Gå til innhold

To eller tre stoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har tenkt på hvordan de vil sitte oppe ved alteret?

Skal dere ha bare forloveren ved siden eller mamma/pappa også?

Skal mamma/pappa sitte bak istedet? Eller forloverne?

Lurer.... :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er smak og behag. Noen velger å ha foreldrene oppe ved alteret også, mens andre ikke.

Siden det er forholdsvis trangt oppe ved alteret i den kirken vi giftet oss, satt bare forloverene og brudeparet der. I tillegg synes vi det ville bli litt rart å ha begge foreldrene til min mann der, mens det kun hadde blitt moren min der (siden faren min er død). Tror også foreldrene synes det var ålreit å få sett vielsen fra litt avstand (de satt på første rad).

Skrevet

Vi skal ha det sånn som Augustbrud - bare oss og forloverne. Pappa skal gå inn sammen med meg, deretter setter han seg på første benk sammen med mamma. Tror det hadde blitt litt mye styr der framme hvis det skulle vært så mange der... Dessuten tror jeg ikke foreldrene våre har så store ønsker om å være 'på utstilling'...

Men det er smak og behag - dessuten kommer det jo an på hvor god plass det er...

Skrevet

Vi kommer kun til å ha forlovere sammen med oss ved alteret. Foreldrene våre skal sitte på første benk.

Skrevet

I den kirken vi giftet oss, var det vanlig at brudepar, forlovere og alle fire foreldrene satt framme.

Vi valgte derfor å gjøre det på den måten, siden vi fremdeles har alle foreldrene i live - og gift med hverandre.

Skrevet

Sambo skal ha sin far ved sin side. Jeg min mor (følges opp av min mor). Forloverne skal sitte rett bak oss.

Skrevet

Vi skal kun være oss og forloverane. Og sidan eg har 2 forloverar ville det trangt om plassen hvis foreldra våre skulle sitte der og.

Dessuten der eg kjem frå er det ikkje vanlig at foreldra sitt oppe med oss. Dei sitte på kvar side på første rad.

Vestlandstausa, som giftar seg 2.august :D

Skrevet

Presten vår tok det som en selvfølge at foreldrene skulle sitte på fire stoler bak oss. Det var en helt ny tanke for oss begge, så det ble ikke noe av. Jeg og forloveren min satt på stoler rett overfor min kommend eog hans forlover, og så byttet vi jo plass etterpå.

Det var ikke spesielt trangt om plassen eller noe, bare en skikk vi ikke hadde bor forhold til og dermed ikke gjorde noe med.

Skrevet

Vi hadde kun forloverene oppe ved alteret sammen med oss. Det var dette som føltes mest naturlig..

Skrevet

Jeg ønsket å ha alle der oppe så vi satt med foreldre og forlovere på begge sider.

Jeg hadde min far ved siden av meg og min forlover bak meg. Min mor satt bak min far.

Siden presten ønsket at vi som brudepar skulle sitte sammen og med ansiktene mot altertavlen, rokkerte vi stolene før selve vigselssermonien.

Dette fordi jeg nektet å sitte sammen med han (og med ryggen til alle sammen) før dette punktet :sjarmor:

Da satt vi to sammen og de andre på rekke med forloverne øverst (nærmest oss) og annen hver (f.eks.: min forlover, far, mor. Eller: hans forlover, mor, far)

En løsning som jeg var fornøyd med og som presten kunne godta (som om han hadde noe valg 8) )

Skrevet
Vi kommer kun til å ha forlovere sammen med oss ved alteret. Foreldrene våre skal sitte på første benk.

Samme her! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...