Gå til innhold

Mamsen og prinsene

Ellisiv

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner en som heter Eivor, og jeg har alltid syntes hun er heldig som har et så spesielt og sjeldent navn.

Navn og identitet henger sammen!

Jeg håper ikke navnet til lilleprinsen blir poppis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 uker allerede!

Han er jo blitt så merkbart mye større og mer våken på disse fem ukene. Han er så herlig! Små smil kommer daglig og vi kommuniserer på vår måte :hjertesmil:

Tiden spurter. Jeg skulle ønske jeg kunne stoppe den litt for å nyte enda mer. Jeg elsker min lille babygutt så høyt. Det er rart hvor stort et mammahjerte kan bli.

I dag er det igjen 20 kalde ute. Vi kommer oss aldri ut på trilletur om dette fortsetter. Jeg verker etter å få rørt meg litt. Lurer forresten hvor langt 10 000 skritt er. Det må testes ut.

Nå er storegutt dratt alene for å ta bussen til sentrum for første gang. Han har mobilen med seg om det skulle være noe, men jeg er sikker på at det skal gå bra. Han sprang avgårde i høy hastighet.

Nå vil lillegutt ha min oppmerksomhet, så vi skal gå en tur på badet å stelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukeplan

Tirsdag:

- Trille til sentrum om det er mildere vær

- Se etter bursdagsgave til kjæresten

Det blir en av disse tingene under (som han har sagt han ønsker seg)

genser

dongeribukse

trådløs mus

skjerf

joggebukse

joggesko

refleksvest

- Kjøpe og sende gave til en venninne.

- Kafe med min søster og nevø?

Onsdag:

- Vaskedag

- Finne ut hva jeg skal bake i morgen.

- Se litt på prosjektet (spisse inn tema. Finne metode)

- Middag : wok med svinekjøtt, nudler, jasminris og grønnsaker med mild chilisaus.

Torsdag:

- Guttene skal til pappan. De er der til søndag.

- Jenteklubb kl. 20

- Bake til kjærestens bursdag som er i morgen

Fredag:

- Deilig frokost med kjæresten

- Lett middag

- Selskap med kaker og kaffe

- Middag og levende lys bare vi to senere på kvelden

Lørdag:

Søndag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig avatarbilde du har! :hjerter:

Synes han kler navnet sitt. :)

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt nick! Forandring fryder ;)

Planen for dagen som var gikk i vasken. Kulda satt en effektiv stopper for det. Å trille i en time i 15 minus gidder jeg ikke. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet ang trilling. Onsdag skal jeg prøve å få kommet meg ut så jeg får kjøpt bursdagsgave til sambo, samt en liten ting til å lodde ut på jenteklubben torsdag.

Har opprettet blogg i dag så familie og venner kan følge med oss. Det er veldig kjekt siden mannen ikke har familie her i byen.

Nå må jeg komme meg i seng. Det er ikke mange timer til jeg skal stå opp igjen.

Lilleprinsen og sambo har lagt seg for noen timer siden. Det er nok mattid snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke gjort noe når kulda ikke vil gi seg. Vasking her hjemme får jeg gjort, men jeg er så lat at jeg gidder ikke det riktig enda ;)

Når sambo kommer fra jobb skal jeg dra til sentrum for å hente pakke på posten; vinterhjula til Bugabooen er kommet. De kommer nok godt med her hvor vi har en del snø. De er ikke kjøpt for at jeg bare må teste de. Jeg må også få kjøpt bursdagsgaven til han (om jeg finner ut hva jeg skal kjøpe).

Jeg må også kjøpe gave til jenteklubben og til en venninne.

---------------------------

Plutselig kom ånden over meg!

Jeg tok med meg lilleprinsen i dusjen. Han lå i badestolen sin inni dusjkabinettet - han koste seg veldig. Han roer seg alltid av lyden av rennende vann. Etter jeg hadde vasket meg selv tok jeg han opp og lot han få dusjen rett på seg. Kjempekoselig!

Nå har jeg ryddet litt her, og holder på med middagen. Mellomste og en kompis kom nettopp inn døra. Nå er det bare størsten og sambo vi venter før vi kan spise.

Jeg tror jeg skal ta bilder av sambo og lilleprinsen som jeg skal gjøre sort hvite, forstørre og gi han til bursdagen. Jeg skal lage et pappakort til han med lilleprinsens fotavtrykk også. Det kommer nok til å falle i smak, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du ikke går ut når det er så kaldt. Og husarbeid har man liksom ikke helt lysten til å gjøre... :sjenert:

Her gjøres kun det som må gjøres til vanlig, og så tar vi oss sammen av og til og shiner skikkelig.

Håper du har hatt en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan sto helit: Takk for besøk :klem:

I dag var det "bare" 10 minus, så i dag kom vi oss ut på trilletur. Stegtelleren ble stilt inn og over 7000 skritt er tilbakelagt. Jeg fikk gjort alt jeg skulle; sende gave og kjøpe gave til kjæresten. Lilleprinsen sov fra vi trilte hjemfra til vi kom hjem igjen - over tre timer.

I morgen skal jeg bake sjokoladekake og vaske her hjemme. På ettermiddagen kommer mine foreldre og på kvelden kommer et vennepar av oss. Vi skal lage tapas. Tipper dagen kommer til å bli kjempefin!

Det ble ikke jenteklubb i dag. Vertinnen var syk. Hun er gravid og venter barn i august :)

Nå er jeg stuptrøtt. Lillegutt har vært lenge våken, men nå sover han. Jeg skal surfe litt før jeg går å henger opp klær og setter på ny maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag allerede! Dagene går ikke sakte når man er hjemme med småbarn.

I går hadde sambo bursdag. Det ble en fin dag!

Jeg bakte kake til han kom fra jobb. Vi fikk mine foreldre og søster+barn på besøk på ettermiddagen.

På kvelden kom et vennepar av oss. Det ble ikke tapas (for tidkrevende), men derimot herlig fajitas marinert i jalapenos. Lilleprinsen har ikke reagert på all løk, salsa og jalapenos som jeg spiste :sjarmor: Jeg elsker sterk mat så det hadde blitt et offer å vært uten. Han var værtfall kjempeflink å sove i går kveld. Han våknet kun for mat, så sov han videre. Vi koste oss, skravlet og lo til langt på natt. De gikk faktisk ikke før 2.30 - tiden flyger i godt selskap. Sambo og de andre koste seg med vin. Han hadde ikke smakt vin på noen mnd så det var nok godt med noen glass. Jeg smakte en øl, men kan bare si at det var skuffende. Jeg hadde gledet meg til å smake smaken av øl igjen (er en hund etter øl, eller rettere sagt: var), men det smakte dårlig! Verken øl eller røyk (sluttet i forbindelse med svangerskapet) frister meg, ei heller å dra på byen. Det er veldig avslappende! :)

Nå er sambo kjørt ut for å få seg drop in time hos frisøren. Det har snødd helt enormt mye ute. De nye vinterhjula til vogna kom akkurat i tide. Jeg og lilleprinsen venter på at han skal komme tilbake så skal vi dra ut på kafe. Jeg skal prøve å finne meg garn for jeg har ambisiøse planer om å lære meg å strikke :)

I kveld er det farmen og filmkveld på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyger, og en ny helg er her allerede.

Nå er jeg startet med prosjekt å ta av meg alt jeg la på meg i svangerskapet, så det er gangske mange kilo jeg skal ned. Jeg skal ikke slanke/sulte meg, men være i aktivitet og spise sunt. Det har gått fint denne uken, men jeg har ikke fått gått så mange turer (pga kulde). Jeg må skrive ned belønninger jeg skal få etter hvert som jeg når mine delmål - for å øke motivasjonen. Jeg kjøpte meg skikkelige Ecco gore tex sko i går så jeg har til turgåing.

Jeg har vært hos tannlegen og tannpleier denne uke. Har stelt og og boret en tann. Deilig å få det gjort. Jeg plages alltid med tenner og tannkjøtt når jeg er gravid. Jeg har gruet meg og det har ridd meg som en mare, men nå er jeg bare lettet og glad over å ha det overstått.

Det har vært en rolig inne uke på oss. Sambo har vært borte to dager i forbindelse med jobben, men i kveld kommer han hjem. Mellomsteprinsen har vært en uke hos pappan sin og han kommer også i dag, så i kveld skal vi kose oss med taco (med kyllingkjøttdeig) og se på tv.

Jeg fikk forresten en rød rose og smykke (hjerte) på valentines dagen! :hjerter_rundt:

Endret av Ellisiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Innom og titter litt ;)

Flere soms kal ta av noen kilo.... Jeg begynte bra, men nå har det dabba av litt.... :roll: Håper det bare er en periode, for jeg SKAL kvitte meg med noen kilo. Skal heller ikke sulte meg, det viktigste er å være i aktivitet :tommelsmil:

Så koselig gave du fikk på Valentines :hjerte:

Kos dere i kveld! Blir taco her også :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du titter innom!

Det er ikke lett å holde motivasjon oppe hele tiden, så det går gjerne litt trått etterhvert. Jeg har satt meg ned milepæler og belønninger når jeg når disse for å øke motivasjonen. Jeg skal ta av meg 20 kg, så jeg må ha noe å strekke meg etter. La på meg ganske mye pga røykeslutten..

Å sulte seg nytter ikke nei, man må røre på seg og nyte god, men sunn mat. Det er nok kanskje lettere sagt enn gjort ;)

Jeg har skeie-ut dag hver fredag så i går koste jeg meg med alt for mye taco, potetgull, brus og slikkerier. Jeg drikker kun brus en dag i uken *stolt*

Jeg har fylt kjøleskapet opp med salat, så nå er jeg klar for en ny uke. :ler:

Endret av Ellisiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nattblomst

Ånei, ånei. Stakkars deg. :tristbla: Vet alt om hvordan det er å ha den driten der!

:klem:

(Et tips; masser harde områder i dusjen, evt. etter en varm dusj med vitapan salve som "glidemiddel" for å få hendene til å gli lettere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Foxy: :klem:

Jeg har dusjet så mye at Kristin Halvorsen hadde sett rødt :ler:

Jeg har massert og ammet for å få det tømt og brystet er bedre, men feberen vil ikke gi seg :sur:

Jeg håper jeg slipper å dra til legen for jeg klarer ikke tanken på å gå utfor døra :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandags kveld måtte jeg kaste inn håndkleet og dra til legen. Jeg hadde betennelse, så nå er det 10 dager på pencillin. Formen er mye bedre i dag, men jeg er fortsatt redusert og svimmel. Melkemengden er også redusert,så jeg slapper av så godt jeg kan, drikker ammete og pumper meg for å få den opp igjen. Det er ikke bare bare med babyer i hus.

I helga skal vi være mer kjærester. Jeg merker at jeg har nedprioritert det i det siste pga mye styr med både sykdom og skole. Viktig viktig! Kanskje jeg pumper meg så vi kan dra på kino og ut en tur ut å spise etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det har vært slitsomme dager med sykdom, i tillegg har det vært så kaldt at vi ikke har kommet oss på trilleturer. Jeg er veldig lei av å sitte inne nå, men dagene blir mildere og mildere så det er utsikter for bedre tider :)

Prinsen er fortsatt en drøm av en unge. Han må slektes på sin far. Det er lite surking og mange smil. Han lyser opp når vi snakker med han, og da babler han som bare det med smilet på skeiva. Jeg vil huske at det var mye tyngre med storguttene. Dagene som trebarnsmamma er mye lettere enn hva jeg kunne trodd, men jeg har jo to store gutter som er kjempeflink til å hjelpe meg. Om noen år har jeg de beste barnevakter man kan tenke seg :)

Nå er det helg. Bare familiekos på tapeten. Liker det best sånn! Jeg har ikke vært borte fra han lengere enn to timer, og det er nok for meg. Det blir nok enda lenge til jeg er klar for å være lengere borte. Hønemor? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...