Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Samboeren min har til min fortvilelse drukket mye cola daglig, sikkert to halvlitere. Samtidig har han vært litt plaget med kviser og urenheter på ryggen spesielt. De siste ukene har han tatt steget over til sukkerfri cola (pepsi max), og jeg synes huden virker relativt mye finere allerede. Er det tilfeldig, eller har andre liknende erfaringer med å kutte sukkerforbruket?
Wildy Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Merker det ikke så godt på huden,i men magen min slår helt krøll på seg om jeg får i meg mye sukker.
Ginen Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Neppe tilfeldig nei..... Kosthold har mye (men ikke alt) å si.
Supraspinatus Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Neppe tilfeldig nei..... Kosthold har mye (men ikke alt) å si. ← Det er ingen forskning hittil som viser sammenheng mellom kosthold og acne. Hvis du søker på google finner du blant annet dette: http://www.google.no/search?hl=no&q=sammen...-s%C3%B8k&meta= http://www.iform.no/forum/index.php?PHPSES...topic=21553.new http://www.helsenett.no/index.php?option=c...7§ionid=103
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Takk for svar:-) Det at det ikke er påvist sammenheng virker som delvis kan skyldes at det er lite forskning på dette? Dessuten er kanskje ikke kviser bare èn type acne, men kan ha forskjellige årsaker? Noe er etter min egen erfaring hormonforskyldt, noe skyldes irritasjon av huden, noe allergiske reaksjoner og noe forutsetter kanskje et visst miljø i huden for bestemte bakterier osv... Samboern min har ganske høy forbrenning, så han har ikke lagt på seg nevneverdig av å drikke så mye cola. Men det må vel gå på bekostning av noe likevel. Det blir interessant å se om hudforbedringen er varig. Ellers har han blitt mye mindre tørst etter å ha kuttet ut sukkerbrusen...
evangelina Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Du har helt rett. Jeg selv merker at jeg blir veldig plaget at kviser,når jeg får i meg sukker, som fra brus,sjokolade osv.. gjelder sikkert ikke alle, at noen er heldige som ikke får kviser av sukker. men jeg selv merket stor forsjell ,da jeg valgte å kutte ut sukker i kostholdet mitt, huden min er ikke til å kjenne igjen.
Gjest Advena Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Jeg merker at jeg får kviser om jeg får i meg mye sukker, så er nok ikke helt tilfeldig.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 På meg er det sukker og melk som er kostholdsmessige kviseutløsere. Kunstig søtstoff resulterer i andre festligheter, som dårlig humør, eksem, og elendig mage. Pest og kolera, så jeg gikk over til vann til slutt
tjamsa Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 Hvis man legger sammen følgende fakta: - I cola finnes unaturlige avfallsstoffer - Sukker er så godt som gift for kroppen - Huden er et av kroppens renselsesorganer som kvitter seg med avfall Så kommer man fram til at ja, det er en ganske god mulighet for at man får urenheter i huden av cola og sukker.
Gjest Silmarill (utlogget ser jeg) Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 Ja, sukker kan gi kviser! Det mest vanlige jeg vet som kan gi kviser er: 1)Sukkerholdige drikker, spesielt Cola 2)Sjokolade 3)Krydder(salt er ikkke krydder, det er et mineral) 4)Ost!
Gjest Silmarill igjen Skrevet 9. februar 2007 #11 Skrevet 9. februar 2007 Husk på at når man renser huden, tilfør den masse fuktighet etterpå! Fuktighetskrem er ikke det samme som krem med mye feite oljer i! Hvis du renser huden og lar den tørke ut, sier underhuden ifra til overhuden at NÅÅÅ må vi produsere masse talg, ergo kviser! Smør deg inn med en god krem!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå