Gå til innhold

mekke bil?


supersurfer ;-)

Anbefalte innlegg

Min kjære blir sprø av at jeg ikke har peiling på bil, og at det er han som må ta seg av alt av vedlikehold og reparasjoner.

Det ville jo vært moro å lære seg litt slik at jeg kunne overraske ham :wink:

Jeg synes å ha hørt om at det finnes kurs hvor man blir lærer om bilens deler og litt reparering og slike nyttige ting, men jeg klarer ikke å finne noen... Hvis det er noen av dere som har noen tips, så mottas de med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vet NAF har mekkekurs for damer :) Tenkte å melde meg på, men så viste det seg at det var kun for medlemmer :-? Vet ikke om du er medlem?

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Heisann!

Jeg er en sånn som kan mer om bil enn hva godt er, det finnes svært få modeller eller variasjoner jeg ikke kan analysere i hytt og pine - og jeg jobber ikke engang med bil.

Joda, jeg kan skrive under på at det er kjempesjarmerende med en jente som har litt peiling på hva jeg egentlig babbler om når jeg fullstendig glemmer meg, og snakker i vei om ladespenning og utveksling ;)

Men ja, det beste rådet jeg kan gi deg - kjøp en teknisk forklarende bok av hovedprinsippet av bensinmotoren og drivverket. Se om du finner en med farger og store fine bilder. Det viktigste er å forstå grunnprinsippet av hvordan en bil faktisk er sammensatt, så vil du nok se at resten følger rimelig enkelt.

Jeg kan jo gi deg en liten oppgave? :) Finn ut forskjellen på en boxermotor, wankelmotor og en rekkemotor, og se om du finner de forskjellige motorenes fordeler? Forstår du motor og drivverk, da kommer resten av seg selv

Og det å skru...øvelse. Jeg vet at NAF i Bergen har hatt kurs for både kvinner og menn, hvis ikke så kan du jo høre med bilklubber eller interessegrupper slik som ACCN?

WildThing :briller:

"Pent innpakket møkk er fortsatt møkk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes også det er gøy å kunne litt om bil ....(hehe men den røde lebestiften er nå med i vesken likevel da ..vet aldri når man kan få bruk for assistanse fra et mannebein som vet mer enn meg ... :wink: )

har lett litt på nettet for deg , leter etter en side der jeg lærte mye ..men finner den ikke ennå ..fant en annen i stedenfor www.bilinform.no

der fant jeg den ..... http://www.dinside.no/php/art.php?id=791

her er en del tips til hva man kan fikse på bilen selv ...og diverse annet man som jente med fordel kan vite om :ler:

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...