Gå til innhold

Ett av husets mysterier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en bygård, halveis gammel. Saken er det at når det blåser kraftig ute, som nå. Så beveger vannet seg i doskålen. Jeg kan garantere at doen står fast på gulvet og at huset står i ro (vann i glass, eller gryte beveger seg ikke).

Noen med viten på dette evinnelige mysteriet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Trykk i kloakkledningen?

Skrevet
:ler: Ingen forklaring, men jeg la faktisk merke til det samme her også i morges og undret meg over hvordan det kunne gå an. Det er jo tross alt noen meter med kloakkledning før huset.
Skrevet

Det har jeg sannelig aldri sett eller hørt om. Høres litt spooky ut. :overrasket:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vannet går jo ned når du trekker ned, og blir det flom så kan det jo komme opp igjen også, så det er ikke så vanskelig å forestille seg at varierende trykk i kloakken kan få vannet i doskåla til å bevege seg bittelitt.

Skrevet
Vannet går jo ned når du trekker ned, og blir det flom så kan det jo komme opp igjen også, så det er ikke så vanskelig å forestille seg at varierende trykk i kloakken kan få vannet i doskåla til å bevege seg bittelitt.

jo.. for da må det være gass i rørene... tenkte på at det kanskje er åpent i kloakkrørene for å slippe ut gasser, men tenkte kanskje det er en trykkventil som hindrer gass å slippe inn.. jaja

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Behøver ikke å være gass? Vann flytter på seg det og :)

Skrevet

Det er helt vanlig at vannet i doskålen beveger seg, fordi kloakkavløpet har utlufting over taket.

Skrevet
Behøver ikke å være gass? Vann flytter på seg det og :)

Det må være noe som dytter vannet i andre enden da..

Det er helt vanlig at vannet i doskålen beveger seg, fordi kloakkavløpet har utlufting over taket.

Stemmer.. tror jeg har sett den på taken... burde egentlig tenkt på det selv.. takk!

Når vinden blåser over den, så tar den enten med seg litt luft og skaper undertrykk, eller den dytter ned ekstra luft og danner overtrykk.. ikke rart vannet beveger seg.

Er forresten redd det skvulper over.. :P Ganske heftige bølger nedi der

Skrevet
Er forresten redd det skvulper over.. :P Ganske heftige bølger nedi der

:overrasket: Uæeh! Ta med redningsvest?

:ler:

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Frode_*
Skrevet
Jeg bor i en bygård, halveis gammel. Saken er det at når det blåser kraftig ute, som nå. Så beveger vannet seg i doskålen. Jeg kan garantere at doen står fast på gulvet og at huset står i ro (vann i glass, eller gryte beveger seg ikke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...