Jens Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 på bakgrunn av ny skremmende info om att Fluortabletter er farlig, spør jeg. Gir du fluortabletter til barna dine? Sønnen min elsker det, og skjønner ikke hvordan jeg kan kutte ut det..
BayliZ Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Jeg gir henne det. Kan ikke engste meg for alt heller, da hadde jeg gått rundt her og vært temmelig paranoid tror jeg!
Elle Melle Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Nei. Jeg mener det ikke er nødvendig, og da vil jeg gjerne unngå det.
mari Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 ja, og de får skryt av tannlegen for fine tenner og skryt fordi de tar fluor! har også en god venninne som er tannlege og hun sier også at det er viktig med fluor! tar det foresten selv også!
Sofia Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Datteren min på 9 får fluortablett hver kveld, og sønnen min på 12 skyller munnen med sånn fluor skyllevann som man får kjøpt hos tannlegen. Begge deler er blitt anbefalt av tannlegen!
Gjest Primula Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 på bakgrunn av ny skremmende info om att Fluortabletter er farlig, spør jeg.← Hvor har du hørt/sett det? Har ikke jeg fått med meg.. Sist vi var hos tannlegen anbefalte de hvertfall fluor, så jeg gir barna mine fluor.
Elle Melle Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 Jeg skal revurdere saken når de blivende tennene er på plass, det er en helt annen ting enn fluor til nyankomne melketenner.
Gjest Snuske Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 Jepp, jeg gir også fluor til guttungen min (Forøvrig så har jeg tatt fluor selv siden jeg var liten, og jeg lever da enda jeg. )
Hermula Skrevet 15. januar 2007 #9 Skrevet 15. januar 2007 Lillemor får en fluortabelett hver kveld men tannkrem uten fluor. Jeg vet at Fluor i store doser kan være skadelig (f.eks gi benskjørhet), men litt fluor hjelper dog mot karies i tennene. Jeg velger å tro at hun ikke tar skade av doseringen som en tabelett hver kveld gir. Det har vært oppslag for ikke lenge siden fra kommune som frarådet bruk av fluor. Her hadde tannråten i barnemunner økt betraktelig. Jammen er det ikke lett å velge mellom "pest" og "kolera", men ... vi får bare gjøre hva vi synes fornuftig ut fra hvilken informasjon vi har ... i dag!! Lykke til Jens
Jens Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. januar 2007 Hvor har du hørt/sett det? Har ikke jeg fått med meg.. Sist vi var hos tannlegen anbefalte de hvertfall fluor, så jeg gir barna mine fluor. ← http://www.matoghelse.no/fluor-inn-solhatt...6522-73454.html
Kayli Skrevet 15. januar 2007 #11 Skrevet 15. januar 2007 Her får de Flux begge to. Tannlegen vår anbefaler det, så det stoler jeg på. Har lest et sted at dersom det er fluor i drikkevannet skal man ikke ta Flux.
Helen Skrevet 15. januar 2007 #12 Skrevet 15. januar 2007 (endret) Ingen av ungene mine har brukt fluortabletter. Tannlegen mener det er unødvendig så lenge de bruker fluortannkrem. Ingen av ungene har hatt hull i tennene, de er 15, 10 og 6 år. Endret 15. januar 2007 av m@msen
monja Skrevet 15. januar 2007 #13 Skrevet 15. januar 2007 Her får han fluortablett fordi han til tider kan være ganske så uvillig med tannpussen.
Jens Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 16. januar 2007 Her får han fluortablett fordi han til tider kan være ganske så uvillig med tannpussen. ← Sånn er det hos oss også. Jeg må vise han fluortabletten før han i det hele tatt vil åpne munnen.....
Paradokset Skrevet 16. januar 2007 #15 Skrevet 16. januar 2007 http://www.matoghelse.no/fluor-inn-solhatt...6522-73454.html ← Neppe objektiv informasjon da det står på en side som aktivt pusher naturmedisin av ymse slag.
Scully Skrevet 31. januar 2007 #16 Skrevet 31. januar 2007 Det skal utrolig mye fluor til for at det skal være farlig, så ved bruk som anvist på pakken - kan du bare ta det med ro. Fluor er absolutt å anbefalle til barna, og befolkningen forøvrig. Dog skal det - som alt annet - ikke overdrives (ikke tygge fluor som drops - flere ganger daglig)
Wildy Skrevet 31. januar 2007 #17 Skrevet 31. januar 2007 Mine har fått fluortabletter siden de var ganske så små. Nå er de såpass store at vi har gått over til fluorskylling.
Villemarie Skrevet 31. januar 2007 #18 Skrevet 31. januar 2007 Nei, ungen min får ikke fluortabeletter. Han har perfekte, sterke tenner. Og tannlegene strides om det er nødvendig å bruke slikt, så da følger jeg det min tannlege anbefalte, og det var å ikke gi.
Mini_me Skrevet 31. januar 2007 #19 Skrevet 31. januar 2007 Jeg gir ungene mine flour. Tannleger strides, og jeg får omtrent ulike svar hver gang jeg tar dem. Jeg har uansett alltid gitt dem flour, fordi jeg syns det av og til kan være vanskelig å få pusset dem skikkelig. Spesielt når de er små.
prinsessa Skrevet 1. februar 2007 #20 Skrevet 1. februar 2007 Sønnen min på 3 får fluortab. men bare en tab. selv om han i følge pakningen kan få 2, vi bruker også tannkrem med fluor så da syns jeg det er greit med bare 1 tab.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå