Gå til innhold

Barneleddgikt!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen av dere som har barn med barneleddgikt? Mitt barn har fått denne diagnosen og jeg finner veldig lite om dette på nettet.

Blir kjempeglad for all informasjon. Kanskje finnes det noen nettsteder jeg burde sett på?

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei

Barneleddgikt er ikke vanlig revmatisme men en infeksjon som behandles, ofte uten varige men, den behandles vanlighvis med bufaren, acetysalysylsyre og fysioterapi, det er viktig og følge med og se på behandlingen en får og stille spørsmålstegn og forlange svar på det en ikke forstår. her er en liten skrekk historie.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3608400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei og takk for svar. Har fått litt mer informasjon siden jeg skrev innlegget. Vil bare presisere at barneleddgikt ikke bare er en infeksjon som kan behandles, dette er en sykdom som barnet kan ha resten av livet. Den kan "brenne" ut, men dette gjelder slett ikke hos alle. Ca halvparten av de som får diagnosen vokser det av seg hos noen kan det også utvikle seg til vanlig leddgikt som man ser hos voksne...

Når det gjelder skrekkhistorien, så er det jo kjempetrist for dem det gjelder. Vi for vår del stoler på legene og tar den medisinen vi får beskjed om, foreløpig. Men tror nok at vi kommer til å eksprimentere både med naturmiddler, kosthold og varme etterhvert. Men da som et tillegg til medisinene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...