Gjest beekeeper Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg har kjøpt meg en KJEMPESØT honningkrukke med en bie på og en sånn stang neddi for å ha honningen på! Men så lurer jeg, for den er jo ikke luftett.. Kan man ha honningen i den likevel, eller må man tømme den for hver gang jeg skal bruke den? :klø: Må honning oppbevares luftett, eller er det ok å ha den i en krukke? Endret 14. januar 2007 av beekeeper
Bex Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Hei Jeg har en sånn også. Fyller i litt honning av gangen, og lar det stå i krukken fra gang til gang. Synes det funker bra, jeg. Har ikke tenkt på at det ikke skulle funke... :rosasmil:
skrue Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Honning er noe som holder seg lenge. Innholder naturlige bakteriedrepende substanser. Ble brukt i sårbehandling i eldre tider.
Lady Lovelylocks Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 I følge den fantastiske boken "hvor mye veide Elvis da han døde", er honning den eneste maten som aldri blir bedervet...
Drua Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Honning er noe som holder seg lenge. Innholder naturlige bakteriedrepende substanser. Ble brukt i sårbehandling i eldre tider. ← Honning brukes fortsatt til sårbehandling faktisk, men nå som viktig ingrediens i en sårsalve.
Gjest Fruktfat Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 honning har tilnærmet ubegrenset holdbarhet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå