Snuppen Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Noen som har en god middag som helst inneholder kjøttdeig? Lyst å lage no deilig mat til kjæresten,og to til.. min første middag jeg lager til han se..så vil d skal være litt fint.. <3
Gjest StockDama Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 pasta bolognese funker da fint det? eller pasta carbonara? ikke er det vanskelig å lage heller
Gjest niomi Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Små kjøttboller med ovnsstekte potetbåter og tomatsaus? Det er skikkelig snadder. Du finner ellesr mange gode tips inne på www.matprat.no
Sluagh Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Pasta med hvitløkskjøttboller og tomatsaus Nam! Godt og enkelt.
Nemesis Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Knuts fristelse Kjøttdeig 10 poteter 2 løk En fløte soyasaus grov sennep Skrell potetene og del dem opp i båter (mellomtykke) Steik kjøttdeig og løk, ta så og hell fløten oppi disse to og ta 2 ss med soyasaus og 1 ts grov sennep. Rør rundt. Legg et lag med potetbåter i formen og hell over blandingen. Ta resten av potetene og "rør" litt rundt slik at ikke for mange potetbåter ligger oppforbi sausen. Stek den i ca 50 min på 225 grader i ovnen og ha salat til. Dette er veldig godt, og har aldri møtt noen som ikke liker det!
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Fylt paprika er godt (er en oppskrift på matprat.no i hvertfall)
Snuppen Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2007 Hmmm takk for alle gode svar:) må si nemesis, at d hørtes litt godt ut..spennende å prøve no helt nytt hmm
Nemesis Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Hmmm takk for alle gode svar:) må si nemesis, at d hørtes litt godt ut..spennende å prøve no helt nytt hmm ← jepp! Jeg skal til en veninne og spise det på lørdag
Nemesis Skrevet 16. januar 2007 #10 Skrevet 16. januar 2007 Knuts fristelse Kjøttdeig 10 poteter 2 løk En fløte soyasaus grov sennep Skrell potetene og del dem opp i båter (mellomtykke) Steik kjøttdeig og løk, ta så og hell fløten oppi disse to og ta 2 ss med soyasaus og 1 ts grov sennep. Rør rundt. Legg et lag med potetbåter i formen og hell over blandingen. Ta resten av potetene og "rør" litt rundt slik at ikke for mange potetbåter ligger oppforbi sausen. Stek den i ca 50 min på 225 grader i ovnen og ha salat til. Dette er veldig godt, og har aldri møtt noen som ikke liker det! ← NB!! Jeg glemte å si at du godt kan smake til med salt og pepper også, bare pass på at soyasausen i seg selv er ganske salt
Supraspinatus Skrevet 16. januar 2007 #11 Skrevet 16. januar 2007 Knuts fristelse Kjøttdeig 10 poteter 2 løk En fløte soyasaus grov sennep Skrell potetene og del dem opp i båter (mellomtykke) Steik kjøttdeig og løk, ta så og hell fløten oppi disse to og ta 2 ss med soyasaus og 1 ts grov sennep. Rør rundt. Legg et lag med potetbåter i formen og hell over blandingen. Ta resten av potetene og "rør" litt rundt slik at ikke for mange potetbåter ligger oppforbi sausen. Stek den i ca 50 min på 225 grader i ovnen og ha salat til. Dette er veldig godt, og har aldri møtt noen som ikke liker det! ← Jeg pleier å bytte ut kjøttdeigen med en boks bogskinke som jeg strimler. Og bruker 1 løk i stedet for to... Veldig godt det også.. Ost kan også brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå