Lourdes Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Fant mye jeg fikk lyst på i vårens katalog. Jeg har aldri bestilt derfra før, så jeg er litt usikker på størrelsene. Ser at mange topper har følgende inndeling av størrelser: 34/36, 38/40 osv. Problemet mitt da, er at jeg er en norsk 34/36 i topper... Disse størrelsene i LaRedoute er jo franske, så 34/36 som står i katalogen er i norske størrelser 32/34. Dette må jo klart være for lite til meg. 32 er jo ekstremt lite... Str. 38 er veldig mye for stort til meg. Altså kan aldri ha topper i 36/38 i norske størrelser. Jeg er mer 34 enn 36... Noen som har råd?? Har forsåvidt samme problem med H&M katalogen. Var noen fine topper der også, men jeg vil ikke bomme på størrelsen. Skal jeg veldig 32/34 eller 36/38???? Eller skal jeg bare droppe alle disse fine toppene.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg svarte på samme spørsmålet i dagboken min, så jeg legger det ut her også jeg... I følge nettsiden til Laredoute skal man bestille en størrelse større enn det man bruker. Er man en størrelse norsk 34 skal man bestille en fransk 36. Jeg anbefaler deg å bruke strørrelsestabellen enten bak i bladet eller på nettsiden. Når du lager deg en profil, om du ikke allerede har det, får du din egen side der du kan ta mål, legge målene inn og se hva slags størrelse du skal bestille ut fra det. Jeg må ærlig si jeg ikke helt skjønner meg på systemet deres, og mange sier forskjellig etter erfaring. Noen må opp en størrelse og noen må ned. Jeg bruker 34-36 i norske størrelser og bestiller alltid den minste størrelsen når jeg bestiller. Jeg har aldri opplevd å motta for små klær, men snittet kan være noe anderledes på enkelte av plaggene så jeg måtte prøve meg litt frem. Men kvaliteten er god på klærne og de har mye fint Ikke gi opp. Det kan hende du må sende noe tilbake og bestille på nytt, men det er værdt det Endret 5. april 2007 av Coco Chanel
Lourdes Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2007 Takk for svar Coco Chanel. Ser at du bruker samme størrelse som meg, så da prøver jeg å bestille den samme størrelsen som her hjemme jeg også. Har tenkt til å bestille en god del.., så da får jeg krysse fingrene for at det passer. Har jo begynt et nytt og bedre liv nå dette året og er allerde liten, så da må det jo bare passe da.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Det kommer også litt ann på merke man bestiller for Laredoute opererer jo med mange forskjellige designere. Det gjør også størrelsene litt vanskelige så man må nesten bare forsøke seg frem. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med kvaliteten på klærne, den er bedre enn de du får gjennom H&M Rowells Endret 14. januar 2007 av Coco Chanel
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Har bare bestilt derfra et par ganger, men inntrykket mitt er at når det er sånne 36/38-størrelser ligger de ofte nærmere den øverste størrelsen (altså at det egentlig kunne vært en 38-LaRedoute og egentlig nesten en 36 i norske str). Jeg bruker så godt som alltid str 36 i norske størrelser, og de plaggene jeg har bestilt i 38/40 har nok vært sånn at jeg egentlig kunne bestilt 36/38, om det var plagg hvor det er viktig at de er ordentlig ettersittende. Jeg er også fornøyd med tingene jeg har bestilt derfra, men som Coco Chanel sier er det jo variasjoner mellom merkene både i størrelse og kvalitet - så langt har jeg vært heldig
Karamba Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Jeg bestiller alltid en størrelse større enn hva jeg vanligvis bruker. Har gått fint hver eneste gang! Og kvaliteten er bra på klærne, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå