Gå til innhold

Det Store Tabuet

Fremhevede innlegg

Gjest Vidvandre
Skrevet
Eg er ein av dei personane som tenker som deg! Eg er ikkje like ung som deg - men eg synst eg kan kalla meg ung, som nettopp har fylt 30.;)

Eg har heller aldri forstått at folk kan ha sex med personar dei ikkje er forelska i/elskar/har sterke følelsar for. For meg er det å ha sex ein veldig spesiell, og personlig ting - som eg kun vil dela med ein person eg er veldig glad i!

Det er trist at det er stadig færre som tenker og føler som oss! Det er faktisk mykje meir vanlig å ha hatt ONS mange gangar, enn å aldri ha hatt det. Eg kjenner også fleire som tenker som meg om dette, men dei er klart i mindretal ja...

Enig. Og jeg er heller ingen gammel tante, bare 20år. Håper og tror at det er flere som meg da, for jeg liker ikke denne ONS utviklingen helt.. Sex blir så upersonlig og ..teit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke synd på folk fordi de ikke gråter av sex? :klø:

Skrevet

Synd på meg? Hvorfor det? Vi er alle forskjellige,og jeg har ikke de dype lyserøde følelsene som beskrives her, men jeg savner det heller ikke. Når jeg leser sånne beskrivelser av følelser, så blir jeg faktisk litt flirfull.. jeg ønsker ikke å ha det på den måten.

Jeg kan forelske meg, jeg kan gjøre småting i hverdagen for å glede en evt kjæreste, det er ikke det det står på.. det er de der overdrevne marsmellowfølelsene jeg ikke har.. og som jeg fint kan være uten.

Jeg kan godt elske et menneske høyere enn meg selv. Men det er da ikke noe å gråte for det vel?

Skrevet

Var da voldsomt så fokus det ble på "tårer i øynene"? Jeg får tårer i øynene når jeg blir rørt, under et bryllup, når jeg ser en bestemor med et barnebarn og ja,jeg kan bli rørt av den intimiteten som kan oppstå under/etter sex. Mer merkelig er det ikke :)

Skrevet

Jeg også gråter under de merkeligste begivenheter, men ikke før, under eller etter sex.. men det hender jeg ler...

Gjest King James
Skrevet (endret)

Glem det

Endret av Cedric Rueben
Skrevet
((linker til statistikk))

Sånn, så kan du se på tallene selv :)

Utifra disse tallene så ligger både gjennomsnitt og median for antall seksualpartnere i Norge under 10 for menn og kvinner.

En av kameratene mine som holdt på med sjekking, heisaturer til syden og slikt oppsummerte antall seksualpartnere til 25-30 hvis jeg husker riktig, når han var ... rundt 26, kansje? Det er under tre i året hvis han debuterte i 16-17-årsalderen.

Alt er greit.

En presisering: Jeg synes generelt sett det er veldig bra at folk har et seksualliv de er fornøyd med. Hva det innebærer av antall partnere og preferanser, om så folk 20 eller 30 år eldre/yngre enn seg selv, tiss, bæsj, dyr, tekniske innretninger, mangekant eller ting bortenfor min fantasihorisont - så lenge de som deltar er voksne, gjør det av fri vilje og synes det hele er stat så - - flotte greier!! Let it be.

Det er naturlig at sex opptar folk og at man vil lese om det i avisene. Det jeg synes er galt er kansje mer stoff rundt det følelsesmessige rundt dette. Eller kansje det å ha kjærlighet som utgangspunkt, og så drøfte seksualitet utifra det.

Og så en illustrasjon: http://cecilie.blogg.no/

Ære være Cecilie Kjensli. Mer enn at ho er et problem, er kansje fraværet av noe som kan balansere det hele.

Skrevet

Mulig du har rett, men følelser er jo langt vanskeligere å beskrive (og mer kompliserte) enn selve handlingene man bedriver under sex, og dessuten svært individuelle, så det er kanskje ikke så rart at det ikke skrives stort om det i avisene?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Du verden, dette var da voldsomt...

Tror ikke jeg har så mye romantikk i meg, jeg...

Jeg har ikke hatt ons, men syntes også det var voldsomt. Det finnes litt grenser for føleri, selv i et forhold.

Skrevet
følelser er jo langt vanskeligere å beskrive (og mer kompliserte) enn selve handlingene man bedriver under sex, og dessuten svært individuelle, så det er kanskje ikke så rart at det ikke skrives stort om det i avisene?

Ja, dette med følelser er komplisert, og vanskelig for mange, men jeg tenker at nettopp derfor burde det være interessant å lese om det.

Hva man liker å bedrive under sex er også veldig individuelt

Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis
Skrevet

Enig. Jeg har pult jeg, godt og lenge, men jeg savner romantikken.

Skrevet
http://www.durex.com/uk/files/2005_GGS%20Report_final.pdf

http://www.fhi.no/dav/2A6412F37BE145EBA15FC68D39EED13C.pdf

Sånn, så kan du se på tallene selv :)

Om 70 % er for mange eller ei er ikke opp til meg å si noe om, så lenge folk tar de valgene som passer for de og de ikke skader andre så blander ikke jeg meg bort i det. 30 % av befolkningen holder lenge til å lete i for min del, selv om jeg faktisk ikke lette etter noen når jeg fant min nåværende samboer. Pussig det der, slutt å let, og vips, der ordner ting seg :-D

Orka ikkje å lesa heile undersøkelsen, for det var så mykje! Men eg fekk med meg hovudpunkta.;) Interessant undersøkelse forresten.

Eg synst 30% av befolkningen er litt lite, når eg skal leita etter ein partnar. Eller, det blir jo berre 15%!!! For eg er ikkje interessert i den kvinnelige delen av befolkningen.;) Og det er ganske lite det, vil eg påstå! Ikkje rart eg har strevd lenge med å finna meg ein kjæreste...

Skrevet
Enig. Og jeg er heller ingen gammel tante, bare 20år. Håper og tror at det er flere som meg da, for jeg liker ikke denne ONS utviklingen helt.. Sex blir så upersonlig og ..teit.

Så glad eg er for at det er sånne flotte unge menn her inne, med dei same holdningane som meg! Det gjer meg glad.:) Skulle eg bli singel ein dag, er det fint å vita at det fortsatt finst slike menn ute i den store verden.;)

Skrevet
Skulle eg bli singel ein dag

Fra Bergen og alt mulig....

Bugger!

Skrevet
Fra Bergen og alt mulig....

Bugger!

Kva i alle dagar betyr BUGGER???

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg vet om flere veldig unge mennesker (under 18 år) som har såkalte "pulevenner", og det synes jeg er innmari trist.

Min mening er at man bør unne seg selv å bli fortrolig med sin egen seksualitet i et sunt kjæresteforhold, hvor ekte følelser er involvert. For min del er sex en naturlig konsekvens av dype følelser mellom to mennesker

Skrevet
Jeg vet om flere veldig unge mennesker (under 18 år) som har såkalte "pulevenner", og det synes jeg er innmari trist.

Min mening er at man bør unne seg selv å bli fortrolig med sin egen seksualitet i et sunt kjæresteforhold, hvor ekte følelser er involvert. For min del er sex en naturlig konsekvens av dype følelser mellom to mennesker

Ja, uff så trist at så unge mennesker har såkalte "pulevennar".:( Unge mennesker i dagens samfunn, må jo få eit heilt merkelig syn på seksualitet. Kjem dei nokon gang til å klara å involvera seg i eit anna menneske, og elska han/henne? Eller blir dei rett og slett så vant til å ha sex uavhengig av følelsar, at dei aldri greier å vera i eit seriøst forhold? Eg fryktar at framtidas vaksne blir ein gjeng med følelseslause, egoistiske mennesker - som manglar evnen til å elska andre enn sine eigne barn!

Skrevet (endret)
Kva i alle dagar betyr BUGGER???

Omtrent det samme som pokker, søren også, eller en slags kraftigere utgave av det var jammen dumt.

For øvrig: Hvorfor er alle enige her. Hvor er Towelie!!!11

Endret av Cognizance
Skrevet
Omtrent det samme som pokker, søren også, eller en slags kraftigere utgave av det var jammen dumt.

Hmm...svaret ditt kan jo tolkast på to måtar!

Enten er du ikkje frå Bergen, og synst det er dumt - sidan du kunne tenkt deg å blitt kjent med meg dersom eg skulle bli singel.;) (Du er sikkert ein mann).

Eller så vart du litt frustrert fordi du også er frå Bergen. Du er derfor redd for å treffa på meg, fordi du ikkje likar personar med slike holdningar som eg har.

No er eg spent på kva som er den rette tolkinga av svaret ditt! :rosasmil:

Skrevet

Dette kan vi ta pr pm :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...