Gå til innhold

Seterjentas hverdag

Seterjenta

Anbefalte innlegg

Godt Nyttår!

Nå fant jeg ut at det var på tide å flytte ut av graviditetsdagboka mi...

Mathea er jo to mnd gammel nå... ;)

Det er over en mnd siden jeg skrev i den forrige dagboka mi, så det blir ikke så ofte jeg får oppdatert her ;)

De siste 2 mnd har gått utrolig fort og utrolig bra!

Mathea er kjempesnill, sover natta igjennom - stort sett - og vi bare koser oss!

Ved fødselen var ho 4450 gr og 53 cm,

8 uker etter var ho 6180gr og 60 cm!

Hodeomkretsen har økt fra 37 til 40 cm.

Alle som ser ho sier ' jaja, det ser da ut til at du får nok mat! ' :)

Ho er rund og god i kjakene!

Storesøstrene på 5 1/2, 6 1/2 og 10 forguder henne, og det gjør selvfølgelig alle vi andre også!

Igår ble størstesøster 10 år! Og det skal feires stort på lørdag, med barneselskap først (hele klassen) og familieselskap etter... pes.. Blir no' rydding og baking, men det må en vel bare regne med. Gubben får stille opp og hjelpe til!

Heldigvis bor vi på et lite sted, og klassen er ikke stor, men det blir nok en 12-13 unger tenker jeg.

Håper å få stukket innom her litt oftere framover, blir liksom litt glemt denne dagbokskrivinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dåpen er under full planlegging..

Etter mye om og men (skal jo passe for de som skal reise 50 mil også da...), så ble datoen satt til 25.2.07 (jeg var døpt 27.2.77, så det blir nesten 30-årsjubileum ;) )

Vi har faddere klare, og invitasjonene er nesten klare.

Hadde egentlig lyst å lage selv, men kreativiteten er på bånn for tida, så det ble ferdigkjøpte invitasjoner, som vi har limt et bilde inni bare..

Får heller gjøre litt mer utav takkekorta.

Selskapslokale er leid - like ved kirka, og med kjøkken, så det er jo lettvint da.

Blir vel koldtbord tenker jeg. Mamma og svigermor er veldig flinke å lage mat, så vi får nok god hjelp!

Det store problemet er bare hva slags tidspunkt vi skal skrive i kortet.. Det er ulempen med ferdigkjøpte kort..

Der innbyr du til ...... (hva skal jeg skrive der da? koldtbord, eller mat og kaffe, eller..? Noen som har tips?) og skal oppgi et klokkeslett.

Jeg vet jo ikke hvor lenge gudstjenesten varer (bare ett dåpsbarn), og jeg synes det er litt dumt med koldtbord kl 12-13? Litt tidlig?

Jaja.. mange problemer! :)

Må finne ut av det ganske snart hvertfall, for jeg må få sendt dem ut de nærmeste dagene.. Noen av de inviterte farter mye og jobber mye, så det er best å få dem til å booke datoen ;)

Dåpskjole har vi - to faktisk..

Den som jeg ble døpt i (og alle etter meg på den sida av slekta, også min eldste datter), og den som svigermor sydde til eldste stedattera mi.. Begge jentene til mannen min er døpt i den. Dilemma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppdatert meg. Måtte bare være førstemann ut :ler: Gratulerer med ny dagbok forresten!! :)

Ang invitasjoner; skal alle som kommer i dåpen i kirken først? I så tilfelle så kan du jo bare sette kl 11 eller når det er og skrive at dere skal dit og dit og ha selskapet etterpå. Evt be dem til selskap kl f.eks 13 og at dåpen er kl 11.

Hadde ikke dåp til Prinsessa så jeg aner ikke. Syns uansett ikke det er for tidlig med koldtbord ved 13 tiden.

Lykke til med bursdager forresten. Er nettopp ferdig med Prinsessas. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som førstemann hit Annie :-)

Takk for tips om invitasjonene, blir nok til at vi setter et tidspunkt for når maten ca blir, men siden lokalet er rett ved kirka, så åpner vi jo det like etter gudstjenesten. Så kan de som vil ta en shoppingtur til sverige før mat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og henter inn den nye dagboka di i "mine innlegg" ... Du kan jo ikke forsvinne helt for meg! :klem:

Jeg ville nok valg den dåpskjolen som jeg trodde mine barn igjen ville valgt å bruke til sine. (Vanskelig å velge kanskje...)

Det løser seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så skjønn! Bedårende stort smil! :legrine:

Hvor ofte har dere de 4 jentene du er stemor for?

mange! du er flink :klappe:

Går greitt å være stemor og mor?

Jeg var alltid litt redd at det ikke var så spesielt for mannen med nr. 2 (han har en fra før, en gutt - helgepappa)

Lykke til med dåp! :-D

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Koselig at dere stikker innom! :)

Jeg er ikke stemor til 4 jenter Epica, men mor og stemor til 4 tilsammen :-)

Jeg har ei jente fra før (5,5 år) og han har to jenter fra før (6,5 og 10 år) :)

Det går stort sett veldig bra, men jeg merker jo forskjell den uka de er her liksom.. De er veeeldig aktive, og inne i en periode hvor de driter i hva du sier til dem, og de liker ingen ting jeg lager til middag...

Skulle helst hatt pannekaker hver dag ...

Her hos oss har det vært en travel uke.

Jeg har slitt masse meg bekken,rygg og skuldre hele uka, og lørdag hadde vi to bursdgsselskaper for 10-åringen. Barneselskap først og familieselskap etterpå.

Var så sliten på kvelden at jeg sovna på sofaen!

Igår ringte de fra barnehagen for å si fra at Emily hadde magevondt og feber.. :(

Henta ho, og ho vrei seg i smerte hele ettermiddagen og kvelden og hadde noen skikkelige runder på do. Stakkars...

Men i natt har ho sovet bra, og idag er ho mye bedre. Har fått i seg 1,5 skive til frokost og humøret er på topp.

Men siden det er -22 grader ute, så har jeg avlyst fysio-timen min idag, og vi får holde oss innendørs tror jeg.

Emily er feberfri, men vil ikke ta none sjanser.

Så jeg får heller se om jeg har no spennende til middag i skap eller fryser :)

Håper alt er bra med dere - ha ei fin uke!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pellegrino og Annie :)

Emily er allerede mye bedre, feberfri nå, og spiser som normalt!

Blanding av farris og eplemost er utrolig bra mot løs mage!!

Bare et tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Emily.. Kan ikke ha vært godt! :kose:

Godt at hun er bedre! :)

Ja, det er visst bra mot kvalme også har jeg hørt!

Har du en fin onsdag?

Her er det snø, kjempekos! :-D

Travle dager ja, tenker det! Syns det er travelt med bare ei jeg! :ler::sjenert:

Håper du kooooser deg ikveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei EPICA!

Ja, småtravelt blir det kan jeg love deg :-)

Igår starta jeg mitt nye og sprekere jeg... :ler:

Fysioterapeuten anbefaler at jeg går en god tur hver dag, og igår gikk jeg 1,5 t i -12 grader! Da var jeg stolt etterpå! :)

Har funnet fram igjen skrittelleren min, og igår stoppa den på 10895! :-)

Altså, litt over de ekspertanbefalte 10000! (tok den ikke på før kl 12 når jeg gikk ut på tur da, så alle turene mine mellom etasjene her hjemme ble ikke med da. ;)

Har hatt mye vondt i rygg og skuldre, og det toppa seg i natt, når snuppa fann ut at ho skulle være litt mer våken enn ellers..!

Jeg gikk med ho i en time, men da verka jeg så mye at jeg bare måtte vekke gubben... stakkars.. skulle opp kl halv7 han, og ble vekt kvart på 5! :) Han var også oppe med ho i en time - så over tooo timer!

Stakkars mannen min forsov seg idag da, våkna 7.15 :)

Jeg sto opp med han og fikk storesnuppa mi i klærne så de fikk dra.

Er sååå trøtt idag....

Fysioterapi kl 1040 idag, så vi skal prøve å dra ei stund før, så jeg kan gå en tur først.

Idag var det -22 grader når jeg sto opp... brr!

Ellers skal jeg gjøre minst mulig idag tror jeg - er skikkelig daff..

Endret av Seterjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

>Hei Annie!

Så koselig at du kom innom da!

Nei, det er nok ikke ofte jeg er innomher nei...

Døgnet har ikke nok timer...

Alt er bra her hos oss, Mathea er en snill liten engel, stort sett!

Har hatt en periode hvor ho var veldig mye våken på natta, men det er bedre nå!

Vi koser oss masse for tida, og gleder oss til sommere og varme.

Har jo vært bra til nå, men idag snør det... :-(

Er alt bra hos deg da Annie?

post-5410-1177231416_thumb.jpg

mathea_7.4.07.bmp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødde her i morges også. Heldigvis ble det ikke noe ut av det. Nå "bare" regner det. MØKKAVÆR!!!

Ellers går alt bra her. Gleder meg til sommeren og varmere vær!

Så søt lille Mathea er! :rødme: (feil navn på den smileyen)

Endret av Annie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...