Elle Melle Skrevet 15. januar 2007 #1 Del Skrevet 15. januar 2007 Ja, som sagt, er det noen som har oppskriften på denne? Den står trykket inni papiret på sjokoladen. Siden jeg ikke vet om de trykker andre oppskrifter der også, har jeg ikke lyst til å satse på at jeg ved et rent lykketreff kjøper den rette i butikken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 15. januar 2007 #2 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Jeg hadde tilfeldigvis en sånn sjokolade i skapet, så her kommer oppskriften: Konfektkake 200 g kokesjokolade 70% 200 g smør/margarin 4 egg 2 dl sukker 2 1/2 dl hvetemel 1 ts bakepulver Brekk opp sjokoladen og ha den i en gryte sammen med smøret. Smelt på svak varme eller i vannbad og avkjøl. Pisk egg og sukker luftig. Rør så forsiktig inn sjokolade- og smørblandingen. Bland bakepulver og hvetemel og vend forsiktig inn. Hell røren i en smurt springform 22 cm, og stek kaken ved 225 grader i 12-15 min. Kaken kan gjerne serveres med pisket krem, vaniljeis eller friske bær. Endret 15. januar 2007 av Emera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 15. januar 2007 Så grei du er, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 15. januar 2007 #4 Del Skrevet 15. januar 2007 Å, vær så god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå