Gjest Taxi Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Verdens beste fuktighetsmaske for tørr hud, hvilken er det? Jeg tørker inn
Gjest Deception Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Ikke en maske, men et tips som har hjulpet meg: Noen dråper ren mandelolje masseres inn i huden før fuktighetskrem.
Gjest Blanca Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Jeg har til gode å finne en skikkelig god fuktighetsmaske for tørr hud, og jeg har prøvd mange. Den jeg liker best er Dermalogica Multivitamin Power Recovery Mask. Den lindrer, fukter og gir glød. Ellers så har jeg også kastet meg på mandeloljebølgen, med gode resultater.
Parfumfreek Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Ikke en maske, men et tips som har hjulpet meg: Noen dråper ren mandelolje masseres inn i huden før fuktighetskrem. ← Det snakkes mye om både mandelolje og jojoba olje her. Jeg har forstått det som at jojoba også gir mye fuktighet. Hva er forskjellen på disse oljene - til forskjellige hudtyper??
Gjest Deception Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Mandelolje passer i hvertfall best til en tørr hudtype; personlig følte jeg (tørr hud) at jojobaen ble for "tørr".
Parfumfreek Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Mandelolje passer i hvertfall best til en tørr hudtype; personlig følte jeg (tørr hud) at jojobaen ble for "tørr". ← Takk Fet underhud og tørr ytterst er jeg. Det virker ikke som det holder med bare fuktighet til meg, blir aldeles innskrumpet og flassete (likevel glinser det av pannen ...) Jeg blir aldri klok på den huden min, men jeg har med hell brukt olje før, får kanskje prøve denne og
kitekatt Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 Jeg er veldig glad i Avene sin fra apoteket. Beste jeg har prøvd og jeg har prøvd mange Koster ca 200 kr for stor tube.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 De fuktighetsmaskene jeg har prøvd har muligens fungert på sikt, men de første dagene etter at mansken er brukt har huden flasset og vært ekstra tørr, synes jeg.. Men støtter forslag om olje, selv har jeg brukt aprikoskjerneolje under fuktighetskrem (og om natta, Dr. Hauschka gråter vel) et par dager nå som huden i kinnene har vært tørr. Fungerer bra, og det virker som jeg bare trenger å bruke olje en gang i blant. Aprikoskjerne er nokså lik mandelolje, bare litt lettere. Men for å ikke forvirre total - sats på mandelolje. Om man har fet eller uren underhud vilel jeg kanskje heller prøvd jojoba. En annen maske jeg synes fungerer og gir både glatt og myk hud, å lage selv av avocado, honning og evt egg.
mee mee Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 jeg har blandingshud, til vanlig bruker jeg kun jojobaolje en gang i blandt. men når den blir ekstrem tørr bruker jeg mandelolje. men jeg bruker bare oljene om natten slik at det slipper å glinse så mye i ansiktet om dagen. Tips hvis du ofte glinser, mattende pudder som ikke dekker!
aimee Skrevet 16. januar 2007 #10 Skrevet 16. januar 2007 Jeg også har knusktørr hud. Derfor må jeg bruke jevnlig maske i vinterhalvåret. Jeg har brukt en fra Decleor som jeg var veldig fornøyd med, men akkurat nå har jeg nettopp kjøpt den fra Biotherm. Er veldig glad i Biotherm, og selv om jeg bare har brukt den 1 gang, virker den god. Om du har ekstra i lommeboka, er selvfølgelig en time hos hudpleieren å foretrekke
~Mrs.Valentine~ Skrevet 16. januar 2007 #11 Skrevet 16. januar 2007 Enig at Dermalogica er bra, men dessverre så får jeg litt kviser av den. Noen fuktbomber jeg liker er Chanel(som også roer ned huden), Shiseido, Decleor og Biotherm(som har for ulike hudtyper).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå