treningsjenta Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 hvilket av disse to merkene er å anbefale som mat for katt?
Gjest Pet Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 hvilket av disse to merkene er å anbefale som mat for katt? ← Ingen av dem. Kjøp for hos veterinær eller dyrebutikk.
minienthe Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Ingen av dem. Kjøp for hos veterinær eller dyrebutikk. ←
Suss80 Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Katten min vil definitivt ha Whiskas. Mat kjøpt i dyrebutikken, griner hun bare på nesen av. Fôr fra dyrebutikken er nok bedre, men heller en litt usunn katt, enn en mager katt
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Ingen av dem. Kjøp for hos veterinær eller dyrebutikk. ← Nemlig. Er katta sulten, så spiser han den ordentlige maten også. Du ville ikke gitt ungen din bløtkake og sjokoladepudding selv om han nektet å spise grønnsaker?
Gjest Meep Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Er katta sulten, så spiser han den ordentlige maten også. Du ville ikke gitt ungen din bløtkake og sjokoladepudding selv om han nektet å spise grønnsaker? ←
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 ← Har du fått sjokoladepudding til frokost nå eller?
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Katter ville velge whiskas, men katter vet ikke sitt eget beste. Kjøp IAMS på dyrebutikken. Katten min ble atlet etter det.
Mary_H Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 IAMS vil jeg ikke anbefale, da de er kjendt for å teste ut maten sin på en måte som ikke er bra i det hele tatt!
Mary_H Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Du kan lese litt om det her: http://www.iamscruelty.com/introduction.asp og her http://www.uncaged.co.uk/iams.htm Endret 14. januar 2007 av Mary_H
aimee Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har lest at kattemat som kjøpes på vanlig butikk, ikke har hverken næring eller vitaminer som katter trenger. Det fungerer rett og slett bare som magefyll. Gjør som de fleste her anbefaler, kjøp mat hos vetrinæren eller på dyrebutikken. Selv får min ous Royal Canin og litt tunfisk hver dag.
Catus Skrevet 14. januar 2007 #13 Skrevet 14. januar 2007 Kjøp fôr hos veterinær eller dyrebutikk, ja. Jeg kjøper Hill's til mine to puser, og jeg er veldig fornøyd med det. De er veldig glad i vanlig Friskies tørrfôr også, men dette får de kun som snacks av og til. Ikke som hovedfôr.
Suss80 Skrevet 14. januar 2007 #14 Skrevet 14. januar 2007 Fant en side der det er blitt testet hvilken kattemat som er den beste. http://forbrukerportalen.no/filearchive/kattemattest.pdf De fleste merkene holder middels kvalitet eller bedre. Så nå fikk jeg litt bedre samvittighet siden katten min får whiskas.. Men vurderer etter å ha lest testen å gå over til Iams mht tørrfor.
Gjest Meep Skrevet 14. januar 2007 #15 Skrevet 14. januar 2007 Har du fått sjokoladepudding til frokost nå eller? ←
Ninakanin Skrevet 14. januar 2007 #16 Skrevet 14. januar 2007 hvilket av disse to merkene er å anbefale som mat for katt? ← McDonalds eller Burger King? Hvilket av disse to merkene er å anbefale som mat for barnet mitt? Det er egentlig det du spør om Eukanuba, Nutro Choice eller Royal Canine, til nøds går det med Iams
Ninakanin Skrevet 14. januar 2007 #17 Skrevet 14. januar 2007 Katten min vil definitivt ha Whiskas. Mat kjøpt i dyrebutikken, griner hun bare på nesen av. Fôr fra dyrebutikken er nok bedre, men heller en litt usunn katt, enn en mager katt ← unger vil definitivt ha McDonalds. Kjøttkaker i brun saus griner de bare på nesen av. Kjøttkaker er nok bedre, men heller en feit, feilernært, mangelsykdomslidende unge enn en slank unge
minienthe Skrevet 15. januar 2007 #18 Skrevet 15. januar 2007 McDonalds eller Burger King? Hvilket av disse to merkene er å anbefale som mat for barnet mitt? Det er egentlig det du spør om Eukanuba, Nutro Choice eller Royal Canine, til nøds går det med Iams ← du glemte hill`s
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2007 #19 Skrevet 15. januar 2007 Pusen vår får tørrfor fra Olivers, som blir kjørt hjem til oss. Han får diett-fôr fordi han ble feit av det vanlige de har. Vet ikke om fôret er ideelt, men det inneholder lave verdier av magnesium og salter, og katta vår er kjempefin i pelsen og i fin form. Det skal sies at han supplerer med et stort antall mus hele året, og muligens noe fisk han får smisket til seg av naboen. Vi vurderte å skifte fôr en stund fordi han ikke sluttet å røyte, men det viste seg at røytinga skyldtes en infeksjon, ikke mangler ved fôret.
aimee Skrevet 15. januar 2007 #20 Skrevet 15. januar 2007 unger vil definitivt ha McDonalds. Kjøttkaker i brun saus griner de bare på nesen av. Kjøttkaker er nok bedre, men heller en feit, feilernært, mangelsykdomslidende unge enn en slank unge ← kjempebra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå