*miolin* Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Vet at dette er et tåpelig spørsmål, men min samboer og jeg har svært lyst på en spesiell hund. Gått og ventet på dette lenge. Nå er snart tiden inne .. men dette samtidig som der dukket opp mange uventede/upassende regninger som må betales. hvordan skaffe 20 000 kr på rekord tid?
Gjest graceland Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Forbrukslån? Kan imidlertid ikke anbefales, dersom det ikke er strengt nødvendig. Hva med å spare litt? Det produseres jo stadig nye hunder?
Litt Lost Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Jeg skulle på en ferietur for et par år tilbake og skrapte sammen 15 000 på et par mnd. Tok ut kjøpeutbytte i coop (2000). Vekslet en boks vi hadde med mynter (1000). Levde billig, kjøpte ingenting annet enn absolutt nødvendig mat. Tror jeg også hadde et par tusen¨på en sparekonto. Er det noe dere har dere kan selge på Finn f.eks? Har dere mange tomflasker liggende dere kan pante? Alle monner drar. Ikke bruk noe penger på dere selv, kun nødvendig mat - og da billig mat; kneip, supper o.l. Ville ikke tatt forbrukslån. Lån da heller av familie om det er mulig.
Poecilia Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Vil man så kan man... Men hvorfor haster det så utrolig mye?? Er den ikke verdt å vente på?
*miolin* Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2007 Takk takk for svar. jeg tenker så det knaker. Skal nok klare å ordne 20 000 kr. Har seks uker på meg sånn ca, så nå setter jeg i gang... sjekker alle muligheter. - Hva jeg evt. kan prøve få solgt - hvor jeg kan finne litt ekstra - osv osv Forresten, er der noen der ute som kjenner mine retter i forhold til det å kunne komme med ønske om utbetaling av oppsparte feriepenger i avsluttet jobb? Er der mulig av meg å komme med et ønske om å få utbet. dette nå framfor til sommeren? takker igjen for alle som svarer meg her
Litt Lost Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Forresten, er der noen der ute som kjenner mine retter i forhold til det å kunne komme med ønske om utbetaling av oppsparte feriepenger i avsluttet jobb? Er der mulig av meg å komme med et ønske om å få utbet. dette nå framfor til sommeren? ← Kommer an på arbgiver. Jeg har fått det utbetalt tidligere. Mens andre arbgivere vegrer seg mot det. Det skader ikke å spørre, og det er lov til å spørre.
gaja Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 hvis du har sluttet i jobben har du vel krav på å få feriepengene når du vil. Jeg har ihvertfall alltid fått det.
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Jeg sparte 40 000 fra mai/juni til august/september, så det er absolutt mulig. - Jeg solgte klær jeg ikke bruker lengre på Finn.no, hvis du har masse lager du en fellesannonse, og så sletter du bildene av klærne etterhvert som du selger unna... Siden hver annonse koster 25 kr, så blir det dyrt å lage en for hver ting man skal selge. - Jobb ekstra mye hvis du har ork til det. - Ta eventuelt på deg småjobber som snømåking osv for naboer - alle monner drar - Pant flasker (jeg finansierte russetiden min med pant og klærne vi fikk fra russeservice) - Hvis du vet at du kan betjene et forbrukslån i løpet av kort tid så er ikke det så dumt. Det er ikke rentene som er det verste, det er det at folk låner mer enn de egentlig har dekning for. Har man ikke 20 000 denne måneden så har man det ikke neste måneden heller.. Hvis du vet at det er penger i sikte i nær fremtid så kan du koste på deg et par hundre ekstra, men ikke ellers..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå