Gå til innhold

Forlovet

Gjest Kardemomme

Anbefalte innlegg

Gjest Kardemomme
Skrevet

Jeg og min kjære forlova oss i september. Det blir nok sikkert en god stund til vi gifter oss, så spørsmålet mitt er da:

Hvor lenge var dere forlova før dere begynte å planlegge bryllupsdato osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter på den andre enden av skalaen fra Nigo-San.

Vi forlovet oss nyttårsaften 1999-2000.

I Januar 2006 satte vi dato.

Vi gifter oss 13 mars 2007.

Vi visste at vi ville være sammen og engang gifte oss, og derfor forlovet vi oss. Men siden ting skjedde veldig fort i starten (fikk barn før vi rakk å blunke) villevi ta ting litt rolig fremover - og derfor gikk det tid fra forlovelsen til giftemålet.

Skrevet

Vi forlovet oss nyttårsaften 2001, vi hadde ingen dato klar, men visste hele tiden at vi skulle gifte oss, vi ville bare vente til jeg var ferdig med studiene. I fjor satte vi datoen til juni i år og begynte så smått å snakke litt om hvordan vi ønsket det. Vi har alltid vært klare på at vi ønsker et lite bryllup, så det er ikke så mye å planlegge. Nå er det bare 5 mnd igjen og enda er ingenting ferdig, men vi har god tid.

Skrevet

Mange som mener mye om dette med forlovelse i tråden "Forlovelse og tidsrammer".

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=245191&hl=

Det er vel ingen bestemte regler for når man skal gifte seg etter at man har forlovet seg? Bare at når man forlover seg så betyr det at bryllup er et sted i fremtiden? Og her er det visst mest økonomi som bestemmer når i fremtiden det blir.

Skrevet

Vi forlova oss nyttårsaften 2005 (egentlig var vi i 2006 siden vi hadde bikka over klokken 12 ;)) , og satte datoen 1-2 uker senere. Både han og jeg mente at med en forlovelse skulle vi sette en dato for bryllupet, og egentlig ville vi gifta oss i 2006, men det lot seg ikke gjøre både pga økonomi og fordi han "ville føle på og nyte hvordan det var å være forlovet" først. Ser jo nå at vi valgte rett med å utsette det et år, for vi trenger tida til planlegging, og vi nyter i fulle drag å være forlovet :).

Hadde ikke hatt den samme følelsen hvis ikke datoen for bryllupet hadde vært satt. En langvarig forlovelse over flere år uten noe fast å forholde seg til var ikke noe valg for noen av oss. Ringen på fingeren er en skikkelig forpliktelse for begge, og viser at NÅ skal det skje! Vi har vært sammen i snart 9 år og har to barn sammen. Bryllupet setter prikken over i'en, og det har ikke vært noen hemmelighet at jeg har ønsket det lenge. Måtte bare vente til HAN var klar for å ta steget, selv om vi "alltid" har visst at det ER oss to resten av livet...med eller uten ring/giftermål. Forlovelse uten "snarlig" bryllup var utenkelig i vårt tilfelle. Hvor lenge det går fra forlovelse til bryllup spiller jo ingen rolle, men jeg mener at en forlovelse betyr at man skal gifte seg, og at man bør sette en dato for når det skal skje snarest etter at forovelsen har funnet sted (man kan jo sette det flere år fram i tid, da, hvis man vil, men hvertfall ha en tidsramme). Ellers betyr ringen på fingeren lite, ihvertfall for meg... Har lite sans for årelange forlovelser uten noen videre plan (som jeg har sett en del av i omngangskretsen). Føler liksom at man da bare har gjort noe halvveis og bare mener det halvveis...

Skrevet

Vi forlovet oss i november 2005, og satte ikke dato da, ble bare enig om at det måtte bli sommeren 2007 siden vi måtte spare opp litt penger først. Datoen satte vi 17. mai, vi skal gifte oss 4. august 07. Det blir altså nesten 1 år og 9 måneder fra forlovelse til bryllup, som jeg synes er litt lenge, men det måtte bli slik av praktiske årsaker.

Skrevet

Forlovet oss 19.mars 05, bestemte oss for bryllupsdatoen i sept 06, og den ble satt til 21.04.07 :hjerte: Bare 3 mnd igjen.... :)

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Forlovet oss 24. november, 2006 og satte datoen 8. januar. Men vi var enige om at vi skulle gifte oss seint i august eller tidlig september helt fra begynnelsen. I dag ble datoen 100% sikker, da vi ringte og booket kirke :tommelsmil:

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi forlovet oss 16. februar 2005, også fridde han på skikkelig skikkelig 1. juli 2006 - da satte vi datoen endelig og fortalte venner og familie når vi skulle gifte oss... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...