Gjest Pax Skrevet 13. januar 2007 #1 Del Skrevet 13. januar 2007 Vanligvis bruker jeg sellerirot i suppe og stangselleri i salat. Men går det greit med stangselleri i suppe? Eller smaker kokt stangselleri rart? Har aldri spist stangselleri kokt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 13. januar 2007 #2 Del Skrevet 13. januar 2007 ja, det går fint! jeg bruker alltid stangselleri i grønnsaksuppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 13. januar 2007 #3 Del Skrevet 13. januar 2007 Flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petroline Skrevet 13. januar 2007 #4 Del Skrevet 13. januar 2007 Ikke noe problem. Stangsellri funker bra i det meste. Kjøttsaus til pasta, supper og ikke minst i ovnsretter. Nam! Det er godt med selleri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmely83 Skrevet 13. januar 2007 #5 Del Skrevet 13. januar 2007 Stangselleri i kjøttsaus til spagetti er også utrolig godt! Høres kanskje rart ut, men det er skikkelig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 13. januar 2007 #6 Del Skrevet 13. januar 2007 Stangselleri i kjøttsaus til spagetti er også utrolig godt! Høres kanskje rart ut, men det er skikkelig godt! ← Skal prøve det en gang, med vegefarse i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 13. januar 2007 #7 Del Skrevet 13. januar 2007 Nå lager jeg alstå suppe hvor jeg har i litt av hvert: En boks med tomater, sorte bønner, gulrot, potet, kålrot, stangselleri og sopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 13. januar 2007 #8 Del Skrevet 13. januar 2007 Tips til god tomatsaus: 2 stilker stangselleri, 2 gulrøtter, 1 løk, 1 boks hermetisk tomat. Hakk i biter og surr grønnsakene lett i olje før du har i tomatene. La det koke en god stund på svak varme. Mos med en stavmikser og smak til med salt og pepper. Serveres med pasta, parmesan og fersk basilikum. Sunt, billig og veldig godt. Og, ja, stangselleri er godt i supper, gir en buljongaktig smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 13. januar 2007 #9 Del Skrevet 13. januar 2007 Takk for tips! Men jeg har ikke stavmikser, så da må jeg prøve å mose for hånd. Har en potetmoser (eller hva det heter for noe) Håper det går like greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 13. januar 2007 #10 Del Skrevet 13. januar 2007 Ja, det går bra med en slik stapper. Litt biter i sausen er bare godt. Husk bare å koke sausen så lenge at den nesten går i oppløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 13. januar 2007 #11 Del Skrevet 13. januar 2007 Det skal jeg huske på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 13. januar 2007 #12 Del Skrevet 13. januar 2007 Takk for tips! Men jeg har ikke stavmikser, så da må jeg prøve å mose for hånd. Har en potetmoser (eller hva det heter for noe) Håper det går like greit. ← Hvis du hakker grønnsakene fint nok er det ikke nødvendig å mose dem. Og hvis sausen koker lenge nok vil de uansett falle fra hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå