Ivory Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har brukt frisørbalsam i årevis (all soft f.eks), men nå har jeg ikke råd lenger. Har veldig langt og tykt hår, og det blir rett og slett for dyrt med frisørbalsam. Gir billige balsamer noen pleie overhodet, eller er det bare silikoner? Og hvilken billlig balsam er best for langt, slitt hår?
Rexina Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Jeg liker den gule l'oreal elvital balsamen for slitt og tørt hår. Merker jo at jeg får glattere hår av den og sånn, men jeg har ikke prøvd dyre merker, så jeg kan ikke sammenligne disse.
Gjest Deception Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Balsam skal jo stort sett gjøre håret lettere å gre ut, så jeg ser ikke så mange motforestillinger mot å bruke billigbalsam hvis hodebunnen din tåler det. Så kan du heller supplere med en kur fra et frisørmerke. En tid forsøkte jeg å bli klok på det med silikoner, men jeg fant ut at både frisørmerker og billigere merker inneholdt akkurat de samme typene silikoner, så jeg ble ikke så mye klokere på hvorfor enkelte merker skal være bedre enn andre på grunn av silikonene. Redken, for eksempel, har masse silikoner i de aller fleste produktene sine.
onyx Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Har samme problem som trådstarter og har egentlig funnet ut at den rosa fra Elvital funker helt fint. Har ikke merket noen stor forskjell fra frisørmerker
kitekatt Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Har samme problem som trådstarter og har egentlig funnet ut at den rosa fra Elvital funker helt fint. Har ikke merket noen stor forskjell fra frisørmerker ← :enig_anim:
Arkana Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 I motsetning til shampo, hvor jeg merker stor forskjell på frisørshampo og dagligvareshampo, har jeg aldri merket forskjell på balsamer.
Gulphild Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Dove? Pantene Pro V? Jeg bruker frisørsjampo og balsam, og jeg synes ikke at den balsamen jeg bruker nå er så spesielt god, bruker f.eks. samme dose balsam som jeg gjør med de billigere.
Gjest Deception Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Dove? Pantene Pro V? Jeg bruker frisørsjampo og balsam, og jeg synes ikke at den balsamen jeg bruker nå er så spesielt god, bruker f.eks. samme dose balsam som jeg gjør med de billigere. ← Muligens har de "billige" hårproduktene blitt bedre enn de var tidligere, men fortsatt henger gamle myter igjen. Selv vurderer jeg enten Dove eller den røde Elvital-serien til treningsbaggen. Dessverre får jeg fort kuler i hodebunnen av hårprodukter, men enkelte frisørserier er like ille som de billigere produktene. For eksempel var den rosa Kerastase-serien helt grusom for hodebunnen min.
kitekatt Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 Muligens har de "billige" hårproduktene blitt bedre enn de var tidligere, men fortsatt henger gamle myter igjen. Selv vurderer jeg enten Dove eller den røde Elvital-serien til treningsbaggen. Dessverre får jeg fort kuler i hodebunnen av hårprodukter, men enkelte frisørserier er like ille som de billigere produktene. For eksempel var den rosa Kerastase-serien helt grusom for hodebunnen min. ← Jeg får også fort de kulene, derfor bruker jeg gjerne en god frisørshampoo for sensitiv hodebunn (feks. den grønne kerestase) og billigbalsam. Balsamen skal uansett ikke i hodebunnen så det går fin-fint Liker også pantene sin Winter Resque, Limited edition. Selges kun om vinteren, da så jeg pleier å hamstre når jeg kommer over den. men shampooen i samme serie er helt grusom. Fikk klissete hodebunn av den Dette skal jeg forresten ta opp i en annen tråd..
Quirky Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg har samme hårtype som ts, og har netopp godt over til billigbalsam p.g.a økonomi. Planlegger å supplere med dyr shamp og en god kur i tillegg. Gul og Rød Elvital skal på handlelisten. Endret 14. januar 2007 av Quirky
Gjest Kristin_ Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 Define sin balsam for tørt hår er veldig god. Dove sine produkter er heller ikke dumme, men jeg synes de lukter litt rart for å være ærlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå