Gjest Eir Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Har fått anbefalt denne serien noen ganger i det siste, og har prøvd å søke litt rundt på nettet, for å få ett inntrykk av hva slags serie det er, før jeg evt bruker penger på den. Men finner lite, derfor lurte jeg på om noen her kunne fortelle meg litt mer om serien, feks: Hva slags serie er det? Hvilken setting har den? Hvilke temaer handler den om? Hva slags karakterer har den? Hvorfor burde jeg se den?
Gjest Meep Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Hva slags serie er det? Ungdomssserie. Hvilken setting har den? Orange County i California. Typisk rikmannsfolk. Advokat og familien tar til seg en gutt fra et dårligere strøk. Hvilke temaer handler den om? Typiske undomstemaer. Kjærlighet, seksualitet, mellommennesklige forhold, konflikter + + + Hva slags karakterer har den? Over hele spekteret. Hvorfor burde jeg se den? Masse underholdende konflikter, man kan bli skikkelig hekta.
brumma* Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Det er en ungdomsserie. Handlingen foregår i Orange County, der det bor masse rikinger. Det handler om kjærlighet, familieforhold, vennskap, vold, rus, skoletrøbbel, pengeproblemer... Ja, i det hele tatt alt en typisk ungdomsserie handler om. Jeg har fulgt med endel på serien, og den er underholdende nok, men mest tidsfordriv for min del. Jeg har på ingen måte blitt avhengig, og hadde nok ikke brukt penger på den... (Med mindre du elsker typiske high school-serier/filmer da!)
Mary_H Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Jeg liker veldig godt The OC! Veldig bra underholdning synst jeg.
GoldenGlow Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 The O.C er jo bare helt super! Anbefales! Men er en ungdomserie, om rike ungdommer fra california som har masse intriger og drama
Chans Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 En av favorittene mine! Hva slags serie er det? En dramaserie, litt såpe-aktig, men uten de mest slitsomme klisjéene. Den er heller ikke preget av hastverksarbeid ettersom hver episode ble sendt med en ukes mellomrom og ikke fire ganger daglig slik makkverket på norsk dagtid-TV er. Gode plott, og "dype"(i den forstand at de ikke er... grunne og overfladisk beskrevet) karakterer, i tillegg til god dialog. Innslag av humor, ikke minst i form av herlige Seth og far hans, spilt av forholdsvis kjente Peter Gallagher. Av andre kjendiser kan jeg nevne Mischa Barton, som rusler rundt på røde løpere og figurerer i sladderpresse over en lav sko med høy hæl. Hvilken setting har den? Stort sett California, hovedsaklig rikmannsstedet Newport Beach i Orange County(derav navnet, "The O.C."). Hvilke temaer handler den om? Det vanlige. Tenåringsproblemer og voksenproblemer i fin balanse. Hva slags karakterer har den? Som sagt godt utviklede. Målgruppen er ikke bare ungdom, og både de eldre og yngre karakterene appelerer til meg, moren min, lillesøsteren min og de fleste mannfolk jeg kjenner (bortsett fra far min, som visstnok ikke har tid(!) til TV). Jeg har bare sett sesong 1 og 2, men karakterenes personlige utvikling virker naturlig og underholdende på én gang. Hvorfor burde jeg se den? I tillegg til alt det ovennevnte ser den veldig bra ut, er ikke for lang (ca. 40 min. per episode, tror jeg, og er lett å falle pladask for. Det aller, aller beste med serien er soundtracket. Fabelaktige Imogen Heap bidrar i alle fall med to låter, i tillegg til flere andre store navn. Blant artistene som faktisk opptrer i serien kan jeg nevne: The Killers, Modest Mouse, The Bravery, Rooney og Death Cab For Cutie. I tillegg til disse og haugevis med andre knallartister, har i alle fall jeg oppdaget en del indieband som ennå ikke er kjente i Norge nettopp gjennom denne serien. Forresten! På DVD er sesong 1 hakket bedre enn sesong 2, som egentlig ikke har noe ekstramateriale bortsett fra kommentarer på noen av episodene og soundtrack-guide, mener jeg å huske. Jeg håper du tar tak i serien og gir den en sjanse!
Gjest Kristin_ Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 The OC anbefales! Jeg liker egentlig ikke typiske High School filmer eller Beverly Hills og liknende, men jeg falt pladask for the OC både fordi det er virkelighetsnært og -fjernt til samme tid, og det er til dels ganske spennende historier i tillegg. Soundtracket er nevnt før og må nevnes igjen, det er nesten en grunn å se serien i seg selv. Serieskaperne har absolutt gjort det til en kunst å bygge opp stemning gjennom musikk. Det gjør jo ingenting at Adam Brody er det heiteste som noensinne har gått på denne jord heller
Gjest Eir Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Hm, nå er jeg litt usikker. Pleier ikke like den type serier, men det dere sier høres jo lovende ut. Tror jeg må laste ned noen episoder og teste først. Takk for svar alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå