lillemegbare Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Er det helt hull i hodet å bestille for 4000 kr i for eksempel H&M, for og senere nedbetale dette med kundekonto ? Trenger sårt nye klær, og har funnet mye klær i tilbudsbutikken og en del i det nye sortimentet. Bruker generellt ikke mye penger på klær, da det er sjelden at jeg finner noe av interesse. Å betale ca.300 kr i måneden skal jeg klare uten problem. Lurer også på om man kan betale større beløp i visse perioder (f.eks ved uventet ekstra inntekt.) ?
Gjest Kermit Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Hvis du vet at du klarer å betale det er det vel ikke noe problem. Men vær obs. slike kontoer er veldig "avhengighetsskapende". Det er fort gjort å bestille klær og bare "ta det på konto". Been there, done that.... Du må betale et visst minimumsbeløp pr mnd, men utover det bestemmer du selv hvor mye du vil betale pr mnd.
lillemegbare Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2007 Regner med minimumsbeløpet blir rundt 300-400 kr dersom jeg bestiller for 4000. Har luket ut litt og kommet ned til 3000, det må da vel være overkommelig. Kan nedbetale halve summen med en gang, da er jeg nede i 1500, ikke en himmelhøy sum (positivt sett;) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå