Gå til innhold

friskies eller whiskas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilket av disse to merkene er å anbefale som mat for katt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av dem. Kjøp for hos veterinær eller dyrebutikk.

Skrevet

:Nikke:

Skrevet

Katten min vil definitivt ha Whiskas. Mat kjøpt i dyrebutikken, griner hun bare på nesen av. Fôr fra dyrebutikken er nok bedre, men heller en litt usunn katt, enn en mager katt ;)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Nemlig.

Er katta sulten, så spiser han den ordentlige maten også. Du ville ikke gitt ungen din bløtkake og sjokoladepudding selv om han nektet å spise grønnsaker?

Skrevet
Er katta sulten, så spiser han den ordentlige maten også. Du ville ikke gitt ungen din bløtkake og sjokoladepudding selv om han nektet å spise grønnsaker?

:hoppe:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
:hoppe:

:ler:

Har du fått sjokoladepudding til frokost nå eller? ;)

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Katter ville velge whiskas, men katter vet ikke sitt eget beste. Kjøp IAMS på dyrebutikken. Katten min ble atlet etter det.

Skrevet

IAMS vil jeg ikke anbefale, da de er kjendt for å teste ut maten sin på en måte som ikke er bra i det hele tatt!

Skrevet

Jeg har lest at kattemat som kjøpes på vanlig butikk, ikke har hverken næring eller vitaminer som katter trenger. Det fungerer rett og slett bare som magefyll.

Gjør som de fleste her anbefaler, kjøp mat hos vetrinæren eller på dyrebutikken. Selv får min ous Royal Canin og litt tunfisk hver dag. :)

Skrevet

Kjøp fôr hos veterinær eller dyrebutikk, ja. :Nikke:

Jeg kjøper Hill's til mine to puser, og jeg er veldig fornøyd med det.

De er veldig glad i vanlig Friskies tørrfôr også, men dette får de kun som snacks av og til. Ikke som hovedfôr. ;)

Skrevet

Fant en side der det er blitt testet hvilken kattemat som er den beste.

http://forbrukerportalen.no/filearchive/kattemattest.pdf

De fleste merkene holder middels kvalitet eller bedre. Så nå fikk jeg litt bedre samvittighet siden katten min får whiskas.. ;) Men vurderer etter å ha lest testen å gå over til Iams mht tørrfor.

Skrevet

McDonalds eller Burger King? Hvilket av disse to merkene er å anbefale som mat for barnet mitt?

Det er egentlig det du spør om :)

Eukanuba, Nutro Choice eller Royal Canine, til nøds går det med Iams :)

Skrevet
Katten min vil definitivt ha Whiskas. Mat kjøpt i dyrebutikken, griner hun bare på nesen av. Fôr fra dyrebutikken er nok bedre, men heller en litt usunn katt, enn en mager katt ;)

unger vil definitivt ha McDonalds. Kjøttkaker i brun saus griner de bare på nesen av. Kjøttkaker er nok bedre, men heller en feit, feilernært, mangelsykdomslidende unge enn en slank unge ;)

:ironi:

Skrevet
McDonalds eller Burger King? Hvilket av disse to merkene er å anbefale som mat for barnet mitt?

Det er egentlig det du spør om :)

Eukanuba, Nutro Choice eller Royal Canine, til nøds går det med Iams :)

du glemte hill`s ;)

Skrevet

Pusen vår får tørrfor fra Olivers, som blir kjørt hjem til oss. Han får diett-fôr fordi han ble feit av det vanlige de har. Vet ikke om fôret er ideelt, men det inneholder lave verdier av magnesium og salter, og katta vår er kjempefin i pelsen og i fin form. Det skal sies at han supplerer med et stort antall mus hele året, og muligens noe fisk han får smisket til seg av naboen.

Vi vurderte å skifte fôr en stund fordi han ikke sluttet å røyte, men det viste seg at røytinga skyldtes en infeksjon, ikke mangler ved fôret.

Skrevet
unger vil definitivt ha McDonalds. Kjøttkaker i brun saus griner de bare på nesen av. Kjøttkaker er nok bedre, men heller en feit, feilernært, mangelsykdomslidende unge enn en slank unge ;)

:ironi:

:hoho: kjempebra!! :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...