Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når barndomsvenninnen og kjæresten misliker hverandre? Hun synes han er falsk, overlegen og jeg vet ikke hva, og nøler ikke med å si det til meg. Han synes hun er barnslig, frekk og slitsom. Han har etter hvert skjønt at vi ikke bør diskutere henne, men hun gjør ikke annet enn å beklage seg om han til meg. Akkurat som om hun tror jeg skal si meg enig når hun legger ut om hvor fæl han er. Resultatet blir at jeg mer og mer unngår henne, selv om jeg ikke er sånn som dumper venner pga en kjæreste. Men man vil jo ha tid alene med kjæresten også, og det blir liksom ikke så aktuelt å gå ut med begge når de ikke liker hverandre. Hun mener jeg er blind for hans dårlige egenskaper, mens jeg som kjenner ham vet han overhodet ikke er slik hun mener. Men merker jo at han er kjølig overfor henne, ikke så rart når hun ikke legger skjul på at hun misliker ham.

Finnes det noen måte å takle dette på utenom å kun se dem hver for seg (og aldri diskutere den andre)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Du må vel bare fortelle dem hver for seg at du er drittlei av å høre piss om den andre personen, og at du ikke gidder å høre mer av det.

Så får du bare treffe dem hver for seg. Men vær forberedt på at det ikke vil bli tatt så godt imot hvis du får behov for å snakke om kjæresten med venninna eller omvendt, etter at du har sagt dette.

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å treffe dem samtidig når de prater slik om hverandre.

De bør begge ha gangsyn nok til å skjønne at du ikke er personen som vil høre dritt om kjæresten/venninna avhengig av hvem du snakker med.

Når du omgås den ene får du la den andre være et ikke-tema og kreve det samme fra dem.

Skrevet

Tror jeg hadde sagt min ærlige mening til dem begge. Har de ikke noe positivt å si får de holde kjeft...

Hvis dette er et seriøst forhold som du har tro på, det virker det jo som ville jeg prøvd å si til dem begge at de begge betyr mye for deg. Skal dette fungere bør de prøve å fokusere på det positive kvalitetene til hverandre ikke kun de negative.

Ellers må de holdes unna hverandre. Men det synes jeg høres lite ålreit ut...

Skrevet (endret)

Be dem holde kjeft, og si at når de snakker slik om hverandre så sårer de like mye deg, og at om de er glad i deg så får de bite i seg det de ikke liker med hverandre.

Endret av Gyngestol
Skrevet
Be de holde kjeft og bli voksne?

Dem? Det er vel venninden som er den stygge ulven her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...