Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min mann var i utlandet, med mange andre menn for en stund siden. Det ble fortalt at han og de andre hadde vært innom et horehus med stripping etc. Noen av mennene hadde valgt seg ut en hore.

2-3 andre hadde ventet på dem. Jeg er litt i tvil her nå. Hver gang min mann er på fest og har drukket litt, nevner får han alltid opp en diskusjon om at han er sikker på at jeg ikke vil hive ham ut hvis jeg fant ut at han hadde vært utro. Et godt forhold skal tåle det hvis det et engangstilfelle. Verre om det er et forhold som gjentar seg.

De siste festene vi har vært på med gode venner, sier at de mistenker ham for at han ikke er så uskyldig som han vil ha det til, men han lover at det ikke har skjedd noenting fra hans side. Han ble kvalm da horene stod foran dem og ventet på å bli valgt.

Vet ikke jeg, men det høres litt suspekt ut.

Hva sier dere jenter? Er utlogget nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å spekuler ! Velg å tro at han var blandt de som ventet. Et godt råd for at du skal ha det bra framover. Du MÅ stole på ham, ellers er det håpløst. :-)

Skrevet

Basert på det du skriver så ville jeg ha stolt på at mannen min ikke var utro.

Det er ingenting som tyder på at han har vært det annet enn at han er litt stor i kjeften av og til.

Skrevet

Hmmm.....er ikke så lett å si!

Kan jo hende han forteller deg alt nettopp for at du skal vite at han ikke er utro. Hadde han vært det hadde han vel ikke sagt noe fordi har han noe å skule!

Men da er det jo den positive måten å tenke på!

Håper det ordner seg, det er ikke godt å gå å være usikker!

:klem:

Skrevet

En mann som i det hele tatt kan bevege seg ett slikt sted og uttale seg slik i fylla hadde jeg ikke ville hatt. Jeg synes det går mye på etiske verdier og holdninger til andre mennesker.

Det skal ikke være nødvendig å lure på slikt.

Skrevet

Takk for svar. Ble litt imponert av dere nå. Regnet med at jeg fikk overhaling på at jeg må komme meg vekk fra en utro ektemann.

Vi har vært gift i 20 år og har det kjempeflott sammen. Gjensidig respekt og han skryter av meg i tide og utide når jeg er med ham eller ikke.

Jeg velger å tro at det stemmer det han sier. Har aldri hatt grunn til å tro noe annet. Skulle det komme frem en gang at han har vært utro,s å ville jeg nok ikke kastet ham ut, så lenge det var en glipp. Vi er ikke mer enn mennesker og det kan like godt skje med meg som med ham.

Takk jenter...

Skrevet

Er det ikke pinlig å ha en mann som går på horehus i utgangspunktet? Er han far denne mannen din? Det å vise respekt for partneren er viktig. Om han har vært utro eller ikke vet du jo ikke, men du må jo finne ut om det er greit at han flørter med tanken på å kjøpe horer.

For alt jeg vet kan det være at min mann også ønsker å prøve ut en hore i løpet av livet. Hva han gjør kan jeg ikke kontrollere. Men å høre at han omgir seg med folk som kjøper horer og det at han uttrykker "håp" om at du ikke hadde kastet han ut om han var utro synes jeg er drøyt.

Jeg hadde ikke følt meg særlig mye verd om min mann flørtet så åpenlyst med tanken på andre kvinner. Det skaper utrygghet og hva er vitsen med det?

Bar tanken på at han kanskje hadde hatt seg en hore for å så skulle ligge med deg er grunn nok til å knipe igjen.

Skrevet
Er det ikke pinlig å ha en mann som går på horehus i utgangspunktet? Er han far denne mannen din? Det å vise respekt for partneren er viktig. Om han har vært utro eller ikke vet du jo ikke, men du må jo finne ut om det er greit at han flørter med tanken på å kjøpe horer.

For alt jeg vet kan det være at min mann også ønsker å prøve ut en hore i løpet av livet. Hva han gjør kan jeg ikke kontrollere. Men å høre at han omgir seg med folk som kjøper horer og det at han uttrykker "håp" om at du ikke hadde kastet han ut om han var utro synes jeg er drøyt.

Jeg hadde ikke følt meg særlig mye verd om min mann flørtet så åpenlyst med tanken på andre kvinner. Det skaper utrygghet og hva er vitsen med det?

Bar tanken på at han kanskje hadde hatt seg en hore for å så skulle ligge med deg er grunn nok til å knipe igjen.

Dersom han resier mye i Asia med jobben, vil han garantert ende opp på bordell. I enkelte land der er det helt vanlig at man tar med forretningspartnere på bordell, og firmaet betaler regninga. Først middag, så karaoke og til slutt bordell. Og de blir ofte overrasket og noe fornærmet når europeiske menn takker pent nei til tilbudet, pga kone og barn hjemme.

Skrevet

Når sant skal sies var det ikke sine nærmeste venner han var på tur med, uten at det har noe med saken å gjøre. Ja, han er far til mine barn,o g en bedre far kunne han ikke vært, heller ikke en bedre ektemann.

Det var endel kvinner med på dette huset, noen hadde partnere med seg på turen, det var kombinert strippegreier og muligheter for mannfolk å skaffe seg horer. Så det var en nokså stilig plass ifølge damene som ble med på turen. De har bekreftet at min mann sammen med 2-3 andre "single menn" satt og ventet på dem som var "opptatt" på annet hold.

Dette fikk jeg nå nylig vite. Regner ikke med at de lyger om dette, så jeg tror nok på at han har holdt seg i skinnet.

Hadde han ikke gjort det, hadde jeg heller ikke vurdert å sparke ham ut. Dere kan si hva dere vil om det, selv om jeg ikke selvfølgelig hadde likt det, kunne jeg godtatt dette og det ikke gikk utover samlivet senere, gjennom et langt liv, kan ting skje både hos den ene og den andre partneren.

En skal ha evnen til å tilgi, men selvfølgelig ikke til envher pris, hadde dette gjentatt seg gang på gang, så er det på hodet ut.

Gjest T-Nicky
Skrevet (endret)

jeg blir forbauset åver hvor lett du tar på utroskap! hvor er det blitt av respekten, ærlighet og troskap.. :overrasket:

hadde min mann i hele tatt tenkt på å dra til et horehus, hadde jeg blit veldig såret og skuffet...

ærlighet er uansett det viktigste i et forhold synes jeg...

det er alltid vanskelig å vite...når det gjelder utroskap, men jeg synes du skal stole på han, men ikke minst sette deg selv litt høyere...ikke godta at han er utro mener jeg..det er uansett mangel på respekt får sin partner..(fra han sin side).

og jeg avslutter med: dette er det jeg mener!

alle har forskjellige meninger og holdninger :danse:

Endret av T-Nicky
Skrevet

Synes ikke du skal bekymre deg her... Mange menn som er store i kjeften litt nedi flaska sammen med kompisene. Selv om det ikke er noe veldig sjarmerende trekk i seg selv så er jeg ganske sikker på at de fleste er mer tøfler enn de liker å innrømme selv.

Enig med TS at det er en vesentlig forskjell på engangstilfeller og planlagte overtramp. Hadde min kjære gjort et feilskjær en gang i fylla ville jeg nok tilgitt han. (Men han ville nok hatt litt hardere meldeplikt enn ellers ;) ) Hadde det skjedd flere ganger og i edru tilstand tror jeg aldri jeg kunne stolt på han igjen.

Når det gjelder et besøk på horehus sammen med andre så skjer det. Var jo jenter med også. Har selv vært med på strippeklubb/horehus. Ser ingen grunn til å slå ned på det. Kan bare være nysgjerrighet.

Skrevet

H ei igjen.

Jeg er TS, har selv vært på strippeklubb i utlandet med mannlige venner og venninner. Frister ikke til gjentakelse, men nysjerrigheten var jo der.

Ser ikke lett på utroskap, men ting kan skje, har ingenting med at jeg ikke setter meg selv høyt, det har min mann gjort og gjør, derfor ville jeg ikke gitt ham på båten.

Jeg velger å tro at han ikke lyger for meg.

Skrevet

Kjære TS. Tror du konkluderer helt riktig. Ikke bruk noe mer energi på dette. Og til dere som skriver at dere nok ikke hadde sett så lett på dette, at det er bare å sparke han ut etc..... Hvor i all verden er dere ??? Skal et besøk innom et slikt sted (uten at han har gjort noe galt) føre til skillsmisse og oppløsning av famiele med barn. HALLO !!!! Vis litt overbærenhet og romslighet da!!! Selvfølgelig er det ikke OK med horer og det kvinnesynet dette representerer, men ha litt bakkekontakt da !! Hvis dere er like rigide og stivbeinte i holdninene deres til andre rundt dere så må dere være noen ensomme sjeler !!!

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Jeg ville nok heller ikke stresset så mye med dette lenger. Jeg syns det var teit at han gikk på horehus, men han fortalte åpent at han hadde vært der, og prøvde ikke å skjule det.

Men jeg ville kanskje snakket med ham om hva dere syns er greie grenser i forholdet. Da trenger du kanskje ikke å tvile lenger.

Skrevet

Jeg synes det er lavmål og i det hele tatt bevege seg inn på en bordell uansett hvor nyskjerrig man er. Den industrien er forkastelig, kvinner og barn blir utnyttet på det groveste, og jeg ser absolutt ingen argument for å forsvare det what so ever. Verden er stygg nok som den er for å si det slik ;)

Skrevet

Kjære Gjesten 29: Ja enig i at dette er lavmål. Men det er vel ikke dette diskusjonen her går på eller....???

Skrevet

Det er som nevnt ovenfor forskjellige tradisjoner i henhold til dette med bordeller. For eksempel kan man jo nevne Geishaene i Japan som jobbet seg oppover og jo høyere de kom, desto mer status fikk de.

Vi er preget av en tradisjon full av fordommer fordi i vårt land er prostitusjon assossiert med menneskehandel og narkotika. Kanskje vi bør løfte blikket litt og akseptere at det finnes forskjellige tradisjoner, og at også vanlige menn kan ende opp på "horehus" i Asia, når det (som skildret tidligere) er i forbindelse med jobb. Det som da skildrer mannens verdier er jo om han velger å stå over eller ikke.

Det har tydeligvis TS sin mann gjort, og det viser mer moralsk integritet enn å havne på bordell i utgangspunktet.

Skrevet
Kjære Gjesten 29:  Ja enig i at dette er lavmål.  Men det er vel ikke dette diskusjonen her går på eller....???

"Lister meg stille ut" ;)

Skrevet
Det er som nevnt ovenfor forskjellige tradisjoner i henhold til dette med bordeller. For eksempel kan man jo nevne Geishaene i Japan som jobbet seg oppover og jo høyere de kom, desto mer status fikk de.

Vi er preget av en tradisjon full av fordommer fordi i vårt land er prostitusjon assossiert med menneskehandel og narkotika. Kanskje vi bør løfte blikket litt og akseptere at det finnes forskjellige tradisjoner, og at også vanlige menn kan ende opp på "horehus" i Asia, når det (som skildret tidligere) er i forbindelse med jobb. Det som da skildrer mannens verdier er jo om han velger å stå over eller ikke.

Det har tydeligvis TS sin mann gjort, og det viser mer moralsk integritet enn å havne på bordell i utgangspunktet.

Takk og pris at det er noe som heter likestilling her i landet, sånn at nordmenn generelt IKKE synes det er ok med sånne "tradisjoner".

Men enig i at siden mannen til trådstarter var åpen og ærlig tyder på at han ikke har vært utro. Ærlighet er viktigere enn noe annet i et forhold synes jeg.

Skrevet

Så lenge han sier han ikke har gjort noe mer, og du ellers ikke har noen grunn til å tvile, så synes jeg absolutt tvilen skal komme han til gode!

Med tanke på hvordan kvinner og barn behandles de fleste av disse stedene ville ikke jeg heller sette pris på at han besøkte dem. Men å avslutte et 20 års langt ekteskap fordi han har vært innom, og ikke gjort noe mer, er i mine øyne vel drastisk.

Utroskap håper jeg aldri jeg noen sinne godtar og tilgir.

Men feiltrinn vil vi alle gjøre i løpet av livet.. og jeg kan bare håpe at den dagen jeg gjør tabben, at de rundt meg har evnen til å tilgi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...