Fantasia Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Jeg bestilte forskjellige ting til en samlet verdi av 2300 kroner, fra Usa. Hva kan jeg regne med toll, frakt osv blir ?
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Du må betale mva på hele beløpet, dvs + 25%. Lurer på om det er et gebyr for fortollingen også, altså tollbehandling, men vet ikke hva det er på... Porto kommer an på vekt, her er en link : http://usmail.com/
Fantasia Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2007 Takk. Fant ikke noe om vekt på den linken .. mulig engelsken min er litt rusten. Si at pakken veier en 3-4 kg .. ?
Gjest Kermit Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Porto er vanskelig å si noe om fordi det kommer helt an på hvordan pakken blir sendt, selger osv. Selskaper som FedEx og UPS er f.eks. ofte grådig dyre, mens USPS pleier å ha normale priser. Ofte tar selger også ekstra for pakking, pakkematerialer osv. Generelt er det som oftest 25% moms. Det er bare et fåtall ting det er toll på i tillegg. Dette kommer imidlertid også helt an på hva du har bestillt. F.eks. så er bøker moms og tollfrie dersom du importerer til eget bruk. Klær på sin side er underlagt både moms og toll. www.toll.no vil gi deg mye info om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå