Gå til innhold

bruke svenske penger i norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sverige kan man betale med norske penger. Lapper i alle fall. Kan man betale med svenske penger i norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
I sverige kan man betale med norske penger. Lapper i alle fall. Kan man betale med svenske penger i norge?

Er ikke det bare et "svinesundfenomen" da? Jeg har aldri fått bruke norske penger annet enn på grensehandel ihvertfall. Og så vidt jeg vet kan man ikke bruke svenske penger i Norge.

Edit: leif

Endret av brumma*
Skrevet

Har ikke opplevd at man kan bruke svenske penger i Norge noen gang, dette tviler jeg sterkt på at går.

Man kan bruke norske penger nedover hele vestkysten i hvert fall, så det er ikke bare i Svinesund.

Skrevet

Ja, flere steder i Sverige kan man bruke norske penger. Men har opplevd at de på restauranter bruker 1:1 kurs, dvs at de tjener veldig mye på dette, siden den norske krona er verdt mye mer enn den svenske.

Hvis man får bruke utenslandsk valuta brukes som regel så dårlig kurs at det sjelden lønner seg. Det koster ikke så mye å veksle inn pengene på feks Forex.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg har aldri opplevd å kunne bruke norske penger i sverige bortsett fra langs grensa.

og vet ikke om noen som tar svenske penger i norge (har tatt feil av svenske kronestykker et par ganger i norge, de taes ikke imot).

Skrevet

På HM kan du bruke euro, pund, dollar, svenske og danske sedler.

Skrevet

Jeg bor 4km fra svinesund (på norskesiden) og her går d ikke å bruke svenske..

Skrevet

Du har vist krav til å kunne betale med den valutaen varen er priset med.

Husker ikke hvor jeg leste dette, men på mange klesforretninger er jo varene priset med mange forsjellige valuta.

Er det priset på svensk, så skal du også kunne betale med svensk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...