Gå til innhold

80-TALLET

Fremhevede innlegg

Gjest Hilde K S
Skrevet

Gode Gud - jeg hadde helt glemt Pusur skoledagbøkene mine. Der skrev vi ned morsomme ting og kjærlighetsdikt. Og rangeringsliste over de gutane vi var sååååå forelsket i ! Ja sannelig stakk forelskelsen dypt den gang. Var bare å bytte på hvem som var først på lista..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en diger rød og hvit genser - venstre siden rød oig høyre hvit (eller omvendt) den var i "pusegarn og sto godt til strtch-jeans og røde peter-panstøvler.

Jeg hadde permanent, grønn gerry-dunjakke, Isba og cordfløyelsnickers og hvit mariusgenser for den "hverdagslige og sporty" looken.

Jeg hadde krølltang og walkman, hørte på toto og Alan Sorrenti. Og så hadde jeg gatas største samling av plastsmykker - perlekjeder, firkantete øredobber etc. i alle farger.

Alltid når man ser tilbake på noe, så skjønner man ikke at man syntes det var fint. Men 80-taller var nok spesielt i så måte. På 90-tallet og i dag er det lov med alt. Vi kan kle oss som vi vil, og det er ikke noe spesielt som noen kommer til å se tilbake på og si at "det der er sååååå 2003" - eller er det bare det at jeg ikke ser det?

(jeg har forresten også festet på Baronen med dressjakke og tights.... :oops: men det var på begynnelsen av 90-tallet)

Skrevet

På 80-tallet gikk jeg dessuten på 70-tallspartyer. Det fantes ikke noe så stygt som 70-tallsmoten, med brede snipper, slengbukser, brunt og orange etc.

Times change - eller times never change.... :blunke:

Skrevet

Jeg husker de pastell-fargede lommebøkene som vi hadde masse klistremerker utenpå. Og så skulle man selvsagt ha passbilder av hele klassen og familien inni. Måtte alltid ha med meg intrigene i Dynastiet. Vi hadde hvite tennissokker med striper, og helst buksa nedi sokkene. Vi drakk Peach Canei :( og rev hull i buksene med vilje. Husker også at jeg hadde disse "persienne-brillene" (knall gule), og selvlysende rosa bånd i håret. Mamma prøvde å fortelle meg at rosa og lilla øyenskygge ikke var av det vakreste, og at det kanskje var på tide å klippe av den utvokste permanenten når jeg hadde pigg på toppen... Synes mamma var helt steinalder!!

Gjest Morticia
Skrevet

*humre humre* *mimre mimre*

Seilersko av merket Docksides - med KRØLLsnor - hvite tennissokker.

Leo Sawyer......... F.R David....... Kool and the Gang...........

Kort dressjakke til gutta, skinnslips.............

Gjest Anonymous
Skrevet

Musikk:

Pink Floyd: Another brick in the wall

Diana Ross: Upside down

Johnny Logan What`s another year?

Lars Kilevold: Livet er for kjipt

Men at Work: Down under

Bucks Fizz: Making your mind up

Marius Muller: Den du veit

Jannicke: Svake mennesker

Joan Jett: I love Rock`n roll

P.McCartney & S. Wonder : Ebony and ivory

Culture Club: Do you really want to hurt me?

Survivor: Eye of the tiger

UB 40: Red,red wine

Toto : Africa

Irene Cara: Flashdance

David Bowie: Let`s dance

The Monroes: Sunday People

Bruce Springsteen: Born in the USA

Van Halen : Jump

Kenny Loggins: Footloose

Alhaville: Forever young

Lionel Richie : Hello

Frankie g.t. Hollywood: Relax

USA for Africa: We are the world

Bryan Adams : Heaven

Jennifer Rush : The Power Of Love

Dire Straits: Money For Nothing

Europe: The final countdown

Samantha Fox: Touch me

Petshop Boys: West End Girls

A-ha : The Sun Always Shines On T.V.

Falco :Rock Me Amadeus

Peter Cetera: Glory Of Love

Madonna : Papa Don't Preach

Cyndi Lauper : True Colors

Bangles: Walk Like An Egyptian

Bon Jovi: Livin' On A Prayer

Ferry Aid:Let It Be

Kim Wilde: You Keep Me Hangin' On

Los Lobos: Labamba

Kylie Minogue :Locomotion

Tiffany: I Think We're Alone Now

Rick Astley:Never Gonna Give You Up

The Bee Gees : You win again

T'Pau : China in your hand

George Michael : Faith

Belinda Carlisle :Heaven Is A Place On Earth

Robin Beck : The First Time

Def Leppard : Love Bites

The Beach Boys : Kokomo

Roxette:The Look

Jive Bunny : Swing the mood

Franklin:Bombadilla Life

8) 8) 8) 8) 8) 8)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg syns jeg fremdeles kan se mye 80-tall i dagens mote da.. bare ikke så ekstremt. Og store øreringer - det bruker jeg fremdeles :ler:

Skrevet

Jeg synes faktisk at musikken på 80-tallet var av en helt annen kvalitet enn musikken som "spys" ut i dag...som vi glemmer etter en uke... :roll:

Skrevet

Helt enig med deg, Kosejente! Gjelder ikke bare 80-tallsmusikk, men også eldre musikk. Veldig mye av dagens musikk mangler noe veldig viktig; nemlig SJEL! Greit å stå og "tråkke" til på et dansegulv, men musikken "treffer" deg liksom ikke inni hjerterota!!!

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hvite Mephistisko var et must, og krepptanga trengte jeg ikke ta ut av kontakta, så ofte var den i bruk. Binders på høyvannsbuksa var også et must. Med rotpermanent ala Tina Turner var man garantert "riktig" når man gikk ut. Og diger Milletjakke, og lange øredobber m flest mulig kors hørte alltid med! Og digre svarte eller sjokkrosa solbriller, og svettebånd! :briller: Det var tider det!

Gjest Anonymous
Skrevet
:hoho: her var det mye moro ja- BLÅ øyenskygge
Skrevet

tror nok også at 80-tallet alltid vil skille seg ut..

vi ser jo på 50-tallet, 60-tallet, 70-tallet osv som langt mindre "ekstremt" enn 80-tallet, gjør vi ikke? (eller kanskje det bare er meg? :oops: )

Skrevet
Vi er en gjeng som snakker om å arrangere 80-talls party. Hva husker du best fra 80-tallet? Hjelp meg med de "typiske" tingene' date=' sangene, klærne osv. :briller:[/quote']

Høyvannsbukser, kreppet hår, seilersko med krusedullisse-ender, puddelrock, plastikksmykker, pastellfarger...

Skal jeg fortsette? ;)

Populær musikk var band/artister som Bon Jovi, Return, Modern Talking, Creation, Wham, Samatha Fox, Sandra osv. osv.

Huff, ikke lett å være tenåring da, nei, likte ikke moten o. l. da heller. ;)

Skrevet

Jeg blir helt snufs :grine: av å lese dette jeg.... Men jeg får en umiskjennelig følelse av å ha blitt GAMMEL...........Håper du får et topp party LD!! :sminkedokke:

Skrevet

Min datter hadde skolearrangement for et par uker siden, tema 80tall og rosa. Her er noen av elementene:

Leggvarmere

Bobbysocks

Diger sløyfe i håret (sånn fluffy på toppen)

Avklipte fingervanter i textmarker-farger

Skinnreimer a la Morten Harket

Basketsko

Ball-genser

501

skinnjakker/bukser (helst rød el. blå)

Store øreringer med nøkler dinglende (Janet Jackson)

Binders og sikkerhetsnål i ørene

Fugledansen

Pumps i alle farger. Gjerne med hvite sokker oppi.

Hvite sokker i det hele tatt. med striper øverst.

Nei hjelp, nå grøsser jeg snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...