det, men etter at hun fikk astma, så tror det nok slutt på dette... Følgelig kan jeg neppe belage meg på at mamma skal hjelpe meg med masse blomster, i alle fall. Men det finnes nok andre jeg kan få til å hjelpe meg da, ei av tantene mine tenker jeg...

Jeg er veldig usikker på lys, enten kubbelys eller flytelys (om jeg finner noen som varer lenge nok... jeg liker flytelys, men jeg tenker at de ikke pleier å vare i såååå mange timer. På den annen side, vi kan jo basere oss på å BYTTE lys etter middagen da, når bordene settes om, og da går det jo kanskje...). Muligens standard "festlys" også akutelt, jeg har slett ikke bestemt meg.

Huff, så mye å tenke på...

Skrevet

Vi satser på å dekke til kongebord. Skal ha offwhite duk fra Duni, servietter i brunt og rosa og kommer til å pynte med brune kubbelys med rosa sløyfe rundt, eller omvendt. Så blir det mange rosa enkle roser i små glass... sånn som du ser her.

Menyheftet skal ha brunt omslag, tror jeg da... vi skal ikke ha bordkort men kommer til å skrive navnet til gjestene på menyheftet.

Skrevet (endret)

Vi gjør det enkelt:

- hvite duker

- roseblader i 3 toner av rosa strødd utover duken (soft, medium og dark pink....buketten min er soft og medium pink)

- lave "telys" aktige lys...

- vi skal ha ett langbord (15 stk)

- buketten min skal jeg legge på midten av bordet som oppsats. Den har silkebånd rundt stilkene så jeg tror det blir pent...

Slik blir bordet (dårlig bilde)

Slik er lysene vi skal ha,vi skal ikke ha rosebladene så tett.

Buketten som skal ligge på midten av bordet-den rosa på midten av siden

Endret av *Emma*
Skrevet

Så stilig ut det, Emma.

Tror dog ikke det passer så fint til oss som har 100 gjester mer, men inspirasjon ga det ialle fall :)

Skrevet

Blå roser finnes ikke naturlig, men man kan farge hvite blomster dem ved å la dem stå i "blekk" eller tilsvarende. Jeg har dog aldri sett noe annet enn elativt lyseblå resultater av dette her, ikke mørkeblå. Da ville jeg heller undersøkt andre blomstertyper som ER naturlig blå.

Jeg var inne på tanken om blått, klar/mørk blå ja, jeg også en periode, men synes det passer best sammen med HVITT. Og da jeg prøvde min ivorykjole med en mørk rød bukett på kjolebutikken så syntes jeg det ble kjempepent. Egentlig er vel ivory mer enn hvitt nok til blå blomster sånnsett, det er vel kun i kjolebutikken der de har alle mulige nuanser av "hvitt" at det ser nesten gult ut når de holder det mot noe som er HVITT...

Hmm... kanskje jeg skal vurdere den fargeløsningen igjen likevel? Dog, nå har jeg nå falt litt for tanken på de røde rosene da...

Skrevet

Hvit underduk med sandfarget løper over.

Eføy og hvite blomster i lave oppsatser som ligger litt ut på bordet.

Hvite kubbelys med kupler (skjønner??).

Eføy er liksom "temaet" vårt da vi skal gifte oss et sted der det vokser MASSE eføy vilt.

Hvitt dekketøy.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg er ikke sikker på alt ennå, men jeg ser for meg beige eller lysebrune kubbelys i lave skåler med vann, med perler og gammelrosa stoff-roseblader i. Tror det kan bli pent...

Skrevet

Vi skal ha lave glassboller i klart glass med flyteblomster i lilla og forskjellige rosanyanser. Mulig kombinert med rosa løpere og servietter, men det kommer an på budsjettet ;)

Skrevet

Gjør det ganske enkelt og romantisk:

Elfenbenshvite kubbelys med riller, på speil, med "perlemansjetter" til pynt.

Strør litt vinrøde roseblad på dukene.

Blomster: Ikke helt avgjort, men har sett pene oppsatser i vinglass, da med vinrøde og kremfargede blomster + litt grønt. Vinrøde glasstener for å skjule oasisen.

Noen som har bilder av pene blomsteroppsatser som en kan lage selv??

Mvh Gifteklar:)

Skrevet

Bordet vårt gikk i hvitt og gull.

Duken var hvit med gullflak stødd oppå duken. Vi hadde vinglass i to forskjellige størrelser som vi hadde hvite steiner med gull og hvite sterinlys i. Vi hadde små oppsatser av marthaliljer og brudeslør på bordet.

Servettene var hvite med påtrykt gullskrift der det sto navnet vårt og datoen, det samme var bordkortene men på de skrev vi navnet på gjestene selv med gulltusj.

Det var et helt enkelt og stilig bord.

Skrevet

synes det er lettere med idèer til langbord (hestesko eller E eller hva det er) enn til småbord. Vi må ha 1 hovedbord og flere kvadratiske 8-mannsbord. Lange anretninger passer ikke så godt da...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Har ikke begynt å tenke på bordpynt for alvor, da det er en god stund til. Men ser for meg å kanskje holde meg til kun helt lyse farger, muligens med noen gyldne innslag. Vil ha skåler med flytende, hvite/lyse blomster, f.eks. peoner? Skålene skal ha litt gammeldags preg, kanskje med stett. Må tenke litt mer på dette. Det blir nok en ganske romantisk stil over det, uten at det blir for søtt.

Skrevet
synes det er lettere med idèer til langbord (hestesko eller E eller hva det er) enn til småbord. Vi må ha 1 hovedbord og flere kvadratiske 8-mannsbord. Lange anretninger passer ikke så godt da...

Vi hadde runde bord. Hadde runde oppsatser på bordet som spredde seg litt utover.

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Vi skal ha ett vanlig bord med brudepar og foreldre, og 4 runde 10mannsbord med gjester på.

Vi har ivory duker (kunne velge mellom hvitt og ivory). Og har en lav oppsats med blomster som matcher brudebuketten min på midten av hvert bord.

Tror vi skal ha lys også, men har ikke bestemt noe her. Må høre med hotellet hva de kan ordne.

På vårt bord blir brudebuketten dekorasjon på bordet.

I tillegg har vi to større oppsatser vi bruker til vielsen som fortsatt vil stå i lokalet.

Vi har et "galleri" i lokalet, med et flott trerekkverk rundt, så vi skal kjøpe bånd i matchende farger som vi tvinner rundt rekkverket.

Fargene er kremhvit og gull/oransje.

Skal også kjøpe engangskamera i gull som vi setter på hvert bord.

buketten min

Endret av marsy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...