Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nybegynner når det gjelder nettshopping. Har tenkt lenge på å bestille fra Lookfantastic og Strawberrynet, men har bare ikke blitt. Nå skal jeg endelig hive meg rundt, og faktisk spare endel penger :)

Har litt spørsmål som jeg regner med noen av dere helt sikkert vet svaret på.

Først når det gjelder toll. Jeg vet at tollgrensa er 200 kr. Men hva om jeg bestiller en vare som koster f.eks. 220 kr. Må jeg da betale toll for hele summen, eller bare 20 kr (som er summen over 200 kr)? Og hvor mye betaler man i såfall i toll? :sjenert:

Også er jeg kanskje litt vel fanatisk når det gjelder å gi ut visakortnummeret mitt. Litt paranoid og trur at kontoen min blir tappa og sånn der, men det er vel helt trygt på disse sidene (LF og SN)?

Og dersom man skal bestille flere ting, som samlet får en verdi over 200 kr. Er det da lurest å levere inn flere bestillinger i stedet for en samlet bestilling (gitt at hvert produkt koster under 200 kr).

Pjuhh. ja det var alle spørsmålene hittil. Kommer kanskje flere, men får jeg vite svaret på disse er jeg hvertfall godt på vei.

Takk til den som vil svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du betale toll for hele summen såklart.. er du redd for at de skal tappe penger fra visakortet ditt så får du føre penger over til en annen konto inntil de har trekt deg for det du har kjøpt for.

er ikke sikkert at du sparer penger på å dele opp kjøpet ditt, for om du handler på f.ek LF så kommer jo porto i tillegg da for hver gang du skal handle, men så spørs jo om det ikke går opp i opp med at du må betale toll.. Så du får heller ta å rekne litt på det selv, er ikke så vanskelig :)

Skrevet

Hvis du bestiller for 220kr må du betale for hele beløpet (moms).

Du betaler da 25% av totalen inkl. porto.

Så hvis du handlet for 220 og frakta var 30, betaler du 25% av 250kr.

På Strawberry vil det være lurere å dele opp i mange pakke under 200kr da du ikke betaler porto.

Andre steder må du regne deg fram til om deg lønner seg basert på portoprisen og om denne overstiger 25% av totalbeløpet ditt.

Det er trygt å bestille i forhold til kredittkort, men hvis du er bekymret kan du jo feks bruke paypal.

Du får sikkert mange flere svar men håper dette hjalp litt. :)

Skrevet

når det gjelder betaling er jeg jo som sagt litt fanatisk:) men det er ingen av dere som har opplevd noe ved å oppgi visakort på LF eller SN?

Skrevet

Har heller ikke opplevd noe negativt. Var også skeptisk til å gi vekk kortnummeret i begynnelsen, men det gikk fort over. Har bestilt 4-5 ganger hos LF og 14-15 ganger hos strawberrynet.

Skrevet

jeg fikk ikke til å skrive inn sikkerhetskoden den ene gangen jeg prøvde å bestille fra sn, jeg :forvirret: Kan det ha med nettleserne mine å gjøre? Bruker Safari og Firefox for mac... Gadd ikke å opprette paypal-konto, så da sparte jeg de pengene...

Skrevet

Har bestilt over 60 ganger fra SN og ikke opplevd en eneste dårlig ting!

Skrevet

Det er trygt å oppgi kredittkort-nummeret til SN og LF. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bestilt fra dem, og har aldri hatt noen problemer med dem.

Du spurte om det lønner seg å bestille flere ganger dersom hvert enkelt produkt koster nærmere 200 kr. Ja, det gjør det hos SN, for der er det gratis frakt.

Men dersom du er over tollgrensa på et/flere produkt(er) kan du få dette refundert av SN. Alt du trenger å gjøre er å sende dem en mail/fax med kvittering og forklare at du har blitt belastet for toll.

Lykke til! :)

Skrevet
jeg fikk ikke til å skrive inn sikkerhetskoden den ene gangen jeg prøvde å bestille fra sn, jeg  :forvirret:  Kan det ha med nettleserne mine å gjøre? Bruker Safari og Firefox for mac... Gadd ikke å opprette paypal-konto, så da sparte jeg de pengene...

Dersom du bruker VISA er det ikke nødvendig å skrive inn sikkerhetskode på SN.

Skrevet
Dersom du bruker VISA er det ikke nødvendig å skrive inn sikkerhetskode på SN.

nå har jeg ikke handlet på akkurat sn, men på nesten alle andre steder må du nå oppgi sikkerhetskode, visa verrified...

Jeg bruker også mac og firefox, og har aldri hatt noe problem med å skrive inn sikerhetskode.

Skrevet
nå har jeg ikke handlet på akkurat sn, men på nesten alle andre steder må du nå oppgi sikkerhetskode, visa verrified...

Jepp, det stemmer. Men hos SN er feltet for sikkerhetskode grått(altså ikke mulig å skrive i det) dersom du bruker VISA. Men betaling og tilsending av varer har alltid gått som normalt hver eneste gang jeg har handla der.

Skrevet

Ok. Takk for alle svar. Jeg ble mye klokere, og er snart klar til å gå berserk på SN og LF :)

Skrevet
Jepp, det stemmer. Men hos SN er feltet for sikkerhetskode grått(altså ikke mulig å skrive i det) dersom du bruker VISA. Men betaling og tilsending av varer har alltid gått som normalt hver eneste gang jeg har handla der.

Aha :) Da skal jeg prøve igjen neste gang jeg får lyst på noe derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...