Lofotdorsken Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 (endret) Eg er rimeleg novise når det gjeld mineralfoundation, men har fått anbefalt å prøve dette! Derfor håpar eg på litt veiledning frå dei mange ekspertane på området! Smiske smiske.. Først og fremst lurer eg på kva merke eg bør satse på, då eg har lett for å reagere på ymse ingrediensar. Eg har tørr og litt lett "rødmussete" ansiktshud, og dersom det er litt vind eller kaldt i veret , må eg innrømme at eg nok ser litt ut som ein alkis... Hurra Så då blir spørsmålet om eg bør ha ein "gulaktig" farge på foundationen eller ein med rød basis.... Håpar på svar!!! Endret 15. januar 2007 av Lofotdorsken
Chic' Wilma Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Du finner ganske mange tråder som besvarer hoveddelen av spørsmålet ditt hvis du tar et forumsøk på enten mineralsminke, mineralmakeup eller eventuelt i.d. Påføring, typer, merker, børster og fargevalg er diskutert ganske utførlig flere plasser. Når det gjelder fargevalg til din hud er det vanskelig å gjette på så tynt grunnlag men hvis du er mye rød/rødmusset kan det hende litt kaldere farger vil passe. (kun gjetning ) Du får gi litt flere detaljer så er jeg sikker på at mange kan hjelpe deg.
Smascha Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Altså: det er endel folk her inne som har mer peiling på dette enn meg, men hva med i.d.minerals? Ang huden, så vil jeg anbefale Ceridal ansiktskrem! Heler huden, på en måte!
Mary_H Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Om du reagerer fort p produkt vil jeg anbefale deg Pure lux mineralsminke. Den inneholder ikke bismuth oxychloride, en ingrediens som mange fort kan reagerere på. Om du fort blir rød i huden bør du velge en gultonet foundation. Du kan se på farger og bestille billige prøver på purelux.com
Smascha Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Oj, purelux skal jeg også sjekke ut!! Men ang. å dekke over den rødlige ansiktsfargen med gul; vil ikke det se litt sykt ut? Må vel ha gaaaanske masse foundation på for at ikke rødfargen skal skinne gjennom??
Lofotdorsken Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2007 Du finner ganske mange tråder som besvarer hoveddelen av spørsmålet ditt hvis ... Du får gi litt flere detaljer så er jeg sikker på at mange kan hjelpe deg. ← Prøvde meg på eit søk, men fekk fann ikkje fram til det eg egentleg såg etter! Eg er først og fremst interessert i eit merke for sensitiv hud!
Chic' Wilma Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 De fleste mineralmerker kan man si passer for sensitiv hud. Jeg vet ikke hva du reagerer på til vanlig men den største årsaken til reaksjoner ved mineralsminke er bismuth. Den får også skylda for blankheten som følger med i.d. Mange reagerer ikke i det hele og liker skinnet. Den vanligste reaksjonen er svie og kløe når du svetter eller ved generetl varmt vær, men det kan også oppstå utslett, sterk kløe, blemmer osv (sjeldent med så sterke reaksjoner.) Ellers er det jo mulig å reagere på de fleste stoffer også alle du finner i mineralsminke, inkl. mica. Noe som er litt mer problematisk da det er en hovedbestanddel hos mange. Alt jeg kan si er at du må prøve deg fram. Kjøp prøver fra flere merker og prøv ulike farger. Det er den eneste måten du kan gardere deg på, både i forhold til hud og fargevalg. De merkene som er nevnt oftest på forumet er I.D, Glo og PureLuxe og Kiss Me Minerals. (min personlige favoritt) I.D inneholder bismuth i alt. http://www.bareminerals.com (selger ikke til norge) http://www.colorfulsprinkles.com (har prøver av alt) Glo er jeg litt mer usikker på men tror de har noen bismuth fri produkter. http://www.glominerals.com PPL og KMM er uten bismuth. http://www.pureluxcosmetics.com http://www.kissme.no Av disse har i.d minst farger og velge imellom når det kommer til foundation. Jeg håper dette hjalp deg litt på vei, ihvertfall skulle deg gi en del lesestoff. For å oppsummere vil jeg si at alle disse skulle i utgangspunktet passe for sensitiv hud.
Lofotdorsken Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2007 OJ! Imponerande! Har allereie fått nokre prøvar frå Kiss Me M, men trur eg må prøve nokre andre nyansar, for eg såg litt sjøsjuk ut! KMM var veldig behagelige og raske, så det inspirerer til meir handel derfra! Skal ta meg ein liten surfetur no og sjekke ut alle tipsa dine!! Tusen takk for hjelpa(så langt..... :kgblunk: )
Saeria Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Jeg er også godt fornøyd med KMM. Særlig godt fornøyd er jeg med øyenskyggene der fra. Jeg har nemlig noen fra ID også (veldig pene), men jeg reagerte på de og ble rød og sår på øyenlokkene av de. KMM reagerer jeg ikke på og jeg har mange pene farger der fra nå.
Chic' Wilma Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 Jeg er også godt fornøyd med KMM. Særlig godt fornøyd er jeg med øyenskyggene der fra. Jeg har nemlig noen fra ID også (veldig pene), men jeg reagerte på de og ble rød og sår på øyenlokkene av de. KMM reagerer jeg ikke på og jeg har mange pene farger der fra nå. ← Kan du anbefale noen farger? Jeg har prøvd endel av de matte både i grønt, brunt og lilla og noen grønne med skimmer og de er kjempefine men tar gjerne imot flere tips. Sitter og ser på brunfargene men klarer ikke helt å bestemme meg Har også veldig lyst på denne men det er vel litt overkill på mine grønne øyne, kler egentlig ikke blått kun de helt mørke fargene - men fargen i seg selv ser jo fantastisk ut. http://www.kissme.no/nettbutikk/vare/informasjon/10086
Saeria Skrevet 18. januar 2007 #11 Skrevet 18. januar 2007 (endret) En av mine favoritter til mine grønne øyne er KMM Nelson! Det er kobberfarge med skimmer i. Den blir kjempebra på mine grønn(brune) øyne. Den ser veldig annerledes ut på bildet på nett, men den er lekker! Endret 18. januar 2007 av Saeria
Chic' Wilma Skrevet 18. januar 2007 #12 Skrevet 18. januar 2007 Skal huske på det neste gang jeg bestiller. Takk skal du ha.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. januar 2007 #13 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har typisk sånn "blondine hud" - dvs rød flekket. Når jeg velger foundation velger jeg en som har et lett gulskjær og resultatet er at dette rødmussede forsvinner helt. Hvis jeg velger en med rosa skjær ser jeg helt "malt" ut. Så gultoner er tingen. Så stor var forskjellen på to farger av samme merke at det ble kommentert av en kollega: Jøss har du kjøpt ny, den nye var mye finere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå